mszyce

1. Data: 2004-01-25 09:39:35

Temat: mszyce
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

moje ziolka dopadly mszyce
dotychczas ograniczalem sie do splukiwania ich woda
usuwania ich pedzelkiem ale musze przyznac
ze niewiele to pomaga
a nie chcialbym w stosunku do nich uzyc typowej chemii
:((((
gdzies kiedys obilo mi sie o uszy
ze skuteczny na nie moze byc oprysk wywarem z czosnku
?
wydaje mi sie on bardziej neutralny
niz jakis proszek z torebki
ale nie znam szczegolow jak ten wywar sporzadzic
?
moze ktos zna rowniez inne sposoby
rownie neutralne
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2004-01-25 10:29:28

Temat: Re: mszyce
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moje ziolka dopadly mszyce
> dotychczas ograniczalem sie do splukiwania ich woda
> usuwania ich pedzelkiem ale musze przyznac
> ze niewiele to pomaga
(..)
Spróbuj walczyć z nimi przy użyciu żółtych tablic lepowych. Są pokryte
klejem, a żółty kolor wabi owady nim dotrą na rośliny. To zapobiegawczo.

> gdzies kiedys obilo mi sie o uszy
> ze skuteczny na nie moze byc oprysk wywarem z czosnku
> ?

Czosnek to raczej na grzyby, chyba, że chodzi o odstraszanie zapachem.
Mogłabym Ci podać przepisy na naturalne preparaty z roślin, ale teraz zimą
nie będziesz miał ich z czego przyrządzić. Gdyby Ci się udało kupić gdzieś
ekstrakt z pokrzywy, to możesz spóbować tym opryskać. Jest też taki preparat
Mszyca Stop 01 AL , który jest mieszaniną nienasyconych kwasow tłuszczowych.
Trzeba jednak dokładnie sprawdzić co więcej ma w swoim składzie.
Ja u siebie stosuję tylko żółte tablice i zmywanie wodą.

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2004-01-25 10:57:18

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>
[...]
> moze ktos zna rowniez inne sposoby
> rownie neutralne

Poszukaj w wątku: gorczyca.

--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2004-01-25 11:16:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> (..)
> Spróbuj walczyć z nimi przy użyciu żółtych tablic lepowych. Są pokryte
> klejem, a żółty kolor wabi owady nim dotrą na rośliny. To zapobiegawczo.
:(
na te ziolka przelazly z bambusa
ktory zimuje w kuchni i jest dosc sporym krzaczorem
i zapewnie dlatego nie udalo sie mi skutecznie pozbyc z niego tych mszyc
:(((

> Czosnek to raczej na grzyby, chyba, że chodzi o odstraszanie zapachem.
> Mogłabym Ci podać przepisy na naturalne preparaty z roślin, ale teraz zimą
> nie będziesz miał ich z czego przyrządzić.
:((((((

>..... Gdyby Ci się udało kupić gdzieś
> ekstrakt z pokrzywy, to możesz spóbować tym opryskać.
:)
zapytam jutro
pora juz rozejrzec sie za nasiona
:)

5. Data: 2004-01-25 12:46:43

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moje ziolka dopadly mszyce
(..)
> moze ktos zna rowniez inne sposoby
> rownie neutralne

Znalazlam jeszcze coś takiego:-).

"Równie skuteczne mogą być małe miseczki plastikowe, koloru pigwy, które
napełnia się wodą i stawia między doniczkami. Kilka kropel detergentu,
dodanych do wody, powoduje, że zwabione owady nie pływają na powierzchni,
lecz zaraz opadaja na dno naczynia. Poza tym parująca woda zwiększa
wilgotność powietrza w mieszkaniu, co dodatkowo sprzyja roślinom"
"Choroby i szkodniki roślin pokojowych" - Gottfried Stelzer

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-01-25 16:20:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> napisał >
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał

> Jest też taki preparat
> Mszyca Stop 01 AL , który jest mieszaniną nienasyconych kwasow
tłuszczowych.

Podłączę się i spytam o coś, co wkrótce już będzie aktualne. Otóż pryskam
wiosną iglaki preparatem Promanal, który zawiera tzw. olej parafinowy. Są
też inne preparaty o podobnym składzie. W założeniu ma to pokryć gałązki
iglaków warstwą nieprzepuszczalną dla powietrza i jakieś tam ochojniki i
przędziory ma szlag trafić. Tam, gdzie dam radę prysnąć, to działa. Dlaczego
zaleca sie ten środek wyłącznie w odniesieniu do iglaków? Większość
przędziorków ostatnio żeruje na wawrzynkach, kokornaku, wiązie,
pięciornikach i innych liściastych, a w środku lata niestety zmuszona jestem
używać środków przędziorkobójczych.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-01-25 20:30:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bv0qif$kps$3@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> przędziory ma szlag trafić. Tam, gdzie dam radę prysnąć, to działa.
> Dlaczego zaleca sie ten środek wyłącznie w odniesieniu do iglaków?

Hejka. To są stosunkowo nowe preparaty, które są w trakcie rozszerzania
rejestracji, ale przecież Promanal 60 EC jest zalecany od 2001 roku do
ochrony sadów jabłoniowych i śliwowych przeciwko przędziorkowi owocowcowi i
misecznikowi śliwowemu. Testowane są też, m.in. w zwalczaniu wielkopąkowca
porzeczkowego.
Pozdrawiam rozszerzająco Ja...cki
H.Z.: "Lubię czytać komiksy, bo tam jest mało czytania." :-)

8. Data: 2004-01-25 20:41:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> przędziorków ostatnio żeruje na wawrzynkach, kokornaku, wiązie,
> pięciornikach i innych liściastych, a w środku lata niestety zmuszona jestem

Mam niejakie obawy, ze rosliny potrzebuja dostepu powietrza (przeciez
jakas wymiana gazowa nastepuje) i odcinanie tegoz nie robi im dobrze.
Moze iglaki lepiej to znasza, ale na dluzsza mete bym i z nimi uwazal.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-01-25 20:54:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam rozszerzająco Ja...cki
> H.Z.: "Lubię czytać komiksy, bo tam jest mało czytania." :-)

Masz na myśli grupę ? "naszą".

Pozdrawia teatralnie boletus

10. Data: 2004-01-26 08:34:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:gSVQb.38573$DE.26168@fe2.columbus.rr.com...
> [...]

> jakas wymiana gazowa nastepuje) i odcinanie tegoz nie robi im dobrze.
> Moze iglaki lepiej to znasza, ale na dluzsza mete bym i z nimi uwazal.

Z dotychczasowych obserwacji - szkody pryskanie nie przynosi.

Do Dirka: jeśli sady - to mogę to pryskanie rozciągnąć na rośliny ozdobne?
Chyba przynajmniej tych wawrzynków spróbuję.

Pozdrawiam, Basia.

Mebelek do ogrodu
Różaneczniki odporne na mróz.
Probem z dracena