Re: Instalacja gazowa - przepisy UE

1. Data: 2016-03-12 16:39:13

Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12-03-16 o 15:26, Michał pisze:
> Mieszkam w bloku z wielkiej płyty.
> Administracja zapowiedziała wymianę rur gazowych
> w kilku budynkach, bo podobno są nieszczelne.
> Słyszałem, że ma to być tylko tymczasowa wymiana,
> bo zgodnie z przepisami unijnymi rury gazowe
> powinny być przeniesione poza mieszkania.
> Interesuje mnie to, bo po tej zmianie zamierzałem
> zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
> w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.
>
> Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić
> i mógłby podąć gdzie je znaleźć?

Z tym przenoszeniem rur gazowych poza lokale, to jakaś bujda moim
zdaniem. Może o liczniki gazu chodzi? Przecież o wiele większe jest
zagrożenie nieszczelnością na samym odbiorniku (piecyk, kuchenka), niż
na samej rurce, a trudno kuchenkę instalować na korytarzu.

2. Data: 2016-03-12 17:30:04

Od: Michał <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieszczelnością na samym odbiorniku (piecyk, kuchenka), niż na samej
> rurce, a trudno kuchenkę instalować na korytarzu.

Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
więc ruina w mieszkaniu taka sama.

Michał

3. Data: 2016-03-12 21:03:47

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.03.2016 o 17:30, Michał pisze:

> Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
> bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
> więc ruina w mieszkaniu taka sama.
>
> Michał

No jasne. I tego się trzymaj przy żonie.

4. Data: 2016-03-13 17:58:19

Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12.03.2016 17:30, Michał wrote:

> Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
> bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
> więc ruina w mieszkaniu taka sama.

Niekoniecznie. Od strony mieszkania to może być połączenie końców rury
"na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury
od Ciebie wyprowadzać.

p. m.

5. Data: 2016-03-13 20:20:36

Od: Michał <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> "na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
> do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury

Z tego co mogę zobaczyć, to jedyne rozgałęzienie idzie do mojego licznika,
w mojej kuchni, a poza tym rury idą pionowo. Zatem konieczne byłoby
wyprowadzenie rury poziomo.
Ponadto, raz lub dwa razy w roku odbywa sie sprawdzanie szczelności rur
i kuchenki i zawsze było OK.
Może u innych są nieszczelności, albo po prostu ktoś musi zarobić.
A że wszystkim zrujnują kuchnie, to nie ich ból.

Pozdrawiam
Michał

Rolety podwójne a'la zebra.
Zlecenie oczyszczenia studni