Czym jest sztuka

1. Data: 2000-06-21 12:09:20

Temat: Czym jest sztuka
Od: "Tomik" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym jest sztuka? Co nia jeszcze jest a co juz nie? Trudno opisac,
sklasyfikowac cos tak ulotnego jak sztuka. Jest jak uwazamy jedna z cech
swiadomosci. Artysci pokazuja nam swiat swoimi oczyma. Daja nam mozliwosc
spojrzenia z innej niz nasza perspektywy, na trójwymiarowy swiat. Czesto
dostrzegaja to czego nie widza inni...
Sztuka i ludzie ja tworzacy wyprzedzała czesto czasy w których powstawała.
Chcac wierniej przekazac to co odczuwaja, jak widza swiat, artysci ciagle
szukaja nowych srodków wyrazu. Nie powinno nikogo wiec dziwic iz tak
uniwersalne narzedzie jak komputer szybko zawita w pracowniach artystów
wszelkiej specjalnosci. Jednak cyfrowa sztuka wzbudza nadal sporo
kontrowersji. Prowokujac do dyskusji nad definicja sztuki oraz jej
granicami. Co Ty sadzisz na temat sztuki komputerowej, czy sztuka sa twoim
zdaniem obrazy tworzone za pomoca matematycznych wzorów, czy jest mozliwe
wytworzenie sztucznej inteligencji i czy bedzie ona w stanie tworzyc sztuke?
Czy mozliwe jest stworzenie komputerowych kreatorów sztuki, czy termin
?sztuka? zarezerwowany jest tylko dla ludzi, czy takze maszyny moga tworzyc
cos co okreslimi tym mianem? Sporo pytań, bo i temat ciekawy...

--
Tomik / Exile________________________________
"Imagination is the one weapon in the war against reality"

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-06-21 13:22:13

Temat: Odp: Czym jest sztuka
Od: "Iza Kowalczyk" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem forma nie gra roli. Wazna jest tresc, Ale nie to co autor
chcial przekazac, to co sami w tym widzimy i co dla siebie znajdujemy.
artysci szukaja roznych srodkow dla swych mysli ale to nie koniecznie musi
byc nowosc. Ja jakis czas temu uchwycilam pewien niuans specyficzny w
relacjach z ludzmi ale nie potrafilam tego nazwac. Odbieralam to intuicyjnie
az przeczytalam pewien fragment w pewnej ksiazce i bingo jak czarne na
bialym ktos inny wpadl na to pierwszy i trafil w 10 . To jest sztuka
znalazlam to czego szukalam nie wiedzac czego szukam.

1. Data: 2000-06-21 14:43:04

Temat: Re: Czym jest sztuka
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jun 2000, Tomik wrote:

> Czym jest sztuka?

NTG!
Coz to ma wspolnego z psychologia?

1. Data: 2000-06-21 15:32:04

Od: "Pajonk Hfat" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> wrote in message
c.mimuw.edu.pl...
> NTG!
> Coz to ma wspolnego z psychologia?

Sztuka jest tak sformulowac pytanie zeby Mariusz nie mógl napisac NTG :-)
Pajonk

1. Data: 2000-06-21 22:40:30

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza Kowalczyk :
> Moim zdaniem forma nie gra roli. Wazna jest tresc, Ale nie to co autor
> chcial przekazac, to co sami w tym widzimy i co dla siebie znajdujemy.

I w tym zawarta jest względność pojęcia sztuki. Czy obraz, utwór, wiersz,
rzeźba itd są kiczowate dlatego, że zostału "uznane" za kiczowate?
(przez branżę, krytykę, recenzentów,...)

> [...]
> bialym ktos inny wpadl na to pierwszy i trafil w 10 . To jest sztuka
> znalazlam to czego szukalam nie wiedzac czego szukam.

Mi kiedyś chodził po glowie pewien utwór muzyczny. Jakieś tam konkretne
dźwięki, rytmika.
I nagle znajomy puścił mi kawałek, który DOKŁADNIE był odzwierciedleniem
tego, co w głowie u mnie siedziało. Tak, jakbym wszedł do studia i nagrał.
A to była kapela, która nagrała hicior dobre 30 lat temu.

Sytuacja więc taka sama, jak Twoja ;-)
Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-21 22:40:31

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pajonk Hfat :
> Sztuka jest tak sformulowac pytanie zeby Mariusz nie mógl napisac NTG :-)
> Pajonk

Mi się udało ;-)
Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-21 22:40:32

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Mariusz K. Grzeca :

> NTG!
> Coz to ma wspolnego z psychologia?

Na mój leb troche ma.
Zadajac takie pytanie mozna wywolac dluga dyskusje, w której kazdy bedzie
tlumaczyl, czym jest dla niego sztuka, a wiec ujawnial swoje cechy
charakteru, , poglady, opinie, którymi kieruje sie przy takiej odpowiedzi a
nie innej.
A to sklada sie na psychologiczny obraz czlowieka. Przynajmniej troche ;-)

Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-21 22:40:33

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomik :

>Artysci pokazuja nam swiat swoimi oczyma. Daja nam mozliwosc
> spojrzenia z innej niz nasza perspektywy, na trójwymiarowy swiat. Czesto
> dostrzegaja to czego nie widza inni...

I pozwalają odnaleźć siebie.
To jest chyba najważniejsze.

Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-22 06:48:51

Od: "Tomik" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Coz to ma wspolnego z psychologia?
psychologiem nie jestem, ale moim skormnym zdaniem ma..
poza tym moje pytanie bylo "szerokozakresowe"...

--

Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-06-22 10:10:18

Temat: Re: Odp: Czym jest sztuka
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jun 2000, Ptaszek Filip wrote:

> [...]
> nie innej.
> A to sklada sie na psychologiczny obraz czlowieka. Przynajmniej troche ;-)

Pytanie to samo - co to ma wspolnego z psychologia?

niesmialosc
Wyjątek z zycia....
natrectwa
Z psychologiczna nutka w NoName