male co nieco

1. Data: 2002-08-05 11:02:15

Temat: male co nieco
Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o pomoc
jestem antytalentem kulinarnym a chciałabym przygotowc cos pysznego i w
miare malo pracochlonnego na spotkanie urodzinowe dla 5-6 osob, myslalam o
jakiejs salatce i czyms miesnym na cieplo, tylko co tu zrobic w ciagu paru
godzin?
błagam pomóżcie!!

Ann

1. Data: 2002-08-05 12:27:23

Temat: Re: male co nieco - moj mix [P]
Od: "lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lew_ek <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> [...]
> jakiejs salatce i czyms miesnym na cieplo, tylko co tu zrobic w ciagu paru

KURCZAK PO KOREANSKU - pycha [przepis (Na)Lesnika]

Skladniki dla 3-4 osób:
40 dag piersi z kurczaka,
40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory-biala czesc),
2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,
2 lyzki oleju,
sól,
slodka papryka w proszku,
1 opakowanie smietany kremówki (200 ml)- ja dawalam 36%,
1 puszka brzoskwin (425 ml) - ja dodaje pól puszki (mozna wymiennie
morele)
2 lyzeczki maki ziemniaczanej),
2 lyzki soku z cytryny, plastry cytryny do przybrania.
Filety z kurczaka umyc, osaczyc i pokroic na male kawalki. Pory oczyscic,
umyc i pokroic w plasterki. Jeden straczek chili pokroic wzdluz,usunac
pestki i drobno posiekac.
Olej rozgrzac, podsmazyc na nim mieso. Dodac posiekana chili, krótko
smazyc. Doprawic sola i slodka papryka.
Pory polaczyc z produktami na patelni i krótko smazyc. Dodac 1/4
litra wody i smietane. Gotowac na duzym ogniu okolo 5 minut.
Brzoskwinie osaczyc, zebrac sok, owoce pokroic w kostke.
Rozrobiona odrobina wody make ziemniaczana dodac na patelnie,
zagotowac. Zagrzac w tym owoce. Wszystko jeszcze raz posolic,
przyprawic do smaku sokiem z brzoskwin i cytryny.
Podawac z plasterkami cytryny i posiekana chili.
Podawac z dodatkiem sypkiego ryzu lub ze swieza bagietka.

Chili w proszku (zamiast w strakach) dodaje zwykle podkoniec smazenia
(uwaga-nie przesadzic z chili). Zamiast 1/4 litra wody mozna dodac wode
i sok z brzoskwin .
Ryz gotuje sie 20 min. a to danie gora 10 min. Wiec najpierw wstawiamy ryz a
potem do patelni.Wczesniej tylko kroje w kostke kurczaka i brzoskwinie
oraz pora bialego w plasterki. Podaje tak jak gulasz: ryz na talerz - duzo i
na wierzch wykladam to z patelni.

Salatka warstwowa (przepis Niteczki)
Skladniki:
Puszka kukurydzy
Puszka ananasow
Sloik salatki selerowej lagodnej (Rolnik badz Krakus) -jest to po prostu
seler w paskach w zalewie
Szynka najlepiej mocno wedzona- 4 plasterki
3 jajka na twardo
ser zolty-125 g
majonez
pieprz

Wykonanie:
Wziac dosc wysokie naczynie docelowe - miska salatkowa, jesli jest
przezroczysta tym lepiej, bedzie ladnie widac warstwy.
Na spod naczynia kladzie sie odasaczony seler, caly soik.
Na to kladzie sie warstwe z pol puszki kukurydzy.
Nastepnie nakladamy majonez - cienka warstwa, troche pieprzymy.
Na to szynke pokrojona w kosteczke/paseczki.
Na to ananasy pokrojone w kostke, cala puszka, oczywiscie odsaczone z soku.
Na to znow cienka warstwa popieprzonego majonezu.
Na to jajka starte UWAGA! na tarce o najdrobniejszych oczkach (puch
wychodzi).
Na to reszte kukurydzy,
Potem cienka warstwa majonezu, i na wierzch salatki starty na
najdrobniejsyzch oczkach tarki ser. Ser zakancza warstwy i
slicznie wyglada, jak puch.

Do salatki nie dodajemy soli, smakuje dobrze sama w sobie, poza tym majonez
dodaje odpowiedniego smaku.
Pod zadnym pozorem nie mieszamy skladnikow, przed podaniem informujemy
gosci, ze salatke naklada sie lyzka od dna po sama gore. Kiedy pierwszy raz
podawalam ta salatke w nieprzezroczystym naczyniu, wszyscy bali sie
sprobowac bo mysleli, ze po prostu postawilam cala miche startego sera:))))
takze lepiej uprzedzic, ze to wcale nie ser tylko przepyszna salatka:))

Sałatka puszysta (przepis Ani z fasolka):
Składniki: 6 jajek- ugotowanych na twardo, 1 puszka tuńczyka, 1 duża cebula,
10dag masła -zamrożonego, 20dag żóltego sera.
Sposób wykonania:
Układać warstwami
1: drobno posiekane same białka
2: ser żólty starty na tarce na grubych oczkach
3: 1/2 puszki tuńczyka
4: drobno posiekana cebula
5: 1/2 majonezu
6: masło utarte na tarce(zamrożone)
7: 1/2 tuńczyka
8: resztę majonezu
9: pokruszone same żółtka
Sałatka jest dość łagodna, nie dodawać soli.
Wierzch można posypać białym pieprzem.

Salatka pyszna (przepis moj, czyli Lilli):

Składniki:
1 konserwa rybna w oleju (sardynki, szprotki),
3 jajka ugotowane na twardo,
1 jabłko,
ser żółty,
majonez, zielenina.

Rozdrobnić rybę widelcem na małe cząstki, ułożyć na dnie salaterki,
jajka pokruszyć również widelcem, położyć na warstwie ryby, na to
majonez, potem starte na tarce jabłko, znów majonez i na wierzchu
starty na tarce ser żółty.
Udekorować zielenina (np. koperkiem), jajkiem, granatem (o ile ktoś
ma akurat ten owoc).

Pozdrawiam
Lilla

Ogorki kiszone - kapcie