Czym jest sztuka

1. Data: 2000-06-22 15:33:54

Temat: Odp: Odp: Czym jest sztuka
Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz K. Grzeca :
> Pytanie to samo - co to ma wspolnego z psychologia?

Nie lubię powtarzać tego samego dwa razy...
Jesli dla Ciebie mój wywód jest nieprzekonujący, to sorry.
Starałem sie ;-)

Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-22 16:44:02

Od: "Thom's" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mnie to tez nie przekonuje...

Sztuka to pojecie zbyt abstrakcyjne
by zaszufladkowac tylko do psychologii
Mozna tlumaczyc jej znaczenie kazdy na swoj sposob.
To jakie kto ma upodobania czy filozofie zycia
ma cos wspolnego z terapia i poznawaniem osobowosci?
To tak jak sadzic ze film Top Gun jest opowiescia o zwyczajach geyow.
(slyszalem pewna dluga anegdote w ktorej m.in. cytuje sie dokladnie slowa z
filmu -w czasie akcji pilot do pilota mowi:"wejdz mi na ogon" co roznie moze
sie kojarzyc jesli ktos nie zna slangow wojskowych )
Kazde zjawisko jest latwo zinterpretowac dopatrujac sie w nim wlasnych
poszukiwan.
Tak jak juz przedstawiono to obrazowo w kultowym polskim filmie "REJS".
Czy sztuka to rozlanie wody i opisywanie wlasnych doznan i odczuc
na temat plamy ?
Wszkole nie ucza rozumienia wierszy np wedlug wlasnych
rozwazan tylko sprawdzonej recenzji samego autora czy tez tzw. krytyki
ta wiec sa dwa rodzje sztuki:
sztuka realizmu czyli odzwierciedlenia prawdy dostepnej wszystkimi zmyslami
(w tym przetwazania z prawem logiki i natury)
gdzie tresc jest ogolna dla wszystkich rozni sie najwyzej forma
oraz sztuka prezentacji jak naprzyklad dobre maniery
i to co wspomniales....poezja, muzyka
Ale to nie mozna tylko utwierdzic w stereotypie
ze wartosc sztuki = ilosc ludzi ktora dopatruje sie w niej tego samego-
siebie.
bo wedlug mojego typu
definicja tego terminu odbiega nieco od indywidualnosci
ku socjologii.

poz drThoms
pees:tekst jest wylacznie wlasnym pogladem autora
wszelkie rozbieznosci do skonsultowania :)

1. Data: 2000-06-22 21:39:58

Temat: Re: Odp: Odp: Czym jest sztuka
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jun 2000, Ptaszek Filip wrote:

> Nie lubię powtarzać tego samego dwa razy...
> Jesli dla Ciebie mój wywód jest nieprzekonujący, to sorry.
> Starałem sie ;-)

Nie wiem jak moglby przekonac kogokolwiek...

1. Data: 2000-06-22 21:41:24

Temat: Re: Odp: Czym jest sztuka
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jun 2000, Tomik wrote:

> psychologiem nie jestem, ale moim skormnym zdaniem ma..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

No wlasnie... Nie ma.

> poza tym moje pytanie bylo "szerokozakresowe"...

A grupa nie - ta jest o psychologii, nie problemach (tfu)
szerokozakresowych.

1. Data: 2000-06-23 07:21:57

Temat: Re: Czym jest sztuka
Od: "~anon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomik <t...@b...gnet.pl> w artykule
news:8iqb6l$ccd$1@aquarius.webcorp.com.pl pisze...
> Czym jest sztuka? Co nia jeszcze jest a co juz nie? Trudno opisac,
> sklasyfikowac cos tak ulotnego jak sztuka.

sztuka to sztuka
bