naprawiany komin od komika - kiedy mozna zaczac palic w kominku ?

1. Data: 2006-10-23 14:56:02

Temat: naprawiany komin od komika - kiedy mozna zaczac palic w kominku ?
Od: "as" <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od poczatku:
1. kominiarz w czasie przegladu stwierdzil ze przewod kominowy od kominka
jest zapchany
2. aby udroznic komin zostalo wykutych kilka cegiel i oczyszczono komin
(resztki cegiel)
3. komin zostal zamurowany (cegla pelna)

po jakim czasie (schniecie zaprawy a moze nie tylko) mozna zaczac uzywac
kominka bez obawy o to ze zaprawa zamiast zwiazac wyschnie za szybko
(temperatura od kominka) i popeka - przez co przewod bedzie nieszczelny ?

dzieki za informacje - mam nadzieje ze pytanie zostalo dostatecznie jasno
sformuowane - jeszcze raz dzieki

Andrzej

2. Data: 2006-10-24 03:58:33

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to za zaprawa? cementowa? wapienna? cementowo-wapienna? jakaś
"wymyślna" specjalna?
Samo schnięcie nie wystarczy, bo zaprawa ma jeszcze związać. W przypadku
zaprawy cementowej przyjmuje się, że trwa to 28 dni.
Jacek

3. Data: 2006-10-24 05:15:50

Od: "as" <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Samo schnięcie nie wystarczy, bo zaprawa ma jeszcze związać. W przypadku
> zaprawy cementowej przyjmuje się, że trwa to 28 dni.

Uzylem gotowej zaprawy murarskiej Pozmur firmy Kreisel - sklad - cement
portlandzki + wapno.

4. Data: 2006-10-24 06:09:54

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "as" <a...@i...com.pl> napisał
> Uzylem gotowej zaprawy murarskiej Pozmur firmy Kreisel - sklad - cement
> portlandzki + wapno.

No nie bardzo. Cement portlandzki + wapno to jeszcze nie zaprawa. Podobnie
jak mąką + drożdże to jeszcze nie ciasto.
Zależy, jakie są tam dodatki (np. przyspieszające wiązanie). Nie znam tej
zaprawy.
Dzwonić do Kreisela i zapytać.
Osobiście bym radził 1-2 tygodnie bez kominka.
Jacek

5. Data: 2006-10-24 06:40:47

Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Oct 2006 07:15:50 +0200 _as_ wrote:

> Uzylem gotowej zaprawy murarskiej Pozmur firmy Kreisel - sklad - cement
> portlandzki + wapno.

A na worku nie było napisane?

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

6. Data: 2006-10-24 08:29:03

Od: "as" <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Włodarczyk" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> A na worku nie było napisane?
>
> --
> FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
> http://www.fotosabat.org
> http://www.tadzik.pl

na worku podana byla wytrzymalosc (na zginanie i zgniatanie) po 28 dniach -
ale jak dla mnie nie jest to dokladnie ta informacja o ktora mi chodzi

sprzedam płytę gazową mastercook
Listwy przyścienne do paneli
Tapeta winylowa
instrukcje z Ikea?