nalesniki !!! (ruskie) - jaka polewa? + ciasto - zeby byly cienkie

1. Data: 2004-08-24 16:58:53

Temat: nalesniki !!! (ruskie) - jaka polewa? + ciasto - zeby byly cienkie
Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej hej
moi drodzy,
zawsze jak robie nalesniki to wychadza ciut za grube niz powinny byc... co
zrobic zeby byly w sam raz? to kwestia ciasta, patelni, ilosci jajek? Jak
cistao za bardzo rozrzedze to mi nalesniki z dziurami wychodza... wiecie co
zrobic?

i tez chcialbym sie was poradzic jaka zrobic polewe do nalesnikow z
nadzieniem ruskim (takim jak o pierogow)...

sciskam
maciejpt

1. Data: 2004-08-24 17:16:26

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach...
to kwestia ciasta, patelni, ilosci jajek?
ciach...

to kwestia patelni i ciasta.
patelnia najlepiej teflonowa i 2-3 łyżki oleju do ciasta a ciasto powinno
być konsystencji nie wody ani budyniu lecz świeżej śmietany

Pozdrawiam
Artek

1. Data: 2004-08-24 18:04:18

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto powinno
> być konsystencji nie wody ani budyniu lecz świeżej śmietany

Ja zawsze mieszam mleko z woda i nalesniki wychodza cieniutkie i pyszniutkie
:)

Magda

1. Data: 2004-08-25 12:21:14

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cistao za bardzo rozrzedze to mi nalesniki z dziurami wychodza... wiecie co

Nie podajesz swojego przepisu, więc........trudno wyczuć, można zamiast
zwykłej wody dodaj wodę sodową. I koniecznie odstaw ciasto, chociaż na pół
godziny.
> i tez chcialbym sie was poradzic jaka zrobic polewe do nalesnikow z
> nadzieniem ruskim (takim jak o pierogow)...

Ja do "ruskiego nadzienia" dodaję jeszcze troche kopru siekanego. Robię
naleśniki " na cztery". I takie cztery sztuki na patelnię, wtedy zalewam
śmietana najlepiej 36 % na to sypię parmezan. Lekko zapiekam- smażę, nie wiem,
no powiedzmy poddaję obróbce. I, smacznego. Areta

1. Data: 2004-08-25 12:34:57

Od: sushi <sushi@bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-24 19:16, Osobnik znany jako Artek nabazgrał:

> to kwestia patelni i ciasta.
> patelnia najlepiej teflonowa i 2-3 łyżki oleju do ciasta a ciasto powinno
> być konsystencji nie wody ani budyniu lecz świeżej śmietany

Ja używam starej, zwykłej patelni kupionej niewiadomo już jak dawno temu:)
A, i rozgrzaną patelnię smaruję kawałkiem słoniny.
Co do konsystencji to się zgadzam, oczywiście ma to byc śmietana lejąca
się a nie taka w której łyżka staje.

pozdr

1. Data: 2004-08-25 13:26:33

Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim,
nalesniki wyszly wysmienite, cieniutkie i chrupiace przy krawedziach...

ciasto bylo mniej wiecej takie:

2 szkalnki maki,
1 szklanka wody lekko gazowanej,
1 szklanka mleka tlustego,
1 jajko XL,
szczypta soli,
odrobina oliwy. Odstawione na pol godziny.

A co do polewy to sprobuje nastepnym razem, zapewne niedlugo ;) Goraco
polecam!

1. Data: 2004-08-25 17:18:42

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 jajko XL,
> szczypta soli,
> odrobina oliwy. Odstawione na pol godziny.

a ja wolę bez wody same mleko mają lepszy smak ( dla mnie) a jajek dale 1
jajko na 1 szklankę mąki
a ciasto najlepiej mixowac nożykami do rozdrabniania wtedy się napowietrza i
grudki szybko giną

Pozdrawiam.
Artek

1. Data: 2004-08-25 18:18:26

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

patelnia tefloowa na to piec kropli oleju.
Ciasto : dwa jajka, troche mleka, maka miksuje. konsystencja... ktos
dobrze napisal...smietany

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku