nerwopatia stawu lokciowego?

21. Data: 2009-02-21 22:33:04

Temat: Re: nerwopatia stawu lokciowego?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Feb 2009 22:13:39 +0100, tomek wilicki wrote:

> lepiej walnij sobie dodatkowo silne dawki B complex, do tego B12 i kwas
> foliowy w silnych dawkach (nie ma ich w typowym B complex). Przynajmniej
> częściowo są w stanie czasami regenerować uszkodzenia nerwów obwodowych,[...]

Wiesz, że gdzieś dzwonią, ale nie masz pojęcia w którym kościele.
Dokładnie tak, jak wtedy, kiedy celem podwyższenia wilgotności względnej
zalecałeś rozszczelnianie okien w zimie.

Pytanie za 5 punktów: Jaka witamina podawana w wysokich dawkach wywołuje
neuropatię?
Pytanie za kolejne 5 punktów: Czy podawanie witamin z grupy B ma
jakiekolwiek uzasadnienie w neuropatiach z ucisku?

Byłoby lepiej dla wszystkich, gdybyś nie wypowiadał się na tematy o
których masz mętne pojęcie.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

22. Data: 2009-02-21 22:34:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Feb 2009 21:44:12 +0000 (UTC), czeremcha wrote:

> Miałam robione badanie przewodnictwa nerwowego i tak właśnie zostało ono
> nazwane: EMG /?/

EMG to skót od elektromiografii. Zdarza się, że żargonowo wszelkie
badania elektrofizjologiczne określa się jako EMG, ale to chyba nie do
konca dobrze.

m.

23. Data: 2009-02-21 22:35:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Feb 2009 22:00:26 +0100, bartek wrote:

> wygladasz na takiego co by cos wiedzial :)
>
> emg
> badanie obwodowe nerwow ale pod katem ciesni........

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby rozszerzyć zakres badania. Da się.

m.

24. Data: 2009-02-22 08:14:12

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek pisze:

> Ortopedia i traumatologia to specjalność zabiegowa. Rehabilitacja to
> osobna specjalność.

ale wiesz, ze rehabilitacje prowadza wlasnie ortopedzi traumatolodzy czy
nie? bo wyskakujesz niczym Filip z konopii

--
The Gnome

25. Data: 2009-02-22 09:32:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Feb 2009 09:14:12 +0100, gazebo wrote:

> ale wiesz, ze rehabilitacje prowadza wlasnie ortopedzi traumatolodzy czy
> nie? bo wyskakujesz niczym Filip z konopii

:) Jeszcze mi wytłumacz, że Ziemia spoczywa na grzbietach 4 słoni :D

1. Rehabilitację ZLECAJĄ zarówno ortopedzi (rehabilitacja związana z
urazami/operacjami/whatever narządu ruchu), jak i neurolodzy
(analogicznie - w chorobach neurologicznych (SM, udary etc)),
neurochirurdzy, interniści - zwłaszcza kardiolodzy (chorzy np. po
zawałach serca) i lekarze innych specjalności. Owszem, ortopedzi i
neurolodzy robią to dość często, owszem, z reguły znają się na tym
przynajmniej dostatecznie.

2. Rehabilitację PROWADZĄ bądź nie-lekarze - absolwenci stosownych
kierunków uniwersyteckich (po AWF na przykład, ale nie tylko) lub
technicy, bądź lekarze - specjaliści rehabilitacji, przy czym ci również
z reguły nie robią tego własnoręcznie, a zlecają wykonanie stosownych
rękoczynów technikom.

Powtórzę po raz kolejny: Ortopedia to specjalność ZABIEGOWA. Ortopeda to
CHIRURG zajmujący się układem ruchu (tudzież czasami, w przypadku
traumatologii zwłaszcza, naprawą pourazowych uszkodzeń nerwów
obwodowych, ale nerwy to raczej domena neurichirirgii). Oczywiście spora
część działalności ortopedy ma miejsce poza blokiem operacyjnym, ale nie
zmienia to tego zasadniczego faktu.

Pozdrów filipa (znaczy zająca; pisząc "Filip" pokazujesz, że nie masz
pojęcia co oznacza ta fraza i skąd się wzięła - filip to po prostu zając
w (myśliwskim slangu), jak będzesz wskakiwał spowrotem w konopie :)

m.

26. Data: 2009-02-22 12:09:58

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> [...]
> zalecałeś rozszczelnianie okien w zimie.
>
> Pytanie za 5 punktów: Jaka witamina podawana w wysokich dawkach wywołuje

a jakie to ma znaczenie?

Podanie bodajże 20 gram soli jednorazowo zabije człowieka, który cierpi na
niedobór tego związku. To oznacza, ze w ogóle nie powinno mu się podawać?
Wszystko w nadmiarze szkodzi, nawet woda.

Jak zwykle gadasz aby gadać.

> Pytanie za kolejne 5 punktów: Czy podawanie witamin z grupy B ma
> jakiekolwiek uzasadnienie w neuropatiach z ucisku?

a skąd wiesz, że to z ucisku?

Kilka osób na grupie już zresztą pisało, że owszem, pomogło im, uniknęli
dzięki temu operacji. Czy te witaminy pomagają przy ucisku, czy po prostu
polscy lekarze zrobili to do czego już przywykliśmy, czyli postawili błędną
diagnozę? (ps. jak tam 3 różne diagnozy głównego bohatera wątku? Pojawiła
się już czwarta?).

A swoją drogą, co z tą ustawą która w końcu doprowadzi do odpowiedzialności
lekarzy za błędy medyczne? W jakimś jeszcze kraju Unii oprócz Polski są oni
w praktyce całkowicie bezkarni?

> Byłoby lepiej dla wszystkich, gdybyś nie wypowiadał się na tematy o
> których masz mętne pojęcie.

i vice versa.

27. Data: 2009-02-22 18:35:47

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek pisze:

> :) Jeszcze mi wytłumacz, że Ziemia spoczywa na grzbietach 4 słoni :D

rozumiem, ze te dwa szpitale w mojej okolicy, jeden ze specjalizacja
reahabilitacja to owe slonie sa wlasnie, a dzienny oddzial rehabilitacji
prowadzany wylacznie przez ortopedow to mity greckie sa, wypaliles i
tyle, nie wiem co chciales powiedziec przez zaprzeczanie rzeczywistosci
i czemi ma to sluzyc, ale niech ci bedzie :) to na pewno ginekolodzy :)))

--
The Gnome

28. Data: 2009-02-22 19:12:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Feb 2009 19:35:47 +0100, gazebo wrote:

> [...]
> tyle, nie wiem co chciales powiedziec przez zaprzeczanie rzeczywistosci
> i czemi ma to sluzyc, ale niech ci bedzie :) to na pewno ginekolodzy :)))

:) Jeśli ci ortopedzi, przynajmniej niektorzy, mają równocześnie
specjalizację z rehabilitacji, to nie widzę przeciwwskazań.

m.

29. Data: 2009-02-22 19:19:46

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Feb 2009 13:09:58 +0100, tomek wilicki wrote:

> a jakie to ma znaczenie?

Istotne. Dlatego, że ją doradzasz - "w dużych dawkach". Witamina B6
typowo występuje w dawce 50 mg, a do wywołania ciężkiej neuropatii
czuciowej wystarczy nawet dawka 250 mg/dobę

> A swoją drogą, co z tą ustawą która w końcu doprowadzi do odpowiedzialności
> lekarzy za błędy medyczne? W jakimś jeszcze kraju Unii oprócz Polski są oni
> w praktyce całkowicie bezkarni?

:D Mnie o to pytasz? NIby dlaczego?

> i vice versa.

Idź sobie okna rozszczelnić, misiaczku. I łyknij 10 tabletek B6.

m.

30. Data: 2009-02-22 19:58:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Istotne. Dlatego, że ją doradzasz - "w dużych dawkach". Witamina B6
> typowo występuje w dawce 50 mg, a do wywołania ciężkiej neuropatii
> czuciowej wystarczy nawet dawka 250 mg/dobę

mam 2 suplementy zawierające witaminę B6, w jednym jest 5 mg, w drugim -
0.75 mg. Ta typowa dawka 50 mg to gdzie jest? Typowa ilość w całym
opakowaniu? Jak zawsze gadasz żeby gadać.

Swoją drogą, zatrucia występują już przy 100 mg.

> :D Mnie o to pytasz? NIby dlaczego?

a tak sobie narzekam. Narzekasz na doradzanie witaminy B6, która kilka osób
z grupy uratowała przed operacją, ja narzekam na lekarzy którzy dają 3
różne diagnozy (więc przynajmniej 2 błędne).

> Idź sobie okna rozszczelnić, misiaczku. I łyknij 10 tabletek B6.

łyknąłem 2 vibovity, razem 1.5 mg b6, żeby się zatruć musiałbym łyknąć coś
koło 350. Nie to że wierzę w wielką moc 2 vibovitów, po prostu cholernie mi
smakuje.

Zespół Brugada
co zawiera papieros
odpis recepty