mam gigantyczny problem z ciastem

1. Data: 2003-07-24 05:36:29

Temat: mam gigantyczny problem z ciastem
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w trakcie przeprowadzki, kuchenka jest jeszcze nie podłączona i nie
wiem kiedy będzie -
na poniedziałek muszę przygotować imieniny w pracy i nie wiem co zrobić aby
było dobre, proste w wykonaniu (mało czasu mam) i o niewielkim koszcie bo
remont dał mi nieźle po kieszeni. Czytałam przed chwilą przepisy na
mniammniam ale nic mi nie przypadło do gustu a jak już coś konkretnego to
pieczone i ubijane a ja mam wszystko popakowane - krótko mówiąc RATUNKU
!!!!!!!!!!!!!
Może ma ktoś pomysł co podać w pracy - może lody? albo coś co jest jakimś
innym deserem letnim na około 15 osób i nie zabije mnie ceną otrzymania?
======== pozdrawiam zmęczona przeprowadzką i sprzątaniem Ania

1. Data: 2003-07-24 06:17:09

Temat: Re: mam gigantyczny problem z ciastem
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybys miala problemy z odnalezieniem tych przepisow w archiwum, to pisz,

==== jakbyś była miła i wysłała mi te przepisy na priv - gdzieś już je
czytałam kiedyś ale teraz nie mam czasu na szukanie w archiwum - dziękuję
Ania

1. Data: 2003-07-24 06:41:23

Od: "Kredka" <p...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze salatke owocowa?
Dobrze schlodzona.
A potem to ja i tak jeszcze bym wcisnela w siebie lody :) - najlepiej
waniliowe

Pozdrawiam
Kredka

1. Data: 2003-07-24 07:04:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sMOCZYCA" <a...@w...pl> napisała:
> Może ma ktoś pomysł co podać w pracy - może lody? albo coś co jest jakimś
> innym deserem letnim na około 15 osób i nie zabije mnie ceną otrzymania?

Zrob ciasta bez pieczenia.
Polecam Ci to, co ja zrobie z ciast na zimno na poniedzialek:
- blok (wg przepisu J. Michalskiej, cieszy sie duza popularnoscia wsrod moich
znajomych)
- szyszki (wg przepisu Myszki)
- wafle (masa dowolna; moze byc z mleka z proszku, albo z mleka w proszku
- ananasowiec (wg przepisu Beaty M.) lub lodowiec lub smietanowiec...

Gdybys miala problemy z odnalezieniem tych przepisow w archiwum, to pisz,
pomoge.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-24 09:01:48

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

super coś wybiorę - ale może jeszcze ktoś coś podrzuci - Ania

1. Data: 2003-07-24 09:50:44

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA napisał(a):

> Może ma ktoś pomysł co podać w pracy - może lody? albo coś co jest jakimś
> innym deserem letnim na około 15 osób i nie zabije mnie ceną otrzymania?

Czesc,

ja na Twoim miejscu zrobilabym sernik z serkow homogenizowanych. Smaczne jest
toto i proste;-). Rozpuszczasz galaretke w1/2 porcji wody podanej na
opakowaniu, ja zwykle rozpuszczam w szklance i troszke, to troszke to tak 2-3
lyzki, galaretka zastyga sobie... Jak juz jest lekko stezala wrzucam do niej
opakowanie waniliowego serka homo i to mieszam enrgicznie by powstala mi
jednolita masa a serek dobrze sie rozbil, wszystko wylewam do blaszki lub
tortownicy i odstawiam do zastygniecia. Pozniej kolejna galaretka innego
koloru i serek, a pozniej nastepna. Zazwyczaj robie to z 3 galaretek i 3 serkow
i na wierzch polewam 4 galaretka. Teraz jest duzo owocow wiec do kazdej z
warstw mozesz cos nawrzucac. Mi i moim bliskim ten wytwor smakuje bardzo.
Najdluzej trwa zastyganie galaretki, ale da sie to przezyc;-). Wszystko to az
nie jest takie drogie;-) a dobre. Ananasowiec, ktory polecala Ci Lilla tez jest
szybki w robieniu tylko nieco drozszy;-).
Zycze smacznego i pozdrawiam leniwie
Beata M.
p.s. na 15 osob mozesz wlac mase do wiekszej podluznej blaszki, ja zwykle
robie to w duzej tortonicy. Warstw moze byc dowolna liczba w zaleznosci od
wielkosci blaszki czy tez innego naczynka w ktorym to bedzie zastygalo.

