Bardzo praktyczna porada potrzebna

1. Data: 2003-09-16 09:05:29

Temat: Bardzo praktyczna porada potrzebna
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w ogrodzie świerka pospolitego, który ma coś 27 lat i dosięga już
niebiosów. Sąsiadce to przeszkadza, bo podobno ma ciemno w oknach. Nie
wierzę w to (to taka zaraza, której przeszkadza wszystko, chciałaby po
prostu móc zaglądać w okna sąsiadów trochę dalej, a ja jej to
uniemożliwiam:-)), ale i tak chciałabym tego świerka skrócić - gdzieś tak na
3,5 - 4m. Teoretycznie się nie powinno. Praktycznie przy małej średnicy pnia
powinien wykształcić się nowy przewodnik. A przy średnicy kilkanaście cm?
Czy jakoś zabezpieczać ranę, czy tylko ją wyczyścić?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-09-16 09:19:13

Temat: Re: Bardzo praktyczna porada potrzebna
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sąsiadka zaraza to ją olewaj.
Jacek

3. Data: 2003-09-16 10:11:17

Od: "Gabriela Sakol" <g...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał

> Czy jakoś zabezpieczać ranę, czy tylko ją wyczyścić?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ja bym zasmarowała Funabenem, ale może jestem przewrażliwiona na punkcie
opieńki miodowej.
Gabi

4. Data: 2003-09-16 12:37:48

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinien wykształcić się nowy przewodnik. A przy średnicy kilkanaście cm?
> Czy jakoś zabezpieczać ranę, czy tylko ją wyczyścić?

Nie wiem jak świerk -
ale tak duże jodły, które wiatr łamie czasem wpół - nie wykształcają
przewodnika:-( i stoją takie kikuty.

"Szumią jodły na gór szczycie"
Pozdrawiam z gór, tych świętokrzyskich:-)
p...@r...pl

5. Data: 2003-09-16 12:58:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przewodnika:-( i stoją takie kikuty.
>
> "Szumią jodły na gór szczycie"
> Pozdrawiam z gór, tych świętokrzyskich:-)

I z Puszczy Jodłowej:-)
Czyli znowu mam próbować na własnej skórze, psiakość?

Sporo cięcia się zapowiada jesienią - brzoskwinia na aut, wierzba na pół,
orzech kosmetycznie i tem świerk-nie-wiadomo-jak:-(

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-09-16 13:18:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tem świerk-nie-wiadomo-jak:-(
>
> Pozdrawiam, Basia.

Wzdłuż ?:-))

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-09-16 18:59:42

Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
Basia
Kulesz<b...@p...gliwice.pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
<news:bk6jke$eaj$1@zeus.polsl.gliwice.pl> ,na
co zmuszony jestem odpowiedzieć :
> [...]
> pnia powinien wykształcić się nowy przewodnik. A przy średnicy kilkanaście
> cm? Czy jakoś zabezpieczać ranę, czy tylko ją wyczyścić?

Ja kiedyś skróciłem tak świerka srebrzystego kilkumetrowego.Po kilku latach
świerk miał trzy czubki i górale którzy mnie odwiedzili tylko kiwali głowami
ze zdziwienia.

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

8. Data: 2003-09-16 22:11:52

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał

> Sporo cięcia się zapowiada jesienią - brzoskwinia na aut, wierzba na pół,
> orzech kosmetycznie i tem świerk-nie-wiadomo-jak:-(

Może powycinaj jej w świerku takie "okienka":-) z widokiem na okna innych:-)
Albo przerzedź tylko gałęzie - szkoda drzewa.

Pozdrawiam
p...@r...pl

9. Data: 2003-09-16 22:30:58

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powinien wykształcić się nowy przewodnik. A przy średnicy kilkanaście cm?
> Czy jakoś zabezpieczać ranę, czy tylko ją wyczyścić?

A musisz go przycinać koniecznie ?
Obserwuję z okna taki przycięty świerk.
W pierwszym roku wyglądał kaleko i paskudnie.
W drugim też.
Teraz już troszkę lepiej.
Zresztą jak przyjedziesz do mnie to sama zobaczysz różnicę pomiędzy
przyciętym i nie przyciętym , bo obok rośnie identyczne gatunkowo drzewo.

Pozdrawiam
Teresa

10. Data: 2003-09-16 23:13:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> Może powycinaj jej w świerku takie "okienka":-) z widokiem na okna innych:-)

Dobry pomysl. Ale ja bym zmodyfikowal. Niech okienko swierkowe
patrzy (od sasiadki) nie na twoje okna, ale na sciane Twojego
domu. A w tym miejscu na scianie namaluj wielka dupe ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

nieformowany zywopłot obronny
bluszcz
sciecie DUZEGO drzewa
[bonsai] jak pielegnować - Sagarethia ???
utylizatory do ubikacji ogrodowych szamb sprzedam