najlepsze piwo i uczulenie

1. Data: 2011-10-17 17:20:35

Temat: najlepsze piwo i uczulenie
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jedno z najlepszych piw - czyli Ciechan 'nieutrwalane' - uczula mnie
- czy ktoś umiałby powiedzieć, jakie składniki piwa to mogą być?
Trochę się wkurzyałam :)

ps:
jeśli to, co mówi właściciel:
http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/wlasc
iciel;ciechana;reklamy;piwa;klamia,228,0,919012.html
jest prawdą - to ja chętnie przyczynięsię do popularyzacji Ciechana. O rynek
trzeba dbać.

2. Data: 2011-10-17 17:48:55

Temat: Re: najlepsze piwo i uczulenie
Od: "Psot" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> jedno z najlepszych piw - czyli Ciechan 'nieutrwalane' - uczula mnie
> - czy ktoś umiałby powiedzieć, jakie składniki piwa to mogą być?

Co oznacza pojęcie "uczula" ? Wypryski,swedzenie i gorączka? ;}

Psot

3. Data: 2011-10-17 20:20:07

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Psot" <p...@T...pl> wrote in message
> Co oznacza pojęcie "uczula" ? Wypryski,swedzenie i gorączka? ;}

w moim przypadku, takie same objawy, jak na wszystkie inne uczylenia jakie
mam:
błony śluzowe (sczególnie drogi odechowe) podrażnione, lekkie rodzaj kataru
(pewnie jest jakiś obrzęk).

4. Data: 2011-10-17 21:11:35

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-17 22:20, lamia pisze:

> w moim przypadku, takie same objawy, jak na wszystkie inne uczylenia
> jakie mam:
> błony śluzowe (sczególnie drogi odechowe) podrażnione, lekkie rodzaj
> kataru (pewnie jest jakiś obrzęk).

Co prawda to tylko wypowiedź jakiegos forumowicza, ale może jest to
jakiś trop (btw, wystarczyło use google, Luke):

"efekt wysypki, puchniecia, dusznosci moze byc wynikiem nie uczulenia na
sam alkohol, ale na zawarte w nim grzyby plesniowe. tak jest u mnie.
piwo i wino sa 'nie do konca sfermentowane', natomiast wodka, czy inne
'czyste' alkohole nie maja juz tych grzybow."

Nie podejmuję się oceniać tego pod względem merytorycznym :)
Ja miałam objawy po spożyciu Sangrii na każdej imprezie za studenckich
czasów. I po metaxie mnie tez coś zaatakowało. Wolę trunki bez dodatków :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

5. Data: 2011-10-17 21:53:16

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in message
> [...]
> i wino sa 'nie do konca sfermentowane', natomiast wodka, czy inne 'czyste'

ło mamo, nie słyszłam dotąd o grzybach w piwie/winie
z drugiej strony - w sumie nietrudno sobie wyobrazić grzyby w warunkach
wilgoci
ale czy to wynikać miałby to z nieprawidowego procesu? nie wiem wiele o
fermentacji w tym przypadku - ale jeśli byłaby jakaś analogia do kiszenia
kapuchy/ogórów (ferementcja mlekowa), która wyklucza pleśnie, to te grzyby
'skąd i do kogo'!?

> Wolę trunki bez dodatków :)
spirytus laboratoryjny?

6. Data: 2011-10-17 22:34:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Oct 2011 19:20:35 +0200, lamia napisał(a):

> jedno z najlepszych piw - czyli Ciechan 'nieutrwalane' - uczula mnie
> - czy ktoś umiałby powiedzieć, jakie składniki piwa to mogą być?

1) Chemiczne aromatyzery, zastępniki chmielu, którego się dziś już niemal
nie stosuje w piwowarstwie (wiadomość z pierwszej ręki). Podobnie w
cukiernictwie zastępnikiem wanilii jest dziś chemicznie otrzymywana
wanilina.
2) Białko jęczmienia, które być może w niepasteryzowanym piwie podlega
enzymatycznym przemianom

Itp.

Polecam:
http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=30387&_tc=2E
12AFCC8FE94340BFFF589D996F9E75
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

7. Data: 2011-10-17 22:36:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Oct 2011 23:53:16 +0200, lamia napisał(a):

> ło mamo, nie słyszłam dotąd o grzybach w piwie/winie

No wiesz, przynajmniej drożdże piwne/winiarskie albo ich pozostałosci to
tam zwykle są :-)

8. Data: 2011-10-20 22:48:07

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedno z najlepszych piw - czyli Ciechan 'nieutrwalane' - uczula mnie
> - czy ktoś umiałby powiedzieć, jakie składniki piwa to mogą być?

Nie ma chyba pojęcia "najlepsze piwo".
Tylko jakie komu smakuje.

Twoje uczulające składniki są jedynie specyficznie Twoje - nie usuniesz ich
z Ciechana.

Ja po drugim piwie niektórych marek (Lech, Dębowe, Warka)
mam napad kichania - jak po tabace - seria ze 20 kichów.
Czy te piwa są lepsze od "bezkichowych"?

A najbardziej mi smakuje Grolsch, ten z oranżadowym kapslem.
I Perła Chmielowa. Ta Perła "niepastowana" już nie tak bardzo.

Feromon

9. Data: 2011-10-22 08:19:57

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Feromon" <f...@w...pl> wrote in message
> mam napad kichania - jak po tabace - seria ze 20 kichów.
> Czy te piwa są lepsze od "bezkichowych"?

nie znalazłam logiki - miałby być lepszebo po nich kichasz?

> A najbardziej mi smakuje Grolsch, ten z oranżadowym kapslem.
a to aby nie piwo z tabletki? (nie wiem - pytam)

10. Data: 2011-10-22 16:34:23

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz, przynajmniej drożdże piwne/winiarskie albo ich pozostałosci to
> tam zwykle są :-)

no w pewnym momencie są zmarłe na bulimię z cukrzycą :))
i ja tu mam pytanie - czy słodkie wina (sklepowe, i nie te z najnajwyższej
półki) mają żyjące drożdże? nie znam się na procesie za bardzo .. i na
produktach masowych.

Doświadczenie - temat nie dla medyka
Biedny nie może mieć dzieci
Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?
Jakich składników mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?