Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia napolitanka

Grupy

Szukaj w grupach

 

napolitanka

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2004-02-10 11:51:11

Temat: Re: napolitanka
Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
news:c0ag7g$mdr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Mam w sobote ugotowac zupke, ktora nazywa sie napolitanka (?)
> ponoc jest z serkow topionych (?)
>
> Google napisały
> "Szukanego zwrotu - napolitanka group:pl.rec.kuchnia - nie znaleziono w
> żadnym artykule grupy pl.rec.kuchnia."
>
Poszukaj hasła "zupa neapolitańska"
Pozdrawiam - Agnieszka


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także

1. Data: 2004-02-10 11:52:59

Temat: napolitanka
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam w sobote ugotowac zupke, ktora nazywa sie napolitanka (?)
ponoc jest z serkow topionych (?)

Google napisały
"Szukanego zwrotu - napolitanka group:pl.rec.kuchnia - nie znaleziono w
żadnym artykule grupy pl.rec.kuchnia."

Czy ktos zna przepis na te wlasnie zupke?
Bylabym wdzieczna za podzieleniem sie przepisem :)

p.s. szukalam tez w razie czego neapolitanka" ;)
bez rezultatow, poza tym ze komus tam nie smakowala :)
--
pozdrawiam
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:10:14

Temat: Re: napolitanka
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 12:51, Użytkownik batory napisał:

> Poszukaj hasła "zupa neapolitańska"
> Pozdrawiam - Agnieszka

Widzisz..
w swoim poscie napisalam ze
"p.s. szukalam tez w razie czego neapolitanka" "

ok wiec szukalam tez..

- zupa napolitanska
- zupa neapolitanska

i inne - naprawde nie chce mi sie wymieniac ..
na grupie pl.rec.kuchnia nie znalazlam przepisu !

owszem google wyrzucily mase przepisow z roznych stronek ale ja nie mam
pewnosci, czy ten ktos to gotowal..
Chcialabym przepis od osoby ktora robila te zupke i jest pewna skladnikow.

p.s. Prosze zeby odpowiedzialy mi TYLKO osoby, ktore znaja te zupke
i chca podzielic sie przepisem

--
pozdrawiam
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:16:40

Temat: Re: napolitanka
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
news:c0ah7o$pag$1@atlantis.news.tpi.pl...
> ok wiec szukalam tez..
>
> - zupa napolitanska
> - zupa neapolitanska
>
> i inne - naprawde nie chce mi sie wymieniac ..
> na grupie pl.rec.kuchnia nie znalazlam przepisu !

Ja jednak znalazlam : http://tinyurl.com/yutdb. Moze zrobilas jakas
literowke?
>
> p.s. Prosze zeby odpowiedzialy mi TYLKO osoby, ktore znaja te zupke
> i chca podzielic sie przepisem

Zupki osobiscie nie znam, ale przepis wyzej podany znajduje sie na puszce,
ktora jest IMO wiarygodna.

--
Pozdrawiam,
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:18:45

Temat: Re: napolitanka
Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
news:c0ag7g$mdr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Mam w sobote ugotowac zupke, ktora nazywa sie napolitanka (?)
> ponoc jest z serkow topionych (?)
>
> Google napisały
> "Szukanego zwrotu - napolitanka group:pl.rec.kuchnia - nie znaleziono w
> żadnym artykule grupy pl.rec.kuchnia."
>
> Czy ktos zna przepis na te wlasnie zupke?
> Bylabym wdzieczna za podzieleniem sie przepisem :)
>

Zupa neapolitańska
1250 ml rosołu z kostki rosołowej,
1 łyżka masła,
1 łyżka mąki,
10 dag sera żółtego (parmezan),
4 żółtka,
1/4 l śmietany,
koper,
sól,
15 dag ugotowanego makaronu

Masło stopić, dodać mąkę i mieszając zrobić białą zasmażkę rozprowadzając
małą ilością zimnego rosołu, podprawić pozostałym rosołem i zagotować . Ser
utrzeć na tarce i dodać mieszając do rosołu. Żółtka rozbić ze śmietana,
zaparzyć wrzącym rosołem nie przerywając mieszania i połączyć z zupą. Dodać
umyty i drobno pokrojony koper, przyprawić do smaku solą. Podawać z
oddzielnie ugotowanym włoskim makaronem.

przepis pochodzi z : http://www.kuchnia.3miasto.pl/1944.htm

pzdr.

K.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:23:38

Temat: Re: napolitanka
Od: GoniaP <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bella wrote:
> Dnia 2004-02-10 12:51, Użytkownik batory napisał:
>
>> Poszukaj hasła "zupa neapolitańska"
>> Pozdrawiam - Agnieszka
>
>
> Widzisz..
> w swoim poscie napisalam ze
> "p.s. szukalam tez w razie czego neapolitanka" "
>
> ok wiec szukalam tez..
>
> - zupa napolitanska
> - zupa neapolitanska

A moze trzeba bylo jednak wpisac "zupa neaoplitańska" tak jak kolezanka
radzila? ;)
Ja wpisalam z ciekawosci i prosze, pojawilo sie cos takiego:
http://tinyurl.com/25643
piekny przepis na zupe neapolitanska.
Calkiem nawet smacznie to wyglada, moze nawet sie skusze i sama cos
takiego zrobie. Ale raczej nie dzisiaj, bo dzisiaj juz jest zrobiona
zupa rybna :).
Jest tam tez podany przepis na musake, ale zdecydowanie brakuje w nim
baklazanow, no i sos bym troche inaczej zrobila, ale tak tez moze byc
ciekawie.
--
Pozdrawiam
Gosia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:26:33

Temat: Re: napolitanka
Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
news:c0aiku$8sp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Dnia 2004-02-10 13:18, Użytkownik Karmakoma >
> Wielkie dzieki Karmakoma
> Czy gotowalas te zupke?

tak. wychodzi b. dobra. z grzankami zamiast makaronu tez :-)

pzdr.

