[lekki ot] jak kupic mieszkanie

1. Data: 2003-12-28 18:29:39

Temat: [lekki ot] jak kupic mieszkanie
Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na wstepie uwaga - jest crosspost tego posta z ustawionym FUTem,
nie moglem zdecydowac na ktora grupe poslac post, obie wydaja
mi sie poniekad odpowiednie. Przepraszam jezeli ktos uwaza
inaczej - mam nadzieje ze wybaczy.
Do meritum w takim razie - przymierzam sie powoli do zakupu mieszkania
ale.. no wlasnie - zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac :/
Na razie chcialbym miec pelniejsze rozeznanie na temat cen i bede
mogl zdecydowac czy stac mnie na nowe mieszkanie (Warszawa), czy tez
musze sie ograniczyc do rynku wtornego.

Nie sadze aby ktos mial czas i pisal mi tutaj na grupie rozne
wskazowki co robic itp (bo na pewno wielu z Was kupowalo swego
czasu mieszkania i wiecie na co uwazac, czego sie wystrzegac i jak
kupowac), wiec byc moze ktos potrafi wskazac serwisy poswiecone
tej tematyce?
Chcialbym poznac ceny w Warszawie, dodatkowe koszty jakie musze
poniesc poza oczywistymi (czyli cena za m2) - interesowalo by mnie
mieszkanie ok. 50m2 w Warszawie (czy nowe czy nie - tego jeszcze nie
wiem, bede wiedzial jak bede wiedzial ile musze miec pieniedzy),
jak sie zabrac do poszukiwania mieszkania, na co zwracac uwage
i wszelakie inne wskazowki (naprawde niewiele wiem na ten temat
a nie chcialbym sie naciac - bo to za duzo kosztuje, i tak przerazaja
mnie te sumy :-/ )

Z gory dziekuje za wszelka pomoc ktora otrzymam

pozdrawiam,

Sierp

PS. Jeszcze raz przypominam ze jest ustawiony FUT

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2003-12-28 21:29:06

Temat: Re: [lekki ot] jak kupic mieszkanie
Od: "RAQ" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sierp" <N...@s...netskasuj> napisal w wiadomosci
..
> [...]
> musze sie ograniczyc do rynku wtornego.
>
> Nie sadze aby ktos mial czas i pisal mi tutaj na grupie rozne

Czasu mam tyle samo co Ty i moge Ci troche podpowiedziec. Nie wiem czy nie
lepiej tylko przejsc na priva (np. gg 5135011) bo tak to bez sensu, innych
to pewnie nie interesuje. Na poczatek polecam www.oferty.net - uprzedzam, ze
to agencje.

Pozdro

RAQ

MESS WITH THE BEST DIE LIKE A REST.

1. Data: 2003-12-29 22:16:56

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netskasuj> wrote in message
> [...]
> Do meritum w takim razie - przymierzam sie powoli do zakupu mieszkania
> ale.. no wlasnie - zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac :/
[cut]

Podaj mniej wiecej okolice i stan zasobów na kupno mieszkania.

1. Data: 2003-12-30 00:09:51

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2003 23:16:56 +0100
"Boombastic" <b...@N...onet.pl> naskrobał(a):

> [cut]
>
> Podaj mniej wiecej okolice i stan zasobów na kupno mieszkania.

najchetniej mokotow (aktualnie mieszkam w okolicach metra natolin
i przyznam ze mi sie tu podoba ;-), ew. inna lokalizacja ale z
w miare dobrym dojazdem do centrum - na pewno lewostronna Warszawa

co do zasobow to pewnie bede musial je dostosowac, ale ogolnie
na wszystko (razem z podstawowym wyposazeniem mieszkania, aby moc
mieszkac po prostu) chce przeznaczyc do 240tys PLN
(najchetniej ok. 220)

Sierp

1. Data: 2003-12-30 20:16:28

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wszystko (razem z podstawowym wyposazeniem mieszkania, aby moc
> mieszkac po prostu) chce przeznaczyc do 240tys PLN

No dobrze, znalazłem chwilkę. Moim zdaniem, powinieneś rozpatrywać 2 rodzaje
mieszkań: w starym budownictwie (albo po generalnym remoncie, albo do
remontu), lub nowe mieszkania z rynku pierwotnego. Rynek wtórny nowych
mieszkań notuje bardzo wysokie ceny, nawet, że tak powiem, chore. W ciągu
roku (właściwie od wiosny) ceny mieszkań strasznie poszły w górę.

