największa zbrodnia na Polakach II-ej wojny światowej

1. Data: 2008-08-01 16:16:36

Temat: największa zbrodnia na Polakach II-ej wojny światowej
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sonda internetowa:
http://wiadomosci.wp.pl/pid,10208198,ankieta.html?ti
caid=1659a

Jedna z opinii:
"Powstanie to była zdrada i głupota. dowódcy zamiast medali to pod
sąd wojskowy niech idą. Rozkaz z Londynu był jasny - nie zaczynać
powstania. obchody tego aktu głupoty zakłamują historie a do tego
nie można dopuścić"

http://www.powstanie.pl/?class=text&ktory=31:
"...Gdy gen. Władysław Anders otrzymał wiadomość o wybuchu
powstania, powiadomił przełożonych, że decyzję dowódcy Armii Krajowej
uważa "za nieszczęście". W meldunku złożonym gen. Marianowi Kukielowi
stwierdzał, że w tych warunkach stolica mimo bezprzykładnego bohaterstwa
skazana jest na zagładę. Wywołanie powstania nazwał "największym
nieszczęściem w naszej sytuacji", nie tylko głupotą, ale "wyraźną
zbrodnią"..."

Kolejna odsłona "narodowej" parodii pseudo-bohaterskiej z okazji kolejnej
rocznicy tzw "wybuchu Powstania Warszawskiego" trwa.

--
CB

2. Data: 2008-08-01 17:03:49

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> Kolejna odsłona "narodowej" parodii pseudo-bohaterskiej z okazji kolejnej
> rocznicy tzw "wybuchu Powstania Warszawskiego" trwa.

dlaczego "pseudo-bohaterskiej"?

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

3. Data: 2008-08-01 17:47:45

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> http://www.powstanie.pl/?class=text&ktory=31:

autor jan sidorowicz zapewne pasuje ci tez z innych względów
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,4115

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

4. Data: 2008-08-02 00:01:42

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydanie rozkazu strzelania do żołnierzy najsilniejszej w tamtym
czasie armii świata był zdradą oraz zbrodnią, a wykonanie go
- bezprzykładną głupotą IMHO.

Nie było w tym ani żadnego bohaterstwa jak dla mnie.
To tak jakby samobójstwo uznawać za akt odwagi.

Notabene: podobnie było z odmową kapitulacji Japonii - to także
przykład analogicznej zbrodni i głupoty IMHO.

--
CB

5. Data: 2008-08-02 00:12:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydanie rozkazu strzelania do żołnierzy najsilniejszej w tamtym
czasie armii świata było zdradą oraz zbrodnią, a wykonanie go
- bezprzykładną głupotą IMHO.

Nie było w tym żadnego bohaterstwa jak dla mnie.

6. Data: 2008-08-02 00:33:44

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Notabene: cały świat wiedział, że Stalin nie zamierza wystawiać
nosa zza Wisły przed upływem zimy 1944/1945.

Dlatego pomimo przygotowania powstania, nikt z tych, którzy
opracowali ten pomysł nie wydał ani zgody ani rozkazu do jego
przeprowadzenia.

Niestety, ci którzy nie powinien o tym w ogóle decydować, wydali
rozkaz dla wybuchu powstania w Warszawie 1 sierpnia.

To tak jakby dowódca armi wydał rozkaz o wybuchu wojny, wbrew
intencji państwa.
Jak można traktować coś takiego jako "bohaterstwo"?

Przypominam: w całej kampanii wrześniowej zginęło łącznie ok.
60-66 tys. Polaków, zaś w rzezi powstania w 1944r - ok. 200 tys.

--
CB

7. Data: 2008-08-02 00:34:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Niestety, ci którzy nie powinni o tym w ogóle decydować, wydali

8. Data: 2008-08-03 21:09:57

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet; <g6vd50$283c$1@news2.ipartners.pl> :

> [...]
> sąd wojskowy niech idą. Rozkaz z Londynu był jasny - nie zaczynać
> powstania. obchody tego aktu głupoty zakłamują historie a do tego

[ciach]

> Kolejna odsłona "narodowej" parodii pseudo-bohaterskiej z okazji kolejnej
> rocznicy tzw "wybuchu Powstania Warszawskiego" trwa.

Po zastanowieniu stwierdzę, że podobnie jak strona martyrologiczna, Ty
też generalizujesz.

