mleko a zołądek

21. Data: 2004-03-11 16:15:03

Temat: Re: mleko a zołądek
Od: "Rto" <r...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:c2pubj$eto$1@news.onet.pl...

> Hmm... ..a skąd właściwie czerpiesz tę "wiedzę o kurach", co? Bo jeśli z
> obserwacji podczas pobytu na wsi, to w indywidualnych gospodarstwach
właśnie
> tak jest. Kury chodzą po obejściu i po okolicznych polach, a rolnicy
> indywidualni sypią nawozy w niemałych ilościach na pola (i nie są w tym
> raczej przez nikogo kontrolowani)...

To chyba jeszcze zależy od regionu Polski. W niektórych regionach
ludzie nie sypią nawozów, bo ich na to nie stać. Jadą na naturalnych.

> ...to nie chodzi o to, czy widzę coś złego w takim odżywianiu się kur ;)
> raczej, że nie widzę jakiejś istotnej różnicy w odżywianiu naturalnym i
> fermowym. Ładne żółtka jaja mogą zawdzięczać barwinkom dodawanym do karmy,
> tak fermowej, jak i rolniczo - indywidualnej, bo do tego rolnicy mają
także
> dostęp. Ale myślę, że dyskusja robi się trochę OT...

Dla mnie ładne żółtka to - jak sama nazwa wskazuje - żółte. Nie
pomarańczowe. :)
I takie żółtka mają jajka zniesione przez wiejskie kury. Te z fermy są
pomarańczowe.
Tak więc na pierwszy rzut oka widać, że jednak inaczej się te kury
odżywiają.

Pozdrawiam,
Artek

22. Data: 2004-03-11 19:51:49

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rto" <r...@n...nospam> napisał w wiadomości
> [...]
> pomarańczowe.
> Tak więc na pierwszy rzut oka widać, że jednak inaczej się te kury

...nie,niezupełnie tak jest, Arku, masz paletę kolorów żółtek do wyboru,
jeśli sobie życzysz żółte, zakupujesz odpowiednią karmę i są takie!

> Pozdrawiam,
> Artek

pozdrawiam,
Agata

23. Data: 2004-03-11 23:13:33

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 11 Mar 2004 15:48:36 +0100, na pl.sci.medycyna, Agata napisał(a):

> Hmm... ..a skąd właściwie czerpiesz tę "wiedzę o kurach", co?

Chocby stad ze z wyksztalcenia jestem technikiem hodowli zwierzat.
I dokladnie mnie uczono jak najtanszym kosztem wyprodukowac jajka -
niestety.
A teraz na dodatek pracuje na wsi - co prawda z nia jako taka niewiele mam
wspolnego (pracuje w pewnym osrodku szpitalnym) - ale pracuje z ludzmi
mieszkajacymi na wsi.

> Kury chodzą po obejściu i po okolicznych polach, a rolnicy
> indywidualni sypią nawozy w niemałych ilościach na pola (i nie są w tym
> raczej przez nikogo kontrolowani)...

Ale nijak sie to ma do kur - te ptaszyska trzymaja sie podworka, wychodza
najwyzej tuz za plot - nie wedruja kilometrami popasc sie na polach. A pola
w przewazajacej wiekszosci sa w pewnym oddaleniu od zabudowan jako takich.

> ...to nie chodzi o to, czy widzę coś złego w takim odżywianiu się kur ;) A
> raczej, że nie widzę jakiejś istotnej różnicy w odżywianiu naturalnym i
> fermowym.

No a ja widze wlasnie.

> Ładne żółtka jaja mogą zawdzięczać barwinkom dodawanym do karmy,
> tak fermowej, jak i rolniczo - indywidualnej, bo do tego rolnicy mają także
> dostęp.

Dla mnie nie jest wazny ladny wyglad zoltka - ale to co w sobie zawiera i z
czego powstalo.

Ale myślę, że dyskusja robi się trochę OT...

Ok, w takim razie EOT :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

ALAT, AspAT, Gamma GT
TK odcinka szyjnego - lordoza, przepuklina...
zapalenie tęczówki
co wykryli u mojej córki?
Okulary - długa praca przy komputerze