napolitanka

1. Data: 2004-02-10 12:41:28

Temat: Re: napolitanka
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl>
[...]
> i inne - naprawde nie chce mi sie wymieniac ..
> na grupie pl.rec.kuchnia nie znalazlam przepisu !

Bo źle szukałaś.
;-)

> owszem google wyrzucily mase przepisow z roznych stronek

Tiaaaa. Nic dodać nic ująć.

> ale ja nie mam pewnosci, czy ten ktos to gotowal..

A czy myślisz, że jak ktoś ci wskaże ją palcem to będzie to oznaczać, że
ją gotował.
;-))))))))))))))))))))))))))))))))

> Chcialabym przepis od osoby ktora robila te zupke i jest pewna
skladnikow.

Trudno, ja nie jestem pewien.

> p.s. Prosze zeby odpowiedzialy mi TYLKO osoby, ktore znaja te zupke
> i chca podzielic sie przepisem

Nudno się zrobiło ale może jeszcze będzie wesoło.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-02-10 13:57:47

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 13:26, Użytkownik Karmakoma napisał:

> Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości

> tak. wychodzi b. dobra. z grzankami zamiast makaronu tez :-)

Serdecznie dziekuje za odpowiedz
jesli gotowalas i twoerdzisz ze jest smaczna to sprobuje :)
ciekawe tylko czy bedzie podobna do tej stolowkowej :)))

Mam jeszcze pytanie.
Jak wrzuce ten ser to on sie roztopi i boje sie czy nie zrobi mi sie to
takie geste? ze trudno bedzie mieszac?
Bo jak sie domyslam to trzeba caly czas mieszac?
Dopiero po serze wrzucam te rozbeltane zoltka ?
Doprowadzic do wrzenia i wylaczyc? czy jeszcze pogotowac?

b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-02-10 13:59:26

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 13:31, Użytkownik Anna Ladorucka napisał:

> Sa w archiwum rozne przepisy na zupy z serkow topionych, np. serowa,
> porowo-serowa. Mysle, ze w ponizszym przepisie serek topiony moglby zastapic
> twardy zolty ser. Moze to modyfikacja zupy neapolitanskiej (mozemy ja nazwac
> napolitanka, bo to juz nowy przepis ;)).
> Moze podpytaj corki, czy te skladniki odpowiadaja temu, co jadla na
> stolowce, a jesli tak, to zrob z serem zoltym lub topionym, jak wolisz.

Masz racje ze moznaby bylo sprobowac zastapic zolty ser topionym..
sprobuje jednak najpierw z zoltym i zobaczymy co cora powie :)
Jak nam posmnkuje zaczne eksperymentowac :)

dziekuje Aniu za pomoc

1. Data: 2004-02-10 14:24:11

Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co prawda to nie Napolitanska, ale z serka topionego.
Wlasnie gotowalem w sobote to sie i podziele.
Jest nietypowa, lekka, slodko-slona.
Do zjedzenia od razu, nie nadaje sie do odgrzewania.

Zupa z sera topionego
(pożywna, wyśmienita!)
15 dag serka topionego,
1 lyżka masla,
1 jablko,
1 lyżka maki,
2 lyżki mleka,
1 l rosolu,
sól, pieprz, bialko,
1 lyżka śmietany,
grzanki, natka

Serek topiony, np. tylżycki, zmiksować na pianę z masłem.
Jablko obrać, zetrzeć na tarce i wymieszać z masa serowa.
Dodać makę wymieszanc z mlekiem oraz wlać rosół (może być z 2 kostek
rosołowych "drobiowych").
Zagotować, przyprawić do smaku sola i pieprzem, a żeby zupa była jeszcze
lepsza i pożywniejsza, ,,zaciągnąć" ją białkiem.
W tym celu 1-2 białka rozetrzeć z lyżka śmietany, potem dodać kilka
lyżek
gorącej zupy, jeszcze rozmieszać i dodać mieszajac do zupy po zdjęciu
jej z
ognia. Podawać zupę posypaną suto natką pietruszki ze zrumienionymi
grzankami.
Przepis gdzies na grupie kiedys wygrzebalem, nie stety nie wiem skad.

Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2004-02-10 14:25:29

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam jeszcze pytanie.
> Jak wrzuce ten ser to on sie roztopi i boje sie czy nie zrobi mi sie to
> takie geste? ze trudno bedzie mieszac?

gestosc to rzecz gustu... ja lubie geste..

> Bo jak sie domyslam to trzeba caly czas mieszac?

owszem.

> Dopiero po serze wrzucam te rozbeltane zoltka ?
> Doprowadzic do wrzenia i wylaczyc? czy jeszcze pogotowac?

nie gotuj... nie doprowadzaj do wrzenia po dorzuceniu zoltek! w zasadzie to
nalezy wylaczyc i lekko ostudzic przed dorzuceniem zoltek ze smietana,
inaczej Ci sie zetna..

pozdr.

K.

1. Data: 2004-02-10 14:56:41

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 15:25, Użytkownik Karmakoma napisał:

> nie gotuj... nie doprowadzaj do wrzenia po dorzuceniu zoltek! w zasadzie to
> nalezy wylaczyc i lekko ostudzic przed dorzuceniem zoltek ze smietana,
> inaczej Ci sie zetna..

ok! Juz wszystko wiem
wiec w sobote sprobuje :)
oby sie udalo :)

wielkie serdeczne dzieki za pomoc:)

1. Data: 2004-02-10 14:59:19

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 15:24, Użytkownik mskowronski napisał:

> Co prawda to nie Napolitanska, ale z serka topionego.
> Wlasnie gotowalem w sobote to sie i podziele.

ooooo i jest z serka topionego :)
super
jesli "wyprobowana" to musi sie udac :)

juz spisalam przepis
dzieki serdeczne

1. Data: 2004-02-10 16:32:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Feb 2004 12:52:59 +0100, bella
<belunia@[usunxxx]autograf.pl> wrote:

>Witam!
>
>Mam w sobote ugotowac zupke, ktora nazywa sie napolitanka (?)
>ponoc jest z serkow topionych (?)
>
>Google napisały
>"Szukanego zwrotu - napolitanka group:pl.rec.kuchnia - nie znaleziono w
>żadnym artykule grupy pl.rec.kuchnia."
>
>Czy ktos zna przepis na te wlasnie zupke?
>Bylabym wdzieczna za podzieleniem sie przepisem :)
>
>p.s. szukalam tez w razie czego neapolitanka" ;)
>bez rezultatow, poza tym ze komus tam nie smakowala :)

A probowlas "neapolitanska"?

trys , a moze "z serkow topionych"...wszystko jest mozliwe ;)
K.T. - starannie opakowana

Jak tu cicho
Nie bądżcie naiwni!
POMÓŻCIE MI!!!