niesmialosc

1. Data: 2000-06-21 12:02:32

Temat: niesmialosc
Od: "zenobiusz" <p...@b...gnet> szukaj wiadomości tego autora

czesc slyszalem ostatnio o leku na niesmialosc. CZy to mozliwe? czy
niesmialosc jest uwarunkowana biologicznie (genetycznie) i sposob wychowania
ani wczesniejsze doswiadczenia nie maja wplywu na to czy osobnik jest
niesmialy?

1. Data: 2000-06-21 13:32:09

Temat: Re: niesmialosc
Od: "eliot" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

zenobiusz wrote in message <3...@n...vogel.pl>...
> [...]
wychowania
>ani wczesniejsze doswiadczenia nie maja wplywu na to czy osobnik jest

To calkiem mozliwe. Mam kota wychowanego od malenkosci w domu w pelnym
poczuciu bezpieczenstwa. Ale zawsze i codziennie kazde miejsce sprawdza po
10 razy. najmniejszy szelest potrafi wywolac paniczna ucieczke lub skok
niemal na sufit.
Czlowiek wbrew wlasnemu przekonaniu niewiele od kota sie rozni wiec mozna
zalozyc, ze i u ludzie podbne zjawiska moga wystepowac. Trzeba by przebadac
neuroprzekazniki i znalesc np. nadmiar lub deficyt jakiegos. I przyczyne
tego, np. genetyczna?
O leku niestety nie slyszalem. Moze faktycznie cos takiego juz gdzies (USA?)
wymyslono.
Eliot

1. Data: 2000-06-21 14:28:27

Od: "Alexx" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eliot" <e...@p...promail.pl> napisał w wiadomości

> [...]

hehe... mozliwe...
ten lek na niesmialosc mozna nabyc w kazdym barze lub monopolowym bez
recepty....
tylko trzeba uwazac bo mozna latwo przedawkowac ;))))))
Alexx

1. Data: 2000-06-21 14:41:48

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jun 2000, zenobiusz wrote:

> czesc slyszalem ostatnio o leku na niesmialosc. CZy to mozliwe?

Nie, to jest lek sluzacy do leczenia fobii spolecznych, ktore mozna w
uproszczeniu nazwac *CHOROBLIWA* niesmialoscia. Ale to nie jest lek
przeciwko niesmialosci. O lekach pozwalajacych modyfikowac cechy
osobowosci jeszcze nie slyszalem...

1. Data: 2000-06-21 15:28:14

Temat: Odp: niesmialosc
Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eliot <e...@p...promail.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8iqfsl$j3m$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
> 10 razy. najmniejszy szelest potrafi wywolac paniczna ucieczke lub skok
Mysle, ze mylisz strach z niesmialoscia.
Niesmiałosc jest wylacznie wynikiem wychowania lub uwarunkowania
kulturowego. Nie slyszalem o leczeniu farmakologicznym i uwazam, ze tylko
terapia moze pomoc.
Val.

1. Data: 2000-06-21 15:29:12

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alexx <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8iqjnf$af6$...@s...icm.edu.pl...
> hehe... mozliwe...
> ten lek na niesmialosc mozna nabyc w kazdym barze lub monopolowym bez
> recepty....
> tylko trzeba uwazac bo mozna latwo przedawkowac ;))))))

Jest tez niebezpieczenstwo uzaleznienia;)))
Val.

1. Data: 2000-08-13 21:07:43

Od: "Neila" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> recepty....
> tylko trzeba uwazac bo mozna latwo przedawkowac ;))))))

:-) ..... a kiedy pottopisz pare razy swa niesmialosc, zacznie ci sie
podobac, poczujesz sie pewnie niezdajac sobie sprawy, ze powoli toniesz.
Neila

Wyjątek z zycia....
natrectwa
Z psychologiczna nutka w NoName