Masz rację w tym, że pomijając nawet bezsens podejmowania walki w W-wie
z tytułu nierównowagi sił, uzbrojenia i słabej organizacji powstańców,
beznensowna była również wiara w znaczenie symboliczne odbicia Warszawy
z rąk niemieckich przed wkroczeniem Armii Radzieckiej w ramach tzw.
"Akcji Burza", której elementem było Powstanie Warszawskie, bowiem
wcześniejsze próby wyzwalania terenów przed wkroczeniem Armii
Radzieckiej nic nie zmieniły w statusie zajmowanych/wyzwalanych terenów
o czym dowódctwo AK musiało wiedzieć. Powiedzmy więc, że Powstanie było
efektem chęci powalczenia paru "harcerzyków" [w znaczeniu dosłownym
"paru"], póki jeszcze jest taka mozliwość. Tych Panów, a zapewne dałoby
się ich znaleźć z imienia i nazwiska, powinno się pośmiertnie poddać
"demartyrologizacji" [kaczyzm lubuje się w takich akcjach, więc powinien
rączka w rączkę z IPNem poddać paru żołnierzyków pośmiertnemu osądowi i
odebrać im tytuły wojskowe, medale, tudzież zagrzebać pod murem
cmentarza na jakiejś zabitej dechami wiosce, i oszczywiście zlikwidować
pomniki, nazwy ulic i nazwy instytucji publicznych mające ich za
patronów, bo nic innego odebrać się im już raczej nie da].

Natomiast cała rzesza powstanców i ludności cywilnej, która została
wkręcona w całą hecę przez kilku rzeczonych Panów, wykazała się
bohaterstwem. De facto, po rozpoczęciu powstania można było tylko się
bić, a raczej bronić.

Powiedzmy więc, że Wywołanie Powstania Warszawskiego przez *decydentów*
było zbrodnią, ale samo Powstanie, jak akt *OBRONY* dokonywanej przez
żołnierzy AK było bahaterstwem.

Pozdrawiam przedsennie
Flyer
--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

9. Data: 2008-08-03 23:14:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam się.

W PL ma miejsce od okresu przedwojennego i od niepamiętnych czasów
ta sama maniera mentalna, która czyni z tego kraju pośmiewisko dla
całego _cywilizowanego_ świata.
Sednem tego procederu jest KRADZIEŻ pomysłów w celu osiągnięcia
partykularnych korzyści kosztem "motłochu", z którym nie trzeba się liczyć.

Jest to tak powszechne, że stało się wręcz polską tradycją.
Obserwuję coś podobnego także na codzień.

Tak też było z powstaniem: któś bez pojęcia dokonał zbrodni bo mógł
zbrodni największej jaka miała miejsce w okresie II wojny światowej
z udziałem Polaków w roli ofiar... i nie ma odpowiedzialnych.
Są za to rzesze obrońców "idei powstania", czyli obrońców tego typowo
polskiego procederu, który niektórzy określają syndromem "polskiej
niemocy".

Ta "polska niemoc" wynika z podejmowania decyzji [na różnych
poziomach] przez ludzi, którzy takich decyzji nigdy-przenigdy nie
powinni podejmować.
W PL podejmują i jest to wpisane w genotyp polskiego społeczeństwa.

W ogóle w PL skrajne kurwiszoństwo mentalne ma się bardzo dobrze:
nawet jak "coś" bardzo-bardzo się nie uda i popłyną hektolitry krwi, to
wystarczy ogłosić święto "narodowe" ku pamięci "bohaterskiego czynu"...
i oczywiście "ciemny lud to kupi", bo przecież tradycja polska i polskość
tradycyjnie polega właśnie na tym, że jak kurwiszony w PL "porzoudzom"
to cała reszta może im tradycyjnie co najwyżej "naskoczyć".

Mam nadzieję i bardzo bym chciał, aby kiedyś w końcu to sie zmieniło...
i aby było tak jak w cywilizowanym świecie.

Nazywanie zbrodnią i licytowanie się z Rosjanami czy Ukraińcami
o kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy zabitych w sytuacji, gdy skazanie
praktycznie na BEZSENSOWNĄ śmierć ok. 200 tys. osób traktowane
jest jako "bohaterstwo" to IMHO absurd i dosłownie kretyństwo.

--
CB

10. Data: 2008-08-04 00:16:54

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> [...]
> Są za to rzesze obrońców "idei powstania", czyli obrońców tego typowo
> polskiego procederu, który niektórzy określają syndromem "polskiej

zastanawiam się - skoro po wojnie przyjęliśmy ruski kurs i ruscy
wyprawiali co chcieli, to czy gdyby powstania nie było, te ruskie rządy
objawiły się nam w postaci sowieckiej republiki?

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

Co Francuzi wiedzą o Polsce
Biało-czerwona.
kaganek hom_o_światy
przyczynowość formatywna
Manuela Gretkowska naucza na Przystanku Woodstock