liscie jako sciólka

1. Data: 2006-04-26 22:28:28

Temat: liscie jako sciólka
Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dowiedziałem sie (z tej grupy), ze opadłe liscie orzecha oddziałowują
niekorzystnie na inne rosliny.
Czy takie same cechy maja takze np. liscie olchy?
Chciałbym bowiem obsypac nimi ziemie wokół pni nowoposadzonych drzewek
owocowych, aby zatrzymywać wilgoć w ziemi i blokować wzrost chwastów wokół
pnia sadzonki. Boje się jednak ich niekorzystnego wpływu na młode drzewka.
czy coś wiadomo na ten temat PT dyskutantom?

--
Pozdr

2. Data: 2006-04-27 00:46:30

Temat: Re: liscie jako sciólka
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> Dowiedziałem sie (z tej grupy), ze opadłe liscie orzecha oddziałowują
> niekorzystnie na inne rosliny.

Odzialywuja ale nie na wszystkie i nie we wszystkich stadiach rozwojowych.
Ja i tak z powodzeniem stosuje je na kompost.

> Czy takie same cechy maja takze np. liscie olchy?

Liscie olchy nie zawieraja juglonu jak orzechowe. Mozesz je uzyc.

> Chciałbym bowiem obsypac nimi ziemie wokół pni nowoposadzonych drzewek
> owocowych, aby zatrzymywać wilgoć w ziemi i blokować wzrost chwastów wokół
> pnia sadzonki. [...]

Wlasnie orzechowe powinny lepiej zahamowac wzrost chwastow.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-04-27 14:46:17

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea"

> Właśnie orzechowe powinny lepiej zahamować wzrost chwastów.

Tyle że orzechowe śmierdzą gdy zwilgotnieją od deszczu czy podlewania

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-04-27 15:15:13

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Bpjea"

> Tyle że orzechowe śmierdzą gdy zwilgotnieją od deszczu czy podlewania
To może niech nie pada.... :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2006-04-27 21:14:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Tyle że orzechowe śmierdzą gdy zwilgotnieją od deszczu czy podlewania

To osobnicze odczucie. Czy kompost wg. Ciebie rowniez smierdzi? ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2006-04-28 15:03:45

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea"

> To osobnicze odczucie. Czy kompost wg. Ciebie również śmierdzi? ;)

Nie, kompost ma zapach mokrej ziemi, natomiast pojedyncze liście orzecha
włoskiego maja ostrą nieprzyjemną wioń a co dopiero grubo podsypane pod
drzewa :-(

Być może mam wyczulony nos bo bukszpany też mnie drażnią.

Serdecznie Miłka

7. Data: 2006-04-28 18:08:33

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e2tb0n$45u$1@nemesis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> Być może mam wyczulony nos bo bukszpany też mnie drażnią.

Hejka. Po co Ci, Miłko wyżeł? Sama wywęszysz przepiórkę. < lol >
Pozdrawiam samoobsługowo Ja...cki

8. Data: 2006-04-28 19:29:18

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko"

> Hejka. Po co Ci, Miłko wyżeł? Sama wywęszysz przepiórkę. < lol >

Po to żeby dotykać ciepłych i miękkich uszek tej gadziny ;-)

Serdecznie Miłka

Co to za magnolia?
Rozdrabniacz do gałęzi
Agapant