nasturcja pienna jako mszyco-fil

1. Data: 2003-03-05 20:39:00

Temat: nasturcja pienna jako mszyco-fil
Od: "janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupujac dzis nasiona tejze nasturcji podsluchalem przy okazji opinie, ze
spelnia ona w ogrodku role przyciagania mszyc przez co np sasiednie roze nie
sa przez te mszyce wlasnie atakowane. Czy to prawda? Ma ktos doswiadczenia
na tym polu?
Pozdrawiam j@n

--
J@n

2. Data: 2003-03-05 20:45:00

Temat: Re: nasturcja pienna jako mszyco-fil
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spelnia ona w ogrodku role przyciagania mszyc przez co np sasiednie roze nie

To fakt, nasturcja zawsze oblepiona jest mszycami, wygląda na to, że ją lubią:-)
Ale obok róż jej nigdy nie siałam.

Pozdrawiam

Marta

3. Data: 2003-03-05 20:54:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b45n8e$fdm$1@nemesis.news.tpi.pl janek
<j...@o...pl> napisał(a):
> Kupujac dzis nasiona tej nasturcji podsluchalem przy okazji opinie, ze
> spelnia ona w ogrodku role przyciagania mszyc przez co np sasiednie > roze
nie sa przez te mszyce wlasnie atakowane. Czy to prawda?

Hejka. Zdecydowanie tak. Dzięki rządkowi nasturcji nie mieliśmy mszyc na
burakach i budlei. Mszyce uwielbiają też kalinę i jaśminowca.
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

4. Data: 2003-03-05 21:04:00

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. Zdecydowanie tak. Dzięki rządkowi nasturcji nie
> mieliśmy mszyc na
> burakach i budlei.
> Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

Buddleja davidii wśród Beta vulgaris cruenta, to takie
naturalistyczne.........
Dzięki Ci Dirko :-))
:-) Bogusław

5. Data: 2003-03-05 22:09:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> burakach i budlei. Mszyce uwielbiają też kalinę i jaśminowca.

:)
tak sie zastanawiam
czy liczba mszyc w okolicy to jakas skonczona statystycznie wielkosc
?
czy przez te rosliny
ktore niby one lubia nie sciagniemy ich wiecej do swojego ogrodu
niz gdyby tych roslin nie bylo w nim
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2003-03-05 22:27:22

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:AA.abies@ogrod-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):

> Buddleja davidii wśród Beta vulgaris cruenta, to takie
> naturalistyczne.........Dzięki Ci Dirko :-)) :-) Bogusław

Hejka, coś Ci się nie podoba ;-) w moich kompozycjach? Ograniczenia
czynią mistrza :-) Na naszej małej działeczce buraki robią za zioła.Miał być
tylko miniogródek ziołowy, ale ponieważ własne buraczki są pyszne, to
zostały awansowane. W tym roku dojdzie nowe zioło marchewkowe :-)
Pozdrawiam impresjonistycznie Ja...cki

PS. Chyba potrafisz sobie wyobrazić bordową plamę liści buraczanych nad
którą burza białych wiech budlei - to jest po prostu carujące :-)

7. Data: 2003-03-05 22:59:22

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ?
> czy przez te rosliny
> ktore niby one lubia nie sciagniemy ich wiecej do swojego ogrodu
Heh...
Wiesz, że tez kiedyś się nad tym zastanawiałam?
Hmmm...

Pozdrawiam

Marta

8. Data: 2003-03-06 00:07:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Heh...
> Wiesz, że tez kiedyś się nad tym zastanawiałam?
> Hmmm...
:)
i do jakich wnioskow doszlas
?

9. Data: 2003-03-06 08:14:28

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Nie wiem czy liczba mszyc to statystycznie skończona wielkość. Po prostu przujęłam za
pewnik, że mszyce będą zawsze, a w jakiej ilości tu chyba niewiele zależy ode mnie.
samo pytanie może paść w przypadku przędziorów. W zeszłym roku (przygotuj się) po raz
pierwszy miałam na liliach coć co się
nazywa poskrzypek (poskrzypka?) liliowa. W najlepsze objadały się liśćmi:-(
Wiem tylko, że mszyce rokrocznie siedzą na ulubionych roślinach. W zeszłym roku
miałam
ich plagę na różach. Zaczęły tak marnieć, że bez chemii (może mnie nie zlinczują) się
nie
obeszło.

Pozdrawiam

Marta

10. Data: 2003-03-06 08:42:00

Temat: Odp: nasturcja pienna jako mszyco-fil
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku (przygotuj się) po raz
> pierwszy miałam na liliach coć co się
> nazywa poskrzypek (poskrzypka?) liliowa. W najlepsze objadały się
liśćmi:-(
Ja mam dylemat z poskrzypką bo jest taka ładna, że żal zabijać, a przy synu
nawet nie próbuję.
Kaśka

Nawadnianie pomidorow
Pytania drzewnopodobne (ciut dlugie).