napoje energetyzujące

1. Data: 2006-08-07 15:35:20

Temat: napoje energetyzujące
Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

Wszędzie trąbią, że napoje energetyzujące są nie zdrowe na dłuższą
metę. A jak to jest z herbatami? Czy już sama zawartość kofeiny jest
szkodliwa?
W szczególności chodzi mi o tą sztukę:
http://tinyurl.com/gwytf

dla nie klikających jej skład:
Dzika róża, herbata czarna, orzeszki cola, guarana, korzeń żeń-szenia,
mięta, ekstrakt z miłorzębu, kwasek cytrynowy, aromat owoców cytrusowych
identyczny z naturalnym.

Ile tego można pić dziennie?

--
jimmij

2. Data: 2006-08-07 16:19:22

Temat: Re: napoje energetyzujące
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości
> [...]
> Dzika róża, herbata czarna, orzeszki cola, guarana, korzeń żeń-szenia,
> mięta, ekstrakt z miłorzębu, kwasek cytrynowy, aromat owoców cytrusowych

Wszystko zależy jakie są proporcje tych składników. Kwasek cytrynowy i
aronat identyczny z,,, Pewnie nie zaszkodzi bardziej niż litr jakiegoś
napoju typu fanta -sprite.
Bardziej poważnie- kawa TAK SAMO herbata zawiera kofeinę. Kofeina jest
lepiej przyswajalna w kwaśnym np z cytryną (kawa na kaca). Tak więc
zwyczajowym jest,ze dzieciom podaje się herbatę z cytryną ,a nie kawę. Dzika
róza to sporo wtaminy C. Ile tam jest tego żeń szenia? albo guarany i jaką
masz gwarancje, że są to prawdziwe składniki? Bez szkodliwych
zanieczyszczeń? Bo rózne rzeczy się zdarzają a fałszowanie np ziół a
szczególnie kosztownych przypraw jest stare jak sam handel.
A jeszcze bardziej poważnie jak Ci smakuje i nie szkodzi , to pij na
zdrowie. W końcu wyniki badań z placebo nie są zerowe

3. Data: 2006-08-07 20:28:53

Temat: Re: napoje energetyzujące - Red Bul
Od: t...@i...pl (Tester napojów) szukaj wiadomości tego autora

Ja mam pytanie do fachowców,

Czasami jak każdy łykne Red Bula - lub napój podobny.

Wszystkie zawierają tenine a ostatnio spotkałem sie z kwasem pantotenowym
- co to za świństwo?

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

4. Data: 2006-08-07 20:36:57

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tester napojów" <t...@i...pl> napisał w
wiadomości news:44d7a285$1@news.home.net.pl...
> Ja mam pytanie do fachowców,
>
> Czasami jak każdy łykne Red Bula - lub napój podobny.
>
> Wszystkie zawierają tenine a ostatnio spotkałem sie z kwasem pantotenowym
> - co to za świństwo?

A do szkoły się chodziło? a nazwy witamin były? ten kwas to witamina z
gruby B, tanina jest substancją która nadaje cierpkość herbacie-taki
garbnik. z witamin warto wiedzieć,że sporo napoi jest konserwowanych
witaminą C, która ma wtedy określenie E-jakiś numer, ale możesz już sam
poszukać

Uczucie bolu/podraznenia w moczowodach
Napady gorąca.
Konkurs na swiadczenia medyczne