lizus

1. Data: 2005-01-18 15:16:34

Temat: lizus
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak tak to właśnie zobaczyłem. I o tym powiedziałem. Ktoś się nie
zgadza? Ok. zobacz swoją świętość, ja akceptuje że masz inne zdanie,
zaakceptuj to że ja też myślę. Forsuje swoje zasady? Nie!!! daję do
wiadomści, że będę walczył o to by móc mieć swoje zdanie.

Sęk w tym braku indywidualizmu to to, że właśnie tak się przyjmuje że
mniejszość musi zawsze mieć pogląd większości.

Maniupulacja i reklama działa. Sęk w tym, że nie musi wcale działać.
Dlaczego? A dlaczego mali ludzie robią głupie rzeczy? Bo nie mają wiedzy
co robią, a nie dlatego, że tak mają zapisane w genach. Sęk w tym że
każdy z nas kiedyś musiał zdecydować czy dać sobą manipulować wzamian za
brak kopa i w nadziei na łaskę i możliwość zmanipulowania kogoś później.
Niepisane zasady przyjąć bardzo łatwo, nawet jeśli dotyczy to zwykłego
"dzień dobry". Dużym ludziom nie tylko brakuje tu też wiedzy co odwagi
do przeciwstawienia się manipulującej ich podświadomości. Ludzie nie
mają wiedzy, że wybierając podporządkowywanie się czyimś zasadom, po to
by osiągnąć jakiś zysk muszą też za to słono zapłacić.

A jeśli się przyjmie że nie można się SILNIE przeciwstawić, czy da się
wówczas przeciwstawić?

Co prawda takie środowisko wymusza lisowatość, bo nawet jeśli widzi się
jasno i wyraźnie, że moralny podtekst zasad nie maja sensu. Moralność
czyli Dobro i zło nie istnieje jest to tylko element mechanizmu umysłu
(do wniosków można dojść myśląc). Umysł oceniaja każde nasze poczynania
- bo cokolwiek robimy zawsze wybieramy i oceniamy tego sens - a nie
narzucamy go na wstępie by zaoszczędzić myślenia i podporządkować się z
góry. Nie chcemy być wcale indywidualistami, nie chcemy myśleć
samodzielnie bo przeciwstawianie się innym wymaga trudu.

Powiem tak, jak ktoś ma TWARDE zasady i będzie bardzo ich PEWIEN i
stanie na kopcu tych wszystkich manipulujących się ludzi i zacznie ostro
wrzeszczeć i nie podda się i nie wmówi sobie że nie ma racji to Ci
ludzie przyjmą jego zasady (niektórzy) choć by i racji nie miał.

Ale dlaczego?

Bo chcą przyjmować zasady innych, bo tak zawsze myśleli i nie zdawali
sobie sprawy że to nie guru tworzy sekty.

Ludzie mówią, ja chcę grać, ja chcę upodobnić się do innego, ja chcę
niewychylać się poza zasdy bo nie lubię. Nie chcę się buntować bo boję
się represji, bo zostanę negatywnie oceniony, bo to bo tamto... ale tak
jest więc mówią wreszcie "nie chcę być indywidualistą" - mówią to
podświadomymi przekazami których sami nie widzą.
Rozmowa z nimi zawsze będzie przypominać walkę z wiatrakami, a prawda
będzie szybko zastępowana substytami, bo gdy "prawda" jest przekór
zasadom to tym gorzej dla prawdy ;)

1. Data: 2005-01-19 10:05:56

Temat: Re: lizus
Od: "The Stroyer" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dżizus-lizus ;)

TS

1. Data: 2005-01-20 10:24:47

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Forsuje swoje zasady? Nie!!! daję do
> wiadomści, że będę walczył o to by móc mieć swoje zdanie.

Czy ktos zabranie Ci miec swoje zdanie?
Troche forsujesz - pisale

1. Data: 2005-01-20 10:36:47

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

Oj! Poprzednie wyslalo sie niechcacy (ALT-S, to nie Si)
Jeszcze raz:

> Forsuje swoje zasady? Nie!!! daję do
> wiadomści, że będę walczył o to by móc mieć swoje zdanie.

Czy ktos zabranie Ci miec swoje zdanie?
Troche forsujesz - piszesz o innych jako frajerach i ze *powinni* byc
indywidualni.
A skad to wiesz?
Moze i powinni , ale nie na sile - tak jakbys chcial.

> Sęk w tym braku indywidualizmu to to, że właśnie tak się przyjmuje że
> mniejszość musi zawsze mieć pogląd większości.

