"mleko w proszku" - po co w przepisie na chleb?

1. Data: 2004-01-15 13:45:10

Temat: "mleko w proszku" - po co w przepisie na chleb?
Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kupilismy maszynke do pieczenia chleba i wlasnie zaczynam cwiczyc ;-)
Zauwazylam, ze wiekszosc przepisow w dolaczonej ksiazeczce zawiera jako
jeden ze skladnikow mleko w proszku - najczesciej w ilosci 1-2 lyzki
stolowe.

Nie spotkalam sie z tym "zjawiskiem" wczesniej - czy moge prosic o
wyjasnienie, w jakim celu nalezaloby to dodawac? Pozostale podstawowe
skladniki brzmi dosc znajomo: maka (jej rodzaj zalezy rzecz jasna od
przepisu), drozdze, woda, oliwa, troche cukru, troche soli (proporcje tez
sie roznia, oczywiscie).

Dziwi mnie tylko to mleko... Stad moja prosba do Was, bo zamierzam ominac
ten skladnik, o ile nie jest kluczowy ;-)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda, ze slinotokiem na mysl o swiezym chlebie ;-)

1. Data: 2004-01-15 13:58:53

Temat: Re: "mleko w proszku" - po co w przepisie na chleb?
Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu65db$j0h$1@news.onet.pl, *madzik* wystukał(a):
> Witam,
> Kupilismy maszynke do pieczenia chleba i wlasnie zaczynam cwiczyc ;-)

No prosze teraz to się chleb piecze w maszynkach;-))
Za moich czasów w SE to czekało się długo na zakwas a potem piekło chleb
w pierkarniku w ilości niemal hurtowej by starczyło na conajmniej
tydzień... albo przy każdej bytności w ojczyźnie przewoziło się cały
bagażnik świeżego wypieku z małej piekarni na trasie Szczecin -
Świnoujście...(tak mnie tylko wzięło na wspominki;-))

> Dziwi mnie tylko to mleko...

Miałam kiedyś przepis na chleb na filmjölk'u zamiast zakwasu, ale jeżeli
to śladowe ilości to myśle że można pominąć

> Magda, ze slinotokiem na mysl o swiezym chlebie ;-)

Nie dziwię się:-) po tygodniu jedzenia franska, polarbröd i knäcke z
utęsknieniem czekamy na powrót do rodzimego pieczywa.

gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-01-15 14:28:12

Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> No prosze teraz to się chleb piecze w maszynkach;-))
Zwlaszcza, jak sie ją kupila po "rea-pris" ;-))))

> Za moich czasów w SE to czekało się długo na zakwas a potem piekło chleb
> w pierkarniku w ilości niemal hurtowej by starczyło na conajmniej
> tydzień...
Probowalam pare razy piec, ale wyrabianie to nie jest moj ulubiony sport ;-)

> albo przy każdej bytności w ojczyźnie przewoziło się cały
> bagażnik świeżego wypieku z małej piekarni na trasie Szczecin -
> Świnoujście...(tak mnie tylko wzięło na wspominki;-))
He, ostatnim razem wiezlismy 12 bochenkow - ale wlasnie rozmrozilam ostatni
fragment :-) (skorka do zakwasu pojdzie ;-) )

> Miałam kiedyś przepis na chleb na filmjölk'u zamiast zakwasu, ale jeżeli
> to śladowe ilości to myśle że można pominąć
Mysle, ze zastapie to ewentualnie odrobina swiezego mleka ;-)

A potrafilabys odnalezc tamten przepis?.... :-)

> Nie dziwię się:-) po tygodniu jedzenia franska, polarbröd i knäcke z
> utęsknieniem czekamy na powrót do rodzimego pieczywa.
Nam sie nawet udalo znalezc nieslodzony chleb tutaj, ale i tak brakuje w nim
kwasu, chrupkiej skorki i _tego_ smaku ;-)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

1. Data: 2004-01-15 14:58:04

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu680d$nks$1@news.onet.pl, *madzik* wystukał(a):
> A potrafilabys odnalezc tamten przepis?.... :-)
Postaram się:-) W zeszytach u mamy powinien jeszcze być...

gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-01-15 21:42:27

Temat: Re:
Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam cieplo,
> Magda, ze slinotokiem na mysl o swiezym chlebie ;-)
O ile pamietam ,to dziala jako ulepszacz - my zastepujemy go oliwa.

Iza

1. Data: 2004-01-16 06:25:45

Temat: Re: "mleko w proszku" - po co w przepisie na chleb? [OT]
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

albo przy każdej bytności w ojczyźnie przewoziło się cały
> bagażnik świeżego wypieku z małej piekarni na trasie Szczecin -
> Świnoujście...(tak mnie tylko wzięło na wspominki;-))

czyzby piekarnia przy trasie w Troszynie?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-01-16 10:17:01

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu7vq0$l70$1@atlantis.news.tpi.pl, Basia wystukał(a):
> czyzby piekarnia przy trasie w Troszynie?

O! chyba tak:-)) nigdy nie zapamiętam nazwy miejscowości, ale wiem, że
jadąc do Swinoujścia po prawej mam tory a po lewej zabudowania:-) w
lipcu musieliśmy się cofać bo zapach dotarł do nas jak już mineliśmy tę
piekarnię:-)

gdaMa (Magda), Mareczek (27.02.2000)
http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=614
http://mmmki.webpark.pl/

1. Data: 2004-01-16 11:24:25

Od: Evunia <h...@n...year.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 16 Jan 2004 11:17:01 +0100, na pl.rec.kuchnia, gdaMa napisał(a):

> [...]
> jadąc do Swinoujścia po prawej mam tory a po lewej zabudowania:-) w
> lipcu musieliśmy się cofać bo zapach dotarł do nas jak już mineliśmy tę

Czyli w Troszynie ;) Ale, niestety, swoją renomę ta piekarnia już straciła.

--
Eva Sheers
FAQ pl.rec.kuchania http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2004-01-16 11:42:13

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1ohhjt7r7py88.rpp3fp5zklnj$.dlg@40tude.net, Evunia
wystukał(a):
> Czyli w Troszynie ;) Ale, niestety, swoją renomę ta piekarnia już
> straciła.
No właśnie, zawiodłam się w tym roku... to już nie było to samo pieczywo
co 13-14 lat temu
gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-01-16 13:48:03

Temat: Re: Re:
Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bu71g3$psa$1@inews.gazeta.pl...

> O ile pamietam ,to dziala jako ulepszacz - my zastepujemy go oliwa.

dzieki!
Oliwa w przepisie i tak jest, ja do wody dodalam wczoraj troche mleka w
plynie.
Robilam dwa chleby - graham i pszenno-zytni, oba wyszly udane, wyrosly, w
smaku nawet dobre, choc ciagle guglam w poszukiwaniu kwasnego smaku ;-) -
ale juz jestem na dobrej drodze, nie ukrywam ze dzieki archiwum prk oraz jej
uczestnikom :-)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

owoce morza i td
soc smiesznego - owoce morza i ketchup ...
Pizza smazona na oleju?
jak to zrobić
ciasto z orzechami-prosba o przepis