nieformowany zywopłot obronny

1. Data: 2003-09-16 07:28:31

Temat: nieformowany zywopłot obronny
Od: "alfaro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam zamiar w tym roku na dużej działce założyć nieformowowany żywopłot
obronny, na jedna strone już mam coś, ale co polecacie.
działka jest duża wiec to może być duże,
nieformowany bo pewnie nie bedzie mi sie chciało wokół tego chodzić
obronny - bo siatke i tak ukradną :)

aha - działka jest sucha i piaszczysta, dobrze nasłoneczniona, podlewanie
przewiduje raczej na inne elementy ogrodu

michał

2. Data: 2003-09-16 08:02:36

Temat: Re: nieformowany zywopłot obronny
Od: "calvi" <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Ci głóg ostrogowy Crategus Crus-galli.
Ostre ciernie 8cm, nadaje się na żywopłoty obronne.
Małe wymagania siedliskowe.
- to opis z witryny Florpaka.
Możesz tam zamówić nasiona, prawie do stratyfikacji przez
zimę i wysiew na wiosnę.

Pozdrawiam calvi

3. Data: 2003-09-16 08:49:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alfaro" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> aha - działka jest sucha i piaszczysta, dobrze nasłoneczniona, podlewanie
> przewiduje raczej na inne elementy ogrodu

Rokitnik. Ładne, dostosowane do Twojej gleby i słońca, kolczaste i daje masę
odrostów korzeniowych. Jeśli będzie egzemplarz męski między żeńskimi, to
dadtkowy bonus w postaci owoców. Są tacy, co jedzą:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-09-16 09:17:33

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

tarnina - proste, tanie, wytrzymale, nie do przejscia. A jak pieknie kwitnie
wiosna.
Jednak rokitnik potrafi wyrosnac, tak, ze dolem da sie przecisnac, podobnie
glog. Beda niskie i rzeczywiscie obronne tylko przy podcinaniu gory
(przynajmniej na poczatku).
pik

5. Data: 2003-09-16 13:45:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"alfaro" <a...@w...pl> wrote in message news:bk6dr8$f59$1@nemesis.news.tpi.pl...
> mam zamiar w tym roku na dużej działce założyć nieformowowany żywopłot
> obronny

Obawiam sie, ze jezeli obronny, to bedziesz musial powbijac
w ziemie lekko pochylone w strone przeciwnika, zaostrzone na gorze,
pale. To sie chyba nazywa czestokol. Wszystko inne przeciwnik
(zlodzieje?) sforsuje.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-09-16 14:12:25

Od: "alfaro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to chyba ostrokół, ale niejedna wioska słowianska została splądrowana nawet
mając takie zabezpieczenie, i jeszcze kwestia pozwolenia na budowe, a na
żywopłot nie musze mieć :-)

michał

7. Data: 2003-09-18 20:16:31

Temat: Odp: nieformowany zywopłot obronny
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alfaro <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk6dr8$f59$...@n...news.tpi.pl...
> mam zamiar w tym roku na dużej działce założyć nieformowowany żywopłot
> obronny, na jedna strone już mam coś, ale co polecacie.

Glog, kolcowoj, slonisz, karagana, kolcolist, berberys i rokitnik. No i
Rosa rugosa. A jak jestes wyjatkowo wredny to Rhus toxicodendron ;->
Odporne na susze, jalowa i piaszczysta glebe. Z wyjatkiem ostatniego , maja
ciernie.

Elfir

8. Data: 2003-09-18 20:49:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bkd3pe$orb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A jak jestes wyjatkowo wredny to Rhus toxicodendron ;->

Nie no, do poison ivy nie namawiaj. Jak sie to swinstwo rozpleni
w Polsce, to bedzie tragedia. Wprawdzie Boguslaw ma jedno, ale
owocow nie widzialem.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2003-09-18 20:51:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie no, do poison ivy nie namawiaj. Jak sie to swinstwo rozpleni
> w Polsce, to bedzie tragedia. Wprawdzie Boguslaw ma jedno, ale
> [...]

Połyka ?

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-09-19 06:24:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message

> Użytkownik alfaro <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bk6dr8$f59$...@n...news.tpi.pl...
>
> Glog, kolcowoj, slonisz, karagana, kolcolist, berberys i rokitnik.

Poproszę wypowiedź o mrozoodporności kolcolistu. Szczególnie rosnącego w
żywopłocie na wygwizdowie.

Pozdrawiam, Basia.

bluszcz
sciecie DUZEGO drzewa
[bonsai] jak pielegnować - Sagarethia ???
utylizatory do ubikacji ogrodowych szamb sprzedam
Rhizophora mangle