nalewka z ...

1. Data: 2007-04-14 06:23:49

Temat: nalewka z ...
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.... kwiatów fiołków.
W soboty wstaję na tyle wczesnie, aby obejrzeć "Rok w ogrodzie".
Dziś rano p. Czuksanow podawał przepis na nalewkę z kwiatów fiołków.
Oto on:
- 1 kg kwiatów fiołków
- skropić sokiem z cytryny i odstawić na godzinę
- zalać alkoholem 50 - 60 procentowym, aby wszystkie płatki zanurzyły się
i odstawić na dwa tygodnie
- dodać sok z aronii lub czarnego bzu ( ja bym dodała z malin)
- zalać syropem: 1/2 kg cukru na 1/2 litra wody
- odstawić na 3 miesiace , po tym czasie odcedzić i popijać :-)
Jak niektórzy, z tej grupy, twierdzą może należy zapomnieć o nalewce
na jakiś rok :-)

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2007-04-14 06:41:33

Temat: Re: nalewka z ...
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:evps85$koq$1@nemesis.news.tpi.pl krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dziś rano p. Czuksanow podawał przepis na nalewkę z kwiatów fiołków.
> Oto on:
> - 1 kg kwiatów fiołków ...

Hejka. Kilogram kwiatów? Toż to pewnie trzeba nazbierać wiadro tych
płatków. :-( Mój kręgosłup protestuje na samą myśl. :-) Jedyną rzeczą, po
którą mogę się schylać, są grzyby w lesie. :-)
Pozdrawiam masochistycznie Ja...cki

3. Data: 2007-04-14 08:04:27

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> płatków. :-( Mój kręgosłup protestuje na samą myśl. :-) Jedyną rzeczą, po
> którą mogę się schylać, są grzyby w lesie. :-)

Może coś nie dosłyszałam z tym kilogramem, ale można spróbować na mniejszej
ilości.
Zaintrygował mnie sam fakt robienia nalewki z kwiatów fiołków.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2007-04-14 08:15:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
mniejszej
> ilości.
> Zaintrygował mnie sam fakt robienia nalewki z kwiatów fiołków.

Albo wino z kwiatów mlecza (mniszka lekarskiego)...
A propo tamtej fiołkowej nalewki - to mieszanka - bombowy jest dodatek soku
z dzikiego (czarnego) bzu (sambukus nigra) - kiedyś miałem wino, z dzikiej
róży i czarnego bzu - fantastyczny smak - przestałem robić po Czarnobylu...

5. Data: 2007-04-14 19:34:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zaintrygował mnie sam fakt robienia nalewki z kwiatów fiołków.

To zerknij jeszcze tu, przepis również niezwykle intrygujący:
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Recipe
s&action=viewrecipe&recipeid=15

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2007-04-15 04:56:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To zerknij jeszcze tu, przepis również niezwykle intrygujący:

> [...]

Mam przepis na orzechówkę.

7. Data: 2007-04-16 08:27:16

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> To zerknij jeszcze tu, przepis również niezwykle intrygujący:
> http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Recipe
s&action=viewrecipe&recipeid=15

O, to bardziej do mnie przemawia. W tej nalewce obawiałabym się, że bez
czy aronia, dość zdecydowane w smaku, zupełnie zdominują fiołki.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2007-04-17 07:28:08

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> To zerknij jeszcze tu, przepis również niezwykle intrygujący:
> [...]

Nie doceniałam naszej TABAZA. Muszę częściej tam zagladać. :-)

Pozdrawiam Krycha

Re: Skrzyp polny
clematis, róża
Skrzyp polny