łokieć studenta?

1. Data: 2004-02-27 12:00:17

Temat: łokieć studenta?
Od: "PROGOS" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.

Od ok. miesiąca drętwieje mi mały polec i zewnętrzna strona palca
serdecznego lewej ręki. Objaw nasila się gdy siadam do klawiatury i opieram
łokieć o twardy blat biurka. Czy to uszkodzenie nerwu łokciowego?
Czy ktoś miał lub ma podobne objawy ? Co z tym zrobić ?
Pozdrawiam, Heniek

2. Data: 2004-02-27 12:37:58

Temat: Re: łokieć studenta?
Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PROGOS" <p...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> łokieć o twardy blat biurka. Czy to uszkodzenie nerwu łokciowego?
> Czy ktoś miał lub ma podobne objawy ? Co z tym zrobić ?

uszkodzenie raczej nie, najprawdopodobniej czesty ucisk (...) moze dawac
takie objawy....
najlepiej nie opierac lokcia o twardy blat biorka.

3. Data: 2004-02-27 16:52:31

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

PROGOS wrote:

> [...]
> opieram łokieć o twardy blat biurka. Czy to uszkodzenie nerwu łokciowego?
> Czy ktoś miał lub ma podobne objawy ? Co z tym zrobić ?

A czy Twoje nadgarstki sa we w miare "naturalnej" pozycji, gdy piszesz
na klawiaturze? Jest cały syndrom (niestety, nie pamiętam nazwy) który
może prowadzić do niedowładu nadgarstków, spowodowany właśnie uciskiem
nerwów.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

4. Data: 2004-02-27 19:36:15

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na klawiaturze? Jest cały syndrom (niestety, nie pamiętam nazwy) który
> może prowadzić do niedowładu nadgarstków, spowodowany właśnie uciskiem

zespół cieśni nadgarstka?

pzdr.
M.

5. Data: 2004-02-27 20:19:33

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dolegliwości wskazują rzeczywiście na ucisk nerwu łokciowego i jeśli
wyraźnie wiążą się z opieraniem o biurko, to do ucisku dochodzi
najprawdopodobniej w okolicy rowka nerwu łokciowego na przyśrodkowej cz.
łokcia. Jedynym wyjściem jest unikać tego, co szkodzi, czyli albo specjalny
pulpit, albo po prostu poduszki pod łokcie.. Powinno pomóc.

6. Data: 2004-02-27 22:20:45

Od: "PROGOS" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za wszystkie informacje i cenne uwagi.
Pozdrawiam, wszystkich

krosty na języku
operowanie-usuniecie prostaty
okulary do czytania?