Strona główna Grupy pl.sci.medycyna możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez antybiotyków? możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez antybiotyków?

możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez antybiotyków?

następny post »
From: STranger <p...@b...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez
antybiotyków?
Date: Sun, 14 Jun 2009 01:02:50 +0200

Obecnie standardowym leczeniem przy rozpoznaniu zapalenia oskrzeli, albo
płuc jest podanie antybiotyków, najlepiej o szerokim spektrum działania,
bo trudno jest dociec co konkretnie wywołało zakażenie.

A jak było kiedyś, zanim antybiotyki były dostępne?
Czy ta choroba trwała długo, czy tygodniami, miesiącami, a pacjent się
męczył i miał niskie szanse wyzdrowienia. Czy ludzie wychodzili z tego
lepiej niż teraz, bo układ odpornościowy sam zwalczając zakażenie
uodparniał się na podobne zakażenia na całe dalsze życie?
Zastanawiam się czy w obecnych czasach zasadne byłoby zrezygnować z
antybiotyków przy infekcji płuc i próbować walczyć tylko siłami natury,
czy ma to sens i nie grozi komplikacjami?

Pytam, bo od 15 lat nie miałem takiego strasznego kaszlu jak teraz.
Byłem kilka tygodni turystycznie za granicą, konkretnie w Anglii m.in. w
Birmingham, a tam teraz panuje jakaś epidemia grypopodobna, prawie
wszyscy mieszkańcy chorzy, co na ulicach i w autobusach widać...
(miejscowi od razu nazwali to na co wszyscy chorują swine flu ;)
Zresztą "ciekawostka turystyczna":
http://bham.pl/aktualnosci/kolejne_przypadki_swinski
ej_grypy_w_west_midlands.html

Na miejscu udawało mi się jakoś uniknąć zachorowania, mimo 3 dni objawów
grypopodobnych zwalczyłem je w zarodku i mi przeszło. Jednak po powrocie
do kraju po 3 dniach mnie siekło. Przywlokłem coś chyba ze sobą i teraz
się męczę. Rzuciło mi się nietypowo na płuca od razu, kaszel straszny od
3 dni. Do poniedziałku jakoś muszę dożyć, ale zastanawiam się nad tymi
antybiotykami które mi na pewno na dzień dobry lekarka rodzinna
zaserwuje, nie wnikając w to czy to wirus czy bakterie.
A skoro może być wirusowe to czy jest sens sie faszerować antybiotykami?

STranger