linoleum

1. Data: 2016-03-12 22:33:39

Temat: linoleum
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Były tu negatywne opinie dotyczące linoleum, ze sztuczne, szkodliwe itp.
A co powiecie na ten opis:
"Linoleum
W przeciwieństwie do wykładzin PCV, z którymi linoleum jest często
mylone,materiał ten jest całkowicie naturalny. W jego skład wchodzą
wyłącznie naturalne surowce, takie jak olej lniany, żywice naturalne,
mączka korkowa, pigmenty i tkanina jutowa. Mylą się więc wszyscy
ci,którzy sądzą, że ten rodzaj wykładziny powstaje z tworzyw sztucznych.
Do zalet linoleum należy zaliczyć także olbrzymia wytrzymałość,
elastyczność, oraz fakt, że w przeciwieństwie do innych wykładzin
elastycznych można bez przeszkód stosować je na ogrzewaniu podłogowym.
Ten wyjątkowy rodzaj wykładziny posiada właściwości bakteriobójcze. Może
więc być stosowany na ;przykład w laboratoriach, szpitalach i innych
miejscach wymagających wysokiego poziomu czystości. Jest także idealnym
rozwiązaniem dla alergików, ze względu na swoje właściwości antystatyczne.'

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2016-03-12 23:24:14

Temat: Re: linoleum
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> [...]
> szpitalach i innych miejscach wymagających wysokiego poziomu czystości.
> Jest także idealnym rozwiązaniem dla alergików, ze względu na swoje

Kiedyś było było coś takiego jak lenteks (a może nawet lentex).
Odpowiedź socjalistycznej gospodarki uspołecznionej na niedobory
juty. Co z tego, że zrobiony ze lnu, "całkowicie naturalnego
materiału", skoro syf niemożebny? Lęgły się w tym bakterie, grzyby,
pleśnie i czort wie co jeszcze. To co powyżej, to jakieś straszne
pierdoły. Ktoś najwyraźniej nie odróżnia "tworzyw syntetycznych"
od "tworzyw sztucznych". Te ostatnie na pewno mają wielki udział
w strukturze linoleum. "Olbrzymia wytrzymałość i elastyczność"
linoleum mogła zachwycać pod koniec XIX wieku. Dzisiaj marnie widzę
te zachwyty. No i ostatnia kwestia: skąd wziąć dzisiaj prawdziwe
linoleum? Może mają je tam, gdzie sprzedają przewód do lampki nocnej
izolowany gutaperką?

--
Jarek

3. Data: 2016-03-13 22:22:05

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> te zachwyty. No i ostatnia kwestia: skąd wziąć dzisiaj prawdziwe
> linoleum? Może mają je tam, gdzie sprzedają przewód do lampki nocnej

A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

Krycha.

4. Data: 2016-03-13 22:39:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
> Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
> Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

No jasne. Postęp polega na tym, że wyciąga się rzeczy sprzed wieku
czy dwóch, o których dawno zapomniano (na ogół nie bez przyczyny)
i próbuje się sprzedać jako nowość.

Linoleum, gumoleum (znane również jako "Goły Leon"), lenteksy i inne
zostały po prostu w drodze postępu zastąpione nowszymi materiałami,
ich ulepszaniem nikt sie nie zajmował, bo nie miało to sensu. Teraz
próbuje się to sprzedawać jako materiał z jednej strony "postępowy",
a z drugiej tradycyjny. Czyli dwa w jednym. Niewątpliwy postęp w
dziedzinie marketingu.

--
Jarek

5. Data: 2016-03-13 23:17:21

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.03.2016 o 22:22, Krycha pisze:

> A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
> Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
> Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.
>
> Krycha.

Twój cytat: "materiał ten jest całkowicie naturalny. W jego
skład wchodzą wyłącznie naturalne surowce, takie jak olej lniany,
żywice naturalne, mączka korkowa, pigmenty i tkanina jutowa"

Powiedz, co się zmieniło? Olej lniany nagle nabrał właściwości
bakteriobójczych? A może to te naturalne żywice, mączka korkowa albo
tkanina jutowa?

Naprawdę tak trudno dostrzec taką prymitywną manipulację?

--
Kaczin

6. Data: 2016-03-13 23:19:05

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
> Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
> Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.
>
> Krycha.

O już wiem! W opisie pojawi się bio-len, bio-korek oraz bio-juta.
Teraz będzie bionoleum.

--
Kaczin

7. Data: 2016-03-14 18:13:59

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-03-12 22:33, Krycha wrote:
> Były tu negatywne opinie dotyczące linoleum, ze sztuczne, szkodliwe itp.
> A co powiecie na ten opis:

Pewnie negatywy dotyczyły czegoś innego niż linoleum.
Linoleum nie jest sztuczne no i trochę kosztuje

--
Pozdr.
www.elipsa.info

8. Data: 2016-03-24 19:12:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Mar 2016 22:22:05 +0100, Krycha napisał(a):

> A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.

Żeby tylko bakterio.
:-/

> Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.

Lenteks był rakotwórczy - vide afera w latach 70-ych.

> Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

W którą stronę? - oto jest pytanie...

Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
Rolety podwójne a'la zebra.
Zlecenie oczyszczenia studni