wok

1. Data: 2006-04-01 17:37:04

Temat: wok
Od: "EB" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym sie rozni jedzenie smazone na patelni i na woku? warto kupic wok a
jesli tak to jaki?

2. Data: 2006-04-01 18:55:14

Temat: Re: wok
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** EB wrote:

> Czym sie rozni jedzenie smazone na patelni i na woku?

Generalnie na woku bardzo mocno rozgrzewasz olej i smażysz na
maksymalnym ogniu szybko mieszając, smaży się dosyć krótko. Jedzenie z
woka mniej traci naturalne właściwości (np. warzywa zostają chrupkie i
soczyste). Tak samo mięso - w momencie wrzucenia na mocno rozgrzany wok
momentalnie puszcza sok, a ten sok od razu odparowuje, przez co mięso
jest miękkie i soczyste generalnie.

Dodatkowo na woku największa temperatura jest na środku, smażąc
mieszasz składniki tak, że przelatują po chłodniejszych ściankach i
wpadają na środek.

> warto kupic wok a jesli tak to jaki?

IMHO warto, a jaki to już było nie raz na tej grupie, poszukaj w
archiwum.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2006-04-01 20:02:58

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):

> Generalnie na woku bardzo mocno rozgrzewasz olej i smażysz [...]

Zawsze mialem watpliwosci co do tego określenia, jak dla mnie to jest to
opiekanie/zapiekanie w gorącym tluszczu.
Smazenie to jednak powolniejszy proces.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-04-01 22:59:13

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym sie rozni jedzenie smazone na patelni i na woku?
Generalnie różni się niewiele. Oczywiście może się różnić, jeżeli usmażysz
na patelni na smalcu, czy maśle, na małej ilości tłuszczu i małym gazie,
albo jeszcze trochę poddusisz. Zasadniczo to wok jest dla mnie taką trochę
inną patelnią, na której czasem (rzadko) robię takie same rzeczy, jak na
"normalnych" patelniach. Wok jest na ogół duży. Nie ma tego dziadostwa gdzie
trzymać i ledwo co mieści sie na kuchence. Za to jak chcesz dużo czegoś
upitrasić - jest niezastąpiony. Chyba trzeba być Azjatą, albo długo tego
używać, żeby się nauczyć.

> warto kupic wok
Nie warto. Lepiej zaoszczędzone pieniądze dołożyć do porządnej patelni.

> a jesli tak to jaki?
Jeśli już to na pewno nie w markecie jakimś tylko coś porządnego.

Mariusz

5. Data: 2006-04-02 02:10:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz" <m...@v...pl> wrote in message news:e0n0g6$m0h$1@news.onet.pl...
> [...]
> Nie warto. Lepiej zaoszczędzone pieniądze dołożyć do porządnej patelni.

> Jeśli już to na pewno nie w markecie jakimś tylko coś porządnego.

W zasadzie jest to fantastyczna patelnia na ognisko.

6. Data: 2006-04-02 02:29:14

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> W zasadzie jest to fantastyczna patelnia na ognisko.
potrafi niewielka iloscia paliwa (drewno,gaz) w ciagu kilku chwil
rozgrzac dno i tluszcz tak ze potrawe przygotujemy w 10 minut (lacznie z
siekaniem)...
Mars

7. Data: 2006-04-02 03:29:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> wrote in message

> potrafi niewielka iloscia paliwa (drewno,gaz) w ciagu kilku chwil rozgrzac
> dno i tluszcz tak ze potrawe przygotujemy w 10 minut (lacznie z
> siekaniem)...
> Mars

Witam!

Żeliwo jest tu najlepszym materiałem, nie ulegnie zbyt szybkiemu
przepaleniu, mam kociołek żeliwny wystarczy parę szyszek, aby wodę w nim
zagotować i niewiele węcej, by ugotować solidną zupę.

8. Data: 2006-04-02 06:03:39

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

EB napisał(a):
> Czym sie rozni jedzenie smazone na patelni i na woku? warto kupic wok a
> jesli tak to jaki?

Powinienaś/neś najpierw zjeść coś z woka, zachwycić się tym, i wtedy
kupić. ORyginalny wok nie jest żeliwny, ale mam taki, używm na kuchence
gazowej - działa. Mam też blaszany z IKEI, też do gazu, i też działa.
Ikeowski jest - w pewnym sensie - podróbką oryginału (o oryginale w
archiwum albo w guglu), ale za te pieniądze - można. Te najlepsze (na
czym lepszość polega można by dyskutować i dyskutować, CHińczycy mają
czas) i najprawdziwsze kosztują kilkaset USD.

--
JackOss - a po co mi sygnatura?!

9. Data: 2006-04-02 06:22:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> czym lepszość polega można by dyskutować i dyskutować, CHińczycy mają
> czas) i najprawdziwsze kosztują kilkaset USD.

Kto ma działkę, ogródek, lubi grilować, gotować w kociołku niech wybierze
żeliwny, jedyna wada - ciężki, druga - wymaga opieki, zaraz po myciu trzeba
go na goraco natrzeć olejem jadalnym , aby nie zaszedł rdzą. Woki i patelnie
żeliwne, blaszane, emaliowane można kupić w:
http://www.fide.pl/pl/dom/kuchnia/patelnie_i_woki/

http://www.castmarket.pl/index.php?cPath=77&osCsid=3
586cd57ec41d5e57d79433932d8f493

http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=p
veqsrelxsnichhuxspqcjkmlcxrgvhx&com=IT/2&kategoria=3
1

10. Data: 2006-04-02 07:32:02

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 Apr 2006 19:37:04 +0200, EB napisał(a):

> Czym sie rozni jedzenie smazone na patelni i na woku? warto kupic wok a
> jesli tak to jaki?

Zasadniczo warto kupić jak lubisz orientalną kuchnię.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek

Placek drożdżowy maślany
Salceson z Wasabi :-D