Czy ja wiem? Czy w Polsce musi byc 38 ludzi myslacych kazdy *inaczej* ?
Nie! Ludzie o podobnych pogladach grupuja sie w partie, listy dyskusyjny.
I jesli ktos zapisuje sie do jakiejs partii to nazywasz to ze daje sie
manipulowac.
Masz wizje zeby kazdy mysla inaczej - na siłe forsujesz indywidualizm. Nie
widze sensu.

> Nie chcemy być wcale indywidualistami, nie chcemy myśleć
> samodzielnie bo przeciwstawianie się innym wymaga trudu.

Eeeee, uparles sie. Moze sam nasladowales innych i nagle Ci sie oczy
otworzyly?

Podaj przyklad na co ludzie powinni sie zbuntowac a nie nasladowac slepo.
Bo czy np. trzeba się buntować przeciwko Prawu Ruchu Drogowego? :))
Bedziesz jechal pod prąd na autostradzie i stwierdzisz ze jestes Swietnym
Indywidualistą?
Powodzenia! :)

Własnie: Przeciwko czemu trzeba sie buntowac? Bo caly czas trzeba i trzeba.
Przeciw czemu, na poczatek?

Pozdrawiam,
Duch

1. Data: 2005-01-20 12:31:29

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Czy ktos zabranie Ci miec swoje zdanie?

Jeśli zabroni to go nie posłucham.

> [...]
> Moze i powinni , ale nie na sile - tak jakbys chcial.

> Masz wizje zeby kazdy mysla inaczej - na siłe forsujesz indywidualizm. Nie

Faktycznie, podoba mi się gdy ktoś myśli, ale nie koniecznie inaczej.
No właśnie tak myśli mój pewien znajomy, który uważa że jak "masy" coś
robią to on musi iść w innym kierunku, jak już coś zostanie pokazane w
telewizji jako modne to on chce od tego uciec.

> Eeeee, uparles sie. Moze sam nasladowales innych i nagle Ci sie oczy
> otworzyly?

Tak to widzę, ludzie siedzą cicho bo boją się odrzucenia. Jeśli
człowiek się nie zbuntował przeciw temu na początku i stale kierował się
korzyścią akceptacji w zamian za przyjęcie zasad trudniej mu będzie
postępować później chyba że nagle się zbuntuje. Myślę też, że ci co byli
częściej odrzucani bardziej potrzebują akceptacji i szybciej się
podporządkowują zasadom grupy.

> [...]
> Bo czy np. trzeba się buntować przeciwko Prawu Ruchu Drogowego? :))
> Bedziesz jechal pod prąd na autostradzie i stwierdzisz ze jestes Swietnym

Np. mogę się zbuntować przeciwko temu by anglicy jeździli po naszemu
jak będę miał ochotę. Mogę... bo czemu nie? Mogę się zbuntować gdy ktoś
pisze głupoty i powiedzieć mu że się z nim nie zgadzam. Nie poprawne
będzie np wg mnie natomiast sądzić, że to coś zmieni. A nawet jeśli się
buntuje i nie zgadzam nie musi oznaczać, że chcę to zmienić. Nawet jeśli
nie zgadzam się z tym co robią rządzący w naszym kraju, nie znaczy że
propaguje utworzenie krwawej rewolucji.

Duchu, nie kumasz mnie, ja mówię o przyczynie a ty szacujesz jakie
gotowe rozwiązanie serwuję Tobie.

> Własnie: Przeciwko czemu trzeba sie buntowac? Bo caly czas trzeba i trzeba.
> Przeciw czemu, na poczatek?

Nie wyznaczam sobie "co _mogę_ a czego _nie mogę_" na stałe. Moralność
w języku człowieka jest obowiązkowa bo to się wiąże z myśleniem. Każde
myślenie wg. mnie opiera się na filtrowaniu informacji, co w końcowym
ustaleniu duże pasmo informacji zamienia się na malutkie docierające do
miejsca gdzie podejmujemy decyzję i wówczas tylko kierujemy się czymś co
ustaliliśmy wcześniej jako "słuszne" i "niesłuszne", dobre albo złe.
Buntuje się przed przyjmowaniem czyichś moralności jako wiedzy o tym co
jest słuszne a co niesłuszne.

1. Data: 2005-01-20 12:59:18

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Podaj przyklad na co ludzie powinni sie zbuntowac a nie nasladowac slepo.

Przecież jeśli ktoś nie ma głębszych przemyśleń nad tym co robi to widzi
w tym sens tylko na wiarę jest już tylko narzędziem, wykonawcą. Z
drugiej strony trzeba się też zastanowaić czy młotek winny jest tego że
wbije się komuś w głowę?

Brak myślenia nie jest zły, jest po prostu niebezpieczny, bo oznacza
brak kontroli. Czasem jednak jest potrzebny bo zbyt wielka kontrola
ogranicza prędkość działania, jak w przypadku odruchów walki.
Zauważ, że nie wygrasz z przeciwnikiem gdy będziesz w czasie walki
przemyśliwał kolejne ciosy, jeśli nie masz już zaprogramowanych odruchów
przegrasz. Podobnie jest z prowadzeniem samochodu. Ja raz uderzyłem
kogoś przypadkiem, nie podejmując żadnej decyzji po prostu umysł
zadziałał za mnie to była automatyczna obrona. Po prostu zobaczyłem ruch
i zorietnowałem się, że czyjaś głowa uderzyła o moje kolano.

1. Data: 2005-01-20 13:35:17

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Własnie: Przeciwko czemu trzeba sie buntowac? Bo caly czas trzeba i trzeba.
> Przeciw czemu, na poczatek?

Jeszcze inaczej mówiąc, ja nie neguje sensu istnienia fizyka
kalkulatora, tylko jeśli myśli, że dochodzi do prawdy po prostu myli
się, bo tylko wykonuje obliczenia wzorów mu z góry narzuconych. To że
jest fizykiem kalkulatorem jest w porządku, ale jest tylko narzędziem
jak komputer.

1. Data: 2005-01-20 16:57:55

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz wizje zeby kazdy mysla inaczej - na siłe forsujesz indywidualizm. Nie
> widze sensu.

Na siłę to się nie da nauczyć kogoś "myślenia". Taki np. twój "dres"
odrzuca wszelkie inne zachowania które mogą niespodobać się moralności
grupy, nie jest więc do końca swobodny i tak ludzie sobie wykształcają
coś co ustalają jako "zajebiste", a coś co ustalają jako "cipowatość"
czy tego typu klocki. CHarakter i różnorodność grupy tu nie może się
zmieniać bo to niemożliwe dzięki ogólnej moralności grupy. Jak wstąpisz
do grupy neonazistów to też będziesz musiał "dyplomatycznie" trzymać się
ich zasad, w niektórych kwestiach wręcz zakazujących myślenia pod groźbą
już nie zwykłego odrzucenia co możliwe że ostrego wjebania Tobie!

Ja tylko mówię, że bronię swoich praw. I nie dam sobie narzucić idiotyzmów.

1. Data: 2005-01-21 12:42:47

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tylko mówię, że bronię swoich praw. I nie dam sobie narzucić
idiotyzmów.

Roznimy sie w tym, ze nie bardzo widze zeby
1. ktos komus narzucał cos specjalnie
2. masy byly wyjatkowo glupie

Dlatego pytam o konkretny przyklad.
Podales przyklad kolegi ktory idzie za modą z telewizji - ok, tacy istnieją
i już,
ale czy ich jest tak duzo?
I czy ten kolega Ci cos narzuca?

Podales przyklad kłamiących polityków - ale dlatego tacy są bo ktos ich
wybiera.
W takim razie ludzie glupi - ale znowu nie tak, ludzie juz glosowali na
wszystkie
(oprocz samoobrony) ugrupowania - testujac je i ciagle nie jest za dobrze.
Wiec nie specjalnie widze tu az tak wiele glupoty wyborcow.
Polityka to skomplikowana rzecz i glupoty tam jest mało, wbrew pozorom.

I piszesz ze ludzie nie mysla. Dlaczego?
Nie mysleć oznacza dla mnie sytuacje gdzie ktos robi cos glupiego,
a mogłby zrobic to szybciej, łatwiej lepiej, mnieszym kosztem.
Czyli: nie wiedzi lepszego rozwiazania (bo glupi), a mógłby miec lepsze.

Czy starałeś sie kiedykolwiek taka niby-glupote zmienic?
Problem w nie w tym ze ludzie sa glupi, ale w tym, ze musza sprostac
sprzecznym wymaganiom i wtedy mają kłopoty.

Pozdrawiam,
Duch

1. Data: 2005-01-21 13:44:52

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:
> I piszesz ze ludzie nie mysla. Dlaczego?

myślenie jest zakazane. Dlaczego? Wierząc w zakaz grupy nie możesz
myśleć o pewnych rzeczach, bo są zakazane.

Zakazana prawda czyli coś takiego jak fizyka. Kiedyś atak na taką
prawdę kończyć się mógł nie tylko odrzuceniem z grupy, ale też i
śmiercią za głoszenie herezji.

Dlaczego ludzie myślą, że dziś nagle mamy lepsze czasy? To nie prawda!
Czyżby ewolucja techniki i nauki tak daleko się posunęła? NIC Z TEGO!

Nic się nie zmieniło umysłu ludzi są wciąż takie same. Gubią prawdę w
taki sam sposób.

Serotonina
Empatia w obrzezku??
Oddanie krwi przez cukrzyka