makowiec

1. Data: 2000-06-15 11:00:07

Temat: makowiec
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Poszukuje SPRAWDZONEGO przepisu na makowiec, taki na cienkim kruchym
spodzie, z gruba warstwa masy makowej i posypka na gorze.
Mmmmmm......moje ulubione ciasto, ale nie wiem jak je zrobic. Zawsze kupuje.
Dziekuje Ci, Ula, za przepis, ale to nie to czego szukam. Musi byc kruche
ciasto i posypka! Przewaznie w roznego rodzju ciastkarniach sprzedaja 2
rodzaje makowca: rolade i wlasnie taki z posypka. Jak go zrobic?
Asia

1. Data: 2000-06-16 21:20:09

Temat: Re: makowiec
Od: "Barbara Hevelke" <b...@z...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <j...@h...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:XG225.14003$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
> ciasto i posypka! Przewaznie w roznego rodzju ciastkarniach sprzedaja 2
> rodzaje makowca: rolade i wlasnie taki z posypka. Jak go zrobic?

Ja czasem robie tak:
Kruche ciasto:
1 kg maki
600 g masla (lub margaryny)
600 g cukru pudru
1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
4 zoltka
3 lyzki smietany
zagniatam ciasto i chowam do lodowki na co na co najmniej pol godziny

Masa makowa:
2 lyzki masła utrzyj (mozna mikserem) z 2 jajkami i 1 szklanka cukru.
Nastepnie dodaj 2 lyzki smietany i zapach lub cukier waniliowy (2 paczki) i
wymieszaj z 2 szklankami maku (oplukany mak zalac wrzatkiem, gotować 10-15
minut i zmielic 3 razy- dodawac lekko cieply)

Na kruchy placek nakladam mase makowa, na wierzch albo paski kruchego ciasta
albo kruszonka (jesli jej nikt wczesniej nie zje) - maslo, maka i cukier
puder zagnieciome razem i rozcierane z reku nad ciastem (spadaja takie male
kawalki)

Mam nadzieje, ze o to Ci chodzilo

Pozdrawiam
Basia H.