mleko nie pasteryzowane

1. Data: 2006-04-01 18:38:48

Temat: mleko nie pasteryzowane
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś może orientuje się jakie mleko jest niepasteryzowane, chodzi mi o
nazwę producenta. Wszystkie mleka w kartonach i woreczkach, które spotykam
niestety są.

Pozdrawiam
aw

2. Data: 2006-04-01 18:52:34

Temat: Re: mleko nie pasteryzowane
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia napsal(a):
> Czy ktoś może orientuje się jakie mleko jest niepasteryzowane, chodzi mi o
> nazwę producenta.

Bylo chyba "Ale", tam uzyto jakiej technologii "mikrofiltrow", ale nie
wiem nic blizszego.

Ludek

3. Data: 2006-04-01 22:10:24

Od: misiczka - Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

> Bylo chyba "Ale", tam uzyto jakiej technologii "mikrofiltrow", ale nie
> wiem nic blizszego.

Ono też jest pasteryzowane, tyle, że krócej.
To samo z mlekiem "Robico" http://www.zimnemleko.pl/
Na rynku chyba nie ma w ogóle mleka, które nie zostało poddane procesowi
pasteryzacji.

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Bądź światłem sam dla siebie. (Budda)
http://leslawa-ignaszewska.com

4. Data: 2006-04-01 23:09:01

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś może orientuje się jakie mleko jest niepasteryzowane, chodzi mi o
> nazwę producenta. Wszystkie mleka w kartonach i woreczkach, które
> spotykam niestety są.

Nie do końca wiem, o co Ci chodzi, ale wydaje mi się, że przeważnie mleko w
sklepach, a szczególnie to w kartonach nie jest pasteryzowane. Ono jest
poddawane trochę innemu procesowi - UHT - to jest coś innego niż
pasteryzacja. Pasteryzowane są przeważnie te w workach i też niektóre w
kartonach, ale wtedy jest to wyraźnie oznaczone.

Jeżeli potrzebujesz mleko, które nie jest pasteryzowane, ani też nie jest
UHT - to pozostaje Ci tylko szukać na wsi.

Mariusz

5. Data: 2006-04-02 17:44:08

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeżeli potrzebujesz mleko, które nie jest pasteryzowane, ani też nie jest
> UHT - to pozostaje Ci tylko szukać na wsi.

Chodzi to,że w mlekach poddanych pasteryzacji i obróbce UHT nie występują
naturalne bakterie, są one zabijane w procesie obróbki w wyskoiej
temperaturze. Rzadko udaje się ukisić takie mleko. "Mleko" które pijemy w
niczym nie przypomina mleka, no cóż może jedynie poza smakiem. Chcąc pić
mleko nie mam innego wyjścia tylko poszukać mućki :-).
aw

6. Data: 2006-04-03 07:55:23

Od: _asia_ <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia wrote:

> [...]
> niczym nie przypomina mleka, no cóż może jedynie poza smakiem. Chcąc pić
> mleko nie mam innego wyjścia tylko poszukać mućki :-).

Mleko nie UHT (tylko pasteryzowane) kisnie. Sprawdzalam :) (nie lubie
kwasnego, a czasami mi kisnie w lodowce). Zawsze mozna sie wspomoc
dodaniem odrobiny kwasnej smietany :), ser tak robilam.

pozdrawiam

_asia_

7. Data: 2006-04-03 12:18:04

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarcia" napisał:

> Chodzi to,że w mlekach poddanych pasteryzacji i obróbce UHT nie
> występują naturalne bakterie,

Chodzi Ci o bakterie gruźlicy, Salmonella i Shigella, gronkowca
złocistego, Listeria, Yersinia, Campylobacter jejuni czy Escherichia
coli? Smacznego w takim razie!

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

8. Data: 2006-04-03 13:24:56

Od: Alveaenerle <s...@n...hotmail.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi Ci o bakterie gruźlicy, Salmonella i Shigella, gronkowca
> złocistego, Listeria, Yersinia, Campylobacter jejuni czy Escherichia
> coli? Smacznego w takim razie!

Waćpani to tak z pamieci ? :D

pozdrawiam;))
Monika

--
"We make a living by what we get,
we make a life by what we give " (Sir Winston Churchill)

9. Data: 2006-04-03 13:32:46

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alveaenerle" napisał:

> Waćpani to tak z pamieci ? :D

Nie, z książek :) Wirusy są jeszcze fajniejsze. Jeden z nich wywołuje
białaczkę :]

Pozdrawiam - Aicha

10. Data: 2006-04-03 13:48:12

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.04.2006, o godzinie 15.32.46, na pl.rec.kuchnia, Aicha napisał(a):

> Jeden z nich wywołuje
> białaczkę :]

Bo mleko jest białe. ;)
MSPANC