K.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:30:02

Temat: Re: napolitanka
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 13:16, Użytkownik Anna Ladorucka napisał:


> Ja jednak znalazlam : http://tinyurl.com/yutdb. Moze zrobilas jakas
> literowke?
> Zupki osobiscie nie znam, ale przepis wyzej podany znajduje sie na puszce,
> ktora jest IMO wiarygodna.

Dziekuje Aniu!

Mam jednak problem.
Corka powiedziala mi, ze ta zupe gotuja w szkole na stolowce, ze napewno
nazywa sie napolitanka bo czytala w jadlospisie i jeszcze pytala Pani
kucharki :)

Przegladajac internet okazuje sie, ze nazywa sie neapolitanka a o
napolitance nic nie znalazlam..

ale jeszcze jedno..
cora mowila ze ona jest z serkow topionych (?)
czy to mozliwe?
bo w tym przepisie jest zolty ser

ja jednak wrzuce na grupe przepis ktory podalas:
Składniki:

2 l wody
50 dag warzyw mieszanych
2 łyżki oleju sojowego lub słonecznikowego
pół szkl. makaronu (wermiszel)
15 dag sera żółtego - najlepiej wędzonego
1 szkl. śmietany
sól
zielona pietruszka
Przepis:
Warzywa rozdrobnić, ugotować z olejem i solą. Pod koniec gotowania dodać
wsypać makaron, ugotować, następnie dodać ser, zagotować. Zupę podprawić
śmietaną. Przed podaniem dodać posiekaną zieloną pietruszkę.

Źródło: "Kuchnia wegetariańska po polsku", Zofia Wieczorek-Chełmińska,
Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego, Warszawa 1992

moze ktos jednak gotowal? te nieszczesna neapolitanke?

--
pozdrawiam
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:31:40

Temat: Re: napolitanka
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
news:c0aics$4a3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Mam jednak problem.
> Corka powiedziala mi, ze ta zupe gotuja w szkole na stolowce, ze napewno
> nazywa sie napolitanka bo czytala w jadlospisie i jeszcze pytala Pani
> kucharki :)

Takie przeklamanie chyba moglo sie zdarzyc...
>
> Przegladajac internet okazuje sie, ze nazywa sie neapolitanka a o
> napolitance nic nie znalazlam..
>
> ale jeszcze jedno..
> cora mowila ze ona jest z serkow topionych (?)
> czy to mozliwe?
> bo w tym przepisie jest zolty ser

Sa w archiwum rozne przepisy na zupy z serkow topionych, np. serowa,
porowo-serowa. Mysle, ze w ponizszym przepisie serek topiony moglby zastapic
twardy zolty ser. Moze to modyfikacja zupy neapolitanskiej (mozemy ja nazwac
napolitanka, bo to juz nowy przepis ;)).
Moze podpytaj corki, czy te skladniki odpowiadaja temu, co jadla na
stolowce, a jesli tak, to zrob z serem zoltym lub topionym, jak wolisz.

--
Pozdrawiam,
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-02-10 12:32:41

Temat: Re: napolitanka
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-10 13:18, Użytkownik Karmakoma napisał:

> Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
> news:c0ag7g$mdr$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
>>Witam!
>>
>>Mam w sobote ugotowac zupke, ktora nazywa sie napolitanka (?)
>>ponoc jest z serkow topionych (?)
>>
>>Google napisały
>>"Szukanego zwrotu - napolitanka group:pl.rec.kuchnia - nie znaleziono w
>>żadnym artykule grupy pl.rec.kuchnia."
>>
>>Czy ktos zna przepis na te wlasnie zupke?
>>Bylabym wdzieczna za podzieleniem sie przepisem :)
>>
>
>
> Zupa neapolitańska
> 1250 ml rosołu z kostki rosołowej,
> 1 łyżka masła,
> 1 łyżka mąki,
> 10 dag sera żółtego (parmezan),
> 4 żółtka,
> 1/4 l śmietany,
> koper,
> sól,
> 15 dag ugotowanego makaronu
>
> Masło stopić, dodać mąkę i mieszając zrobić białą zasmażkę rozprowadzając
> małą ilością zimnego rosołu, podprawić pozostałym rosołem i zagotować . Ser
> utrzeć na tarce i dodać mieszając do rosołu. Żółtka rozbić ze śmietana,
> zaparzyć wrzącym rosołem nie przerywając mieszania i połączyć z zupą. Dodać
> umyty i drobno pokrojony koper, przyprawić do smaku solą. Podawać z
> oddzielnie ugotowanym włoskim makaronem.
>
> przepis pochodzi z : http://www.kuchnia.3miasto.pl/1944.htm
>

Wielkie dzieki Karmakoma
Czy gotowalas te zupke?

--
pozdrawiam
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Jak tu cicho
Nie bądżcie naiwni!
POMÓŻCIE MI!!!
Jaki jest największy owoc na świecie??
Romantyczna kolacja w Walentynki...

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Patelnia. Tak dla jaj
Ile jest mięsa w mięsie
Siadło światełko w kuchence mikrofalowej Haier
Nóż
ciekawa książka

zobacz wszyskie »