mieso mielone

1. Data: 2005-09-05 16:09:53

Temat: mieso mielone
Od: "Agata Mryczko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od niedawna jestem szczesliwa posiadaczka maszynki elekrycznej do mielenia
miesa i tak sie zastanawiam co oprocz: kotletow mielonych,czy golabkow hmm
mozna jeszce z takiego miesa wymyslic?

pozdrawiam
agata

2. Data: 2005-09-05 16:28:03

Temat: Re: mieso mielone
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Mryczko <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> miesa i tak sie zastanawiam co oprocz: kotletow mielonych,czy golabkow hmm

a) Mielone można uformować w kulki, kiełbaski, kotlety i poddać obróbce cieplnej:
a1 - gotowane: klopsiki rozmaite z sosami rozmaitymi do makaronu, ryżu, ziemniaków
a2 - smażone na tłuszczu: kotlety, rumsztyki
a3 - na grillu (w piekarniku): kebaby, kofty

b) mielonym można wypełnić rozmaite warzywa: bakłażan, cukinia, papryka (jest
sezon akurat), i zapiec w piekarniku

c) można wyluzować drób z kości i nafaszerować mielonym i upiec

d) Zrobić sos mięsny: po bolońsku, haszu, chili con carne, ...

e) można uformować w duży klops i upiec i zjeść na zimno lub na ciepło

f) ... g) ....

Zmieniaj gatunki mięs, zmieniaj przyprawy, ...

3. Data: 2005-09-05 16:48:17

Od: "Agata Mryczko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
ziemniaków
> a2 - smażone na tłuszczu: kotlety, rumsztyki
co to jest rumsztyk ? (jestem w miare poczatkujaca i nie wszystkie nazwy sa
mi znane)

> b) mielonym można wypełnić rozmaite warzywa: bakłażan, cukinia, papryka
(jest
> sezon akurat), i zapiec w piekarniku
wiem ze takie rzeczy sa pyszne ale nie mialm okazji jeszcze ani probowac
ani robic hmm chyba pora to zmienic

> c) można wyluzować drób z kości i nafaszerować mielonym i upiec
wyluzowac.. to mialo byc latwe (zapomnialm dodac na poczatku;))

> d) Zrobić sos mięsny: po bolońsku, haszu, chili con carne, ...
no tak sos miesny gapa ze mnie, ale z tym sobie poradze

> Zmieniaj gatunki mięs, zmieniaj przyprawy, ...
najczesciejj wieprzowina bo wolowiny nie lubi moja mama hm jakie jeszce sie
nadaje na mielone a wlasciwie na zmielenie go, kazde? czy tylko wybrane
gatunki?

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

4. Data: 2005-09-05 18:33:37

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Agata Mryczko <a...@w...pl>:

> najczesciejj wieprzowina bo wolowiny nie lubi moja mama hm jakie
> jeszce sie nadaje na mielone a wlasciwie na zmielenie go, kazde? czy
> tylko wybrane gatunki?

Praktycznie każde. Np. można zmielić rybę - bardzo dobre są pulpeciki z
ryby w rosołku.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

5. Data: 2005-09-05 20:45:12

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Mryczko" <a...@w...pl> wrote in message
> Od niedawna jestem szczesliwa posiadaczka maszynki elekrycznej do mielenia
> miesa i tak sie zastanawiam co oprocz: kotletow mielonych,czy golabkow
> [...]
Witam
Nikt nie wspomnial o pasztetach.
Pozdrawiam
MarekF

6. Data: 2005-09-05 21:52:48

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

maf <m...@a...alpha.pl> napisał(a):

> Nikt nie wspomnial o pasztetach.

Pasztet z mielonego ???

7. Data: 2005-09-05 22:01:05

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 5 septembre 2005 ŕ 23:52:48, dans <dfieng$nsk$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Pasztet z mielonego ???

A z czego niby ?

Zwcia

--
Niesz

8. Data: 2005-09-05 23:10:39

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"turecky " <t...@g...pl> wrote in message
> Pasztet z mielonego ???
Skladniki na pasztet sie jakby mieli .
Pozdr
MarekF

9. Data: 2005-09-06 02:28:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od niedawna jestem szczesliwa posiadaczka maszynki elekrycznej do mielenia
> miesa i tak sie zastanawiam co oprocz: kotletow mielonych,czy golabkow

-zapiekany "bochenek" mielonego
-mielone (przyprawione musztarda, keczupem, z cebula, bulka tarta) zapiec na
trotownicy jak do ciasta, na to nalozyc ugotowane ziemniaki, zapiec, pod sam
koniec posypac serem zoltym, znow na chwile do piekarnika, podawac z
pokrojonymi
pomodorami i zielona celbuka.
-zapiekanki z makaronem, ryzem
- do spagetti (zmiesac z sosem)

10. Data: 2005-09-06 03:56:57

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może cepeliny? Albo farsz do krokietów, ja biore pół na pól mieso
(najczęściej drobiowe) z warzywami.
pomysłowość nieograniczona.
Pozdro Jacenty

Gagner sa vie sur le net