mleczaki - plombować czy nie plombować?

1. Data: 2006-03-22 17:48:57

Temat: mleczaki - plombować czy nie plombować?
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, tak jak w temacie.
Moim zdaniem, jeżeli jest dziura to plombować.
Dzisiaj jednak spotkałam się z opinią, że mleczaków w ogóle się nie leczy.
Moim zdaniem to... przesąd i ciemnogród, ale może ja o czymś nie wiem, o
czym wie nowoczesna medycyna?
Pozdrawiam
Stryjenka

2. Data: 2006-03-22 18:03:37

Temat: Re: mleczaki - plombować czy nie plombować?
Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moim zdaniem to... przesąd i ciemnogród, ale może ja o czymś nie wiem, o

To nie jest ciemnogród. Szczególnie jeżeli chodzi o małe dzieci. Jeżeli są
ku temu sprzyjające warunki (a najczęściej są), to (szczególnie w przednich
zębach) znacznie lepszym wyjściem jest impregnacja. Daje bardzo dobre efekty
i nie naraża się dziecka na niepotrzebny stres.
Natomiast należy leczyć (wypełniać) zęby mleczne jeżeli nie można wykonać
impregnacji (np. pow. żujące + styczne w zębach bocznych, zaawansowana
próchnica i są warunki do założenia i utrzymania wypełnienia). Impregnacja
jest w zasadzie zarezerwowana dla ubytków płytkich, rozległych i szczególnie
dla zębów przednich, chociaż zz. trzonowe też można impregnować.
W niektórych krajach (szczególnie anglojęzycznych) bardzo popularne jest
leczenie z użyciem koron stalowych. Też bardzo skuteczne.

3. Data: 2006-03-23 13:51:47

Od: "Mietek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

, chociaż zz. trzonowe też można impregnować.
> W niektórych krajach (szczególnie anglojęzycznych) bardzo popularne jest
> leczenie z użyciem koron stalowych. Też bardzo skuteczne.

zrób i załóż 4 latkowi koronę stalową :DDDDDDDDD
ile rodzicę dadzą za tę koronę - nie sądzę żeby na tyle aby opłaciło ci się
to robic. (Tu - w Polsce)

4. Data: 2006-03-23 14:19:34

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dvu96n$c43$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Mietek z adresu <r...@t...pl> napisał(a):

>, chociaż zz. trzonowe też można impregnować.
>>
> zrób i załóż 4 latkowi koronę stalową :DDDDDDDDD
> ile rodzicę dadzą za tę koronę - nie sądzę żeby na tyle aby opłaciło
> ci się to robic. (Tu - w Polsce)

są gotowe, standartowe w kilku rozmiarach.

http://www.doctorspiller.com/Children's%20Dentistry.
htm#SSC

--
pozdrowienia,