Platan i co dalej?

1. Data: 2003-09-16 09:16:26

Temat: Platan i co dalej?
Od: "KryH" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę przejeżdżając obok ogrodu sprzedającego rośliny postanowiłem
zaglądnąć co jest ciekawego i całkiem przypadkowo kupiłem Platana. Biedactwo
przemarzło ostatniej zimy i został mu przycięty ok 30 cm pęd główny
(nazewnictwo początkującego) dzięki czemu wygląda jak mały krzaczek. Zawsze
podobały mi się te drzewa i kojarzą się nierozerwalnie z wakacjami. Nie wiem
jaka to odmiana i nie mam cyfrówki więc pytanie jest dość ogólne. Jak
pielęgnować Platany??

_______________________________
"Nie przenoście nam stolicy do Krakowa"
-------> Pozdrawiam KryH <---------

2. Data: 2003-09-18 12:40:45

Temat: Re: Platan i co dalej?
Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KryH" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jaka to odmiana i nie mam cyfrówki więc pytanie jest dość ogólne. Jak

Platany nie wymagają szczególnej pielęgancji. Po posadzeniu należy tylko zadbać
by nie zabrakło wody, ale to zasada raczej ogólna. Platany mają skłonność do
rozgałęziania się nisko nad ziemią. Jeżeli chcesz zachować naturalny pokrój możesz
mu na to pozwolić. Jeżeli natomiast przestrzeń pod drzewem ma pełnić funkcje
użytkowe to należy przez kilka lat od posadzenia obcinać boczne gałęzie
(kształtować oś główną). Moim zdaniem można mu pozwolić zacząć tworzyć
koronę 1,5m nad ziemią lub nawet trochę niżej, gdyż konary platanów dość stromo
wznoszą się (mimo to czubki konarów wiekowych egzemplarzy opadają na tyle,
że niemal dotykają ziemi).
Dzięki regularnemu pokrojowi i szybkiemu wzrostowi platan może zachwycać
swoimi walorami po znacznie krótszym czasie niż inne drzewa.
Gratuluję wyboru i pozdrawiam
Wojtek

Bardzo praktyczna porada potrzebna
nieformowany zywopłot obronny
bluszcz
sciecie DUZEGO drzewa
[bonsai] jak pielegnować - Sagarethia ???