lipa krymska

1. Data: 2002-05-23 10:31:12

Temat: Re: lipa krymska
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> noszę się z zamiarem kupienia na nasze pole lipy krymskiej-spodobały mi
> się jej wielkie, ciemne liście i zawsze chciałam mieć lipę w ogrodzie...
> ale szukając informacji na jej temat (nawiasem mówiąc niewiele o niej
> piszą), spotkałam się z twierdzeniem, że kwiaty lipy krymskiej są
> trujące dla pszczół. Prawda to? a jak tak to czy pszczółki jako
> inteligentne gadziny będą ją omijać z daleka? Czy może ją sobie
> podarować i posadzić inną pożyteczną odmianę?

Sporo jej rośnie w ogrodzie Saskim w Wawie ale padniętych owadów pod nimi
nie widziałem. Typowe drzewo alejowe.
Natomiast tu masz potwierdzenie, że trują:
http://www.ent.msu.edu/abj/jul93.html
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

2. Data: 2002-05-23 11:08:02

Temat: lipa krymska
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

kochane ludki poradźcie!
[...]

z pozdrowieniami
Iwona

3. Data: 2002-05-23 11:27:22

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy amerykanskie tez truja? Znalazlem takie - b. ladne okaziki - we
Florexpolu.
Zaczalem zagospodarowywac ostatnia wolna rabate wewnatrz ogrodzonej czesci
dzialki - maja byc prawie same iglaki. Jak bardzo zubozyla mnie ta wizyta we
Florexpolu mozecie sobie tyko wyobrazic....
pik

4. Data: 2002-05-23 15:15:31

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy amerykanskie tez truja? Znalazlem takie - b. ladne okaziki - we
> Florexpolu.

T. americana L. ???
Chyba nie.
Jeszcze raz podaję:

5. Data: 2002-05-23 18:34:07

Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej chodzi tobie o lipe amerykańską bo wielkie liście to tylko ona ma
(krymska ma małe) więc problem z pszczołami masz z głowy :-)

bartm

6. Data: 2002-05-23 18:43:48

Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi tobie o lipe amerykańską bo tylko ona ma wielkie liście (krymska ma
male) więc problem z pszczolami masz pewnie z głowy :-)

bartm

7. Data: 2002-05-23 18:47:24

Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

- o jednak wysłało za pierwszym razem :-D

8. Data: 2002-05-26 10:14:41

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Iwona Sapijaszko

> [...]
>inteligentne gadziny będą ją omijać z daleka? Czy może ją sobie
>podarować i posadzić inną pożyteczną odmianę?

Iwona

Tilia 'Euchlora' lipa krymska prawdopodobnie nieszaniec T.cordata i
T.dasystyla jest ladnym drzewem o efektownym pokrojem.Dobre drzewo
miododajne.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-05-26 19:45:04

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> Sporo jej rośnie w ogrodzie Saskim w Wawie ale padniętych owadów pod nimi
> nie widziałem. Typowe drzewo alejowe.
> Natomiast tu masz potwierdzenie, że trują:
> http://www.ent.msu.edu/abj/jul93.html

z poślizgiem ale i tak serdeczne dzięki za info, jesteś niezawodny :)
chociaż angielski nie jest moim drugim językiem, nie znalazłam mojej
lipy Tilia x euchlora wyszczególnionej jako toxic to bees i w ogóle nie
przejmując się już problemem kupiłam ją w piątek, Grześ ją posadził i
rośnie już sobie :) jest pięęękna, ma całe 3 metry wzrostu :) i jest
największym drzewem na naszej działce :))

pozdrawiam
Iwona

10. Data: 2002-05-26 19:55:23

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi tobie o lipe amerykańską bo tylko ona ma wielkie liście (krymska ma
> male) więc problem z pszczolami masz pewnie z głowy :-)

nie, chodziło mi o europejską lipę krymską, które ma jak najbardziej
duże liście ale nie aż tak wielkie jak lipa wielkolistna(?) oglądana
dzisiaj przez nas w Ogrodzie Botanicznym

pozdrawiam
Iwona

ot- moja papryka :)
wicikrzew
Plagi a zwalczanie chemią
Deren - czyli plakac mi sie chce
Do Krzysztofa Marusińskiego prośba o opinię.