Jesli chodzi o mieszkania w starym budownictwie (np. Ursynów), to ceny max.
4000 zł/m2 (po remoncie, ale to zawsze kwestia gustu). Mieszkania do remontu
to już od 3000 zł/m2. Nowe mieszkania z rynku wtórnego mają bardzo dużą
rozpiętość cenową, musisz sam poszukać czegoś ciekawego. Jednak standard
wykończenia też jest różny, generalnie im tańsze mieszkania tym gorsze
materiały zastosowane do budowy. Oczywiście zdażają sie wyjątki. Przy kupnie
nowego mieszkania musisz wziąć pod uwagę fakt, ze albo kupujesz dziurę w
ziemi (czyli inwestycja w trakcie realizacji - długi czas i ryzyko), lub
pozostałe lokale z inwestycji zakończonej (lub zmierzającej ku końcowi). Te
pozostałe to niestety najczęsciej mało atrakcyjne lokale - poddasze, widok
na śmietnik lub wewnętrzną drogę, za duże, etc. Ale też oczywiście to nie
jest regułą. Mieszkania są bez białego montażu, czyli brak wszystkiego
oprócz ścian i sufitów - konieczne znaczne nakłady na dokończenie
inwestycji. Wartość mieszkania wzrośnie po takiej inwestycji.

Co do mieszkań w starym budownictwie, to bloki z lat 70-tych i 80-tych
często są w dobrym stanie, ocieplone i odremontowane (np. ul. Meander).
Jeśli kupisz mieszkanie do remontu, to musisz się liczyć z faktem, że
konieczna będzie wymiana okien, wymiana podłóg, gipsowanie ścian, remont
łazienki, wc i kuchni - czyli właściwie sytuacja podobna jak w przypadku
kupna nowego mieszkania bez białego montażu.

Podsumowując: wybór jest bardzo trudny. Za tą samą ilośc gotówki możesz
kupić duże stare mieszkanie do remontu (lub po remoncie), lub mniejsze do
wykończenia.

Co do wyboru okolicy, to jeśli podoba ci sie Natolin, to zostań tam (ja tez
mieszkam na Natolinie - świadomy wybór). Walory znasz. Możesz także
rozpatrywać np. śródmieście, ale to stare kamienice bez wind, w różnym
stanie tech. Ochota robi się dzielnicą slumsów, ceny spadają. Moim zdaniem,
ważny jest ewentualny dojazd i otoczenie. Ursynów jest przyjemną dzielnicą,
metro łączy z resztą miasta w kierunku północnym. Poza tym nie każdy pracuje
w centrum.

Ja osobiście wybrałem blok z wielkiej płyty z lat 80-tych. Nie chciałem
czekać na nową inwestycję. Zrobiłem generalny remont i mam lepsze warunki
niż w niejednym nowym mieszkaniu (a znam sie na tym, bo oglądam rocznie ok.
50-70 mieszkań).

1. Data: 2003-12-31 07:30:16

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Dec 2003 21:16:28 +0100
"Boombastic" <b...@N...onet.pl> naskrobał(a):

> No dobrze, znalazłem chwilkę.

dzieki wielkie za odpowiedz

jeszcze powiedz mi jak najskuteczniej szukac
warto skorzystac z agencji? gazety? internet?

wszystkiego dobrego w nowym roku :-)

Sierp

1. Data: 2003-12-31 12:57:06

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki wielkie za odpowiedz
>
> jeszcze powiedz mi jak najskuteczniej szukac
> warto skorzystac z agencji? gazety? internet?
>
> wszystkiego dobrego w nowym roku :-)

Lepiej od razu idź do agencji (albo kilku, to nic nie kosztuje), bo 90%
ogłoszeń z netu i gazet to agencje. Szkoda kasy na telefony :-)

zawiasy do lustra
sprzedam - zobacz może się przyda
Venta-klopot z J.niemieckim
Zamki GERDA - ceny