1. Data: 2003-07-24 12:59:16

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "sMOCZYCA" <a...@w...pl>
Może ma ktoś pomysł co podać w pracy - może lody? albo coś co jest jakimś
innym deserem letnim na około 15 osób i nie zabije mnie ceną otrzymania?
======== pozdrawiam zmęczona przeprowadzką i sprzątaniem Ania

Aniu, Imienniczko mojej siostry :-)

a mozeby tak sernik na zimno???

albo, jesli to ma byc tylko do pracy.. sa u Ciebie w cukierniach miniaturowe ptysie
nadziewane bita smietana???
Sa naprawde przepyszne, szczegolnie na takie upaly...
Barbara

---

1. Data: 2003-07-24 13:27:46

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> super coś wybiorę - ale może jeszcze ktoś coś podrzuci - Ania

Ja sobie pozwole cos podrzucic:)
tylko, ze to deser z bitej smietany (ale jak o lodach myslalas
to chyba nie bedzie problemu:))
Przepis przeczytanay w jakiejs gazecie kobiecej (chyba Olivii) i
sprawdzony na wielu osobach. zawsze sukces, a bardzo
prosty to przepis wiec chyba warto sprobowac.
wiec tak:
- smietana kremowka (moim zdaniem najlepsza 36% ze
wzgledu na konsystencje i trwalosc po ubiciu i w smaku jakby
slodsza...) gdzies tak 2 male pojemniczki na 3 max 4 osoby:)
- do smietany sporo cukru wanilinowego i cukru pudru (tak
zeby bylo czuc wanilie i bylo slodkie:)
- po zgrabnym ubiciu wszystkiego dorzucamy polamane na
kawalki ciasteczka kruche najlepiej maslane albo migdalowe
i najlepiej takie domowe albo tzw. domowe z cukierni:) ale
dalam raz takie podluzne maslane z paczki i tez byly ok,
tak sporo tych ciastek, zeby nie trzeba bylo ich szukac w
smietanie i bezy mozna wrzucic jak ktos lubi. i zamieszac
delikatnie.
- teraz juz tylko trzeba nalozyc kazdemu troche masy i
posypac (wg przepisu) truskawkami, ale super jest tez z
malinami, jagodami albo wszystkim razem:)
-w przepisie byl jeszcze sos z truskawek zmiksowanych
z cukrem, sokiem z cytryny i 2 lyzkami bialego porto
(ale moim skromnym zdaniem brak tego sosu nie uwlacza
deserowi:)) a moze orzechami posypac albo czekolada...
co kto lubi niech doda:)

To tyle. Jak ci sie uda to szybko przewiezc to zapakuj
mase smietanowa w pudelko jakies, owoce oddzielnie.
A w pracy kazdemu szybciutko przygotujesz zgrabna
porcyjke.
I rozumiem, ze imieniny to twoje wiec wszystkiego
najlepszego:)

pozdrawiam wszystkich
karolina wlodarczyk (zwykle tylko czytajaca:))

1. Data: 2003-07-25 08:20:06

Temat: Odp: mam gigantyczny problem z ciastem
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

arbuz ( jest b. tani) + cynamon + miod b. mocno schodzony. Do tego w zaleno
:
: Pozdrawiam
: Kredka
:

[...]