losartanum + indapamidum

1. Data: 2021-10-25 22:28:20

Temat: losartanum + indapamidum
Od: Henryk Hajdan <g...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy można łączyć Losartanum kalicum z Indapamidum w leczeniu nadciśnienia ?
Pacjent EKG ma prawidłowe, ogólne badanie krwi nie wykracza poza zakresy
referencyjne.
USG tętnic kończyn dolnych nie wykazało płytki miażdżycowej, zastawki
mają prawidłową przepustowość.

2. Data: 2021-10-25 22:50:56

Temat: Re: losartanum + indapamidum
Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

in <news:61771363$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
user Henryk Hajdan pisze tak:

> Czy można łączyć Losartanum kalicum z Indapamidum w leczeniu
> nadciśnienia ?

Mnie lekarz dał taki zestaw bo od Rampril się dusiłem.
Biorę już rok.

indapamide 2.5mg - odwadnia
losartan 50mg - obniża (po 3 tyg dopiero efekt)

jeśli indapamide mnie usypia to mam brać po pracy o 17oo

https://www.nhs.uk/medicines/indapamide/
https://www.nhs.uk/medicines/losartan/

--
Piter

3. Data: 2021-10-26 14:18:49

Od: Henryk Hajdan <g...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.10.2021 o 22:50, PiteR pisze:
> [...]
>
> indapamide 2.5mg - odwadnia
> losartan 50mg - obniża (po 3 tyg dopiero efekt)
>
> jeśli indapamide mnie usypia to mam brać po pracy o 17oo

Jeśli lekarz tak ci zapisał czyli jedno nie wyklucza drugiego i nie
gryzie się z drugim.

A czy ten indapen goni cie do klopa w nocy ? bo jeśli bierzesz o 17:00
to działa akurat w nocy.

4. Data: 2021-10-26 20:52:19

Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

in <news:6177f229$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
user Henryk Hajdan pisze tak:

> A czy ten indapen goni cie do klopa w nocy ? bo jeśli bierzesz o
> 17:00 to działa akurat w nocy.

Mnie nigdy nic nie goni. Słucham tych opowieści i nie wierzę.
Może dawka za mała, może lek nie ten, może nerki popsute,
może poszli do lasu...

Jednak suma sumarum jestem "chudszy", nie mam obrzęków jak biorę
indapamide.

Jakie ciśnienia miewa pacjent? Czy ma skoki? Czy rośnie wieczorem?

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

5. Data: 2021-10-26 22:26:03

Od: Henryk Hajdan <g...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021.10.26 o 20:52, PiteR pisze:
> [...]
> indapamide.
>
> Jakie ciśnienia miewa pacjent? Czy ma skoki? Czy rośnie wieczorem?

z dotychczasowymi lekami cisnienia 120-130/70-80
bez leków 140-150/90-100

chodzi o to, że lekarz rodzinny wypisał losartanum kalicum 25

a kardiolog zmienił na:
bisoprololi furamas 2,5mg, indapamidum 2,5mg , eplerononum 25mg
a potem dorzucił
Telmisartanum 20mg

brać 1x rano

6. Data: 2021-10-27 00:13:32

Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

in <news:6178645b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>

> z dotychczasowymi lekami cisnienia 120-130/70-80
> bez leków 140-150/90-100

dobre było
nie mogę osiągnąć takich wartości
ale dam drugą szansę i pobiorę regularnie przez miesiąc.

> [...]
>
> a kardiolog zmienił na:
> bisoprololi furamas 2,5mg, indapamidum 2,5mg , eplerononum 25mg

imho dał większe i szybsze armaty. Losartan ma duża bezwładność.

bisoprolol żeby wyhamować tętno.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

czy lekarze nadal będą się chować przed pacjentami?
No i po covidzie:)
trafiony zaszczepiony
co pokazała nam pandemia
Is Europe's Oxford jab decision-making flawed?