Kanny

1. Data: 2003-09-16 10:02:52

Temat: Kanny
Od: "K090" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już drugi rok z rzędu kupiłem na wiosnę kanny. Nie są zbyt tanie, więc
zastanawiam się czy można je jakoś przezimować, albo rozmnażać.
Niestety wykopywanie i zimowanie w garażu nic nie dało (pogniły), zaś
żadnych nasion na nich nie widzę - przynajmniej na posiadanych
egzemplarzach.
Zdziwiłem się ostatnio jak zobaczyłem kanny z nasionami (jak brązowe
koraliki). Dlaczego u mnie nie ma nasion i jak je można rozmnożyć?

2. Data: 2003-09-16 11:03:05

Temat: Re: Kanny
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Już drugi rok z rzędu kupiłem na wiosnę kanny. Nie są zbyt tanie, więc
> zastanawiam się czy można je jakoś przezimować, albo rozmnażać.
:)
rozmnazaja sie same w ziemi
podobnie jak dalie
:)
> Niestety wykopywanie i zimowanie w garażu nic nie dało (pogniły),
:)
przemarzly zapewnie
dlatego zgnily moje przechowywane w skrzynkach
zasypane suchym torfem zmieszanym weglem drzewnym
przezyly bez zadnych sensacji zime
> [...]
> egzemplarzach.
> Zdziwiłem się ostatnio jak zobaczyłem kanny z nasionami (jak brązowe
:)
polska nazwa kann od tych wlasnie "koralikow"
brzmi wlasnie pacioreczniki
ale te rozmnozone z nasion
ktore latwo kielkuja zazwyczaj nie powtarzaja cech roslin matecznych
dlatego rozmnaza sie je przez podzial karp
:)
>Dlaczego u mnie nie ma nasion i jak je można rozmnożyć?
:)
dziwne
ze nie masz nasion
u mnie maja nawet te z bardzo rzadka podlewane
ktore sa one duzo mniejsze od tych czesciej zlapywaly sie na podlewanie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2003-09-16 19:26:15

Temat: Odp: Kanny
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziwne
> ze nie masz nasion
> u mnie maja nawet te z bardzo rzadka podlewane
> ktore sa one duzo mniejsze od tych czesciej zlapywaly sie na podlewanie
Może zależy od tego czy wystarczająco wcześnie zakwitły po prostu... Moje w
ubiegłym roku miały - ale umarzły i teraz mam takie "niezaduże" i nie szukam
nasion.
Pozdrav.Rene

4. Data: 2003-09-18 19:52:29

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik K090 <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk6n4e$m6o$...@n...onet.pl...
> Już drugi rok z rzędu kupiłem na wiosnę kanny. Nie są zbyt tanie, więc
> zastanawiam się czy można je jakoś przezimować, albo rozmnażać.
> Niestety wykopywanie i zimowanie w garażu nic nie dało (pogniły), zaś

A garaz byl ogrzewany ?(min 5 stopni?)

Elfir

Platan i co dalej?
Bardzo praktyczna porada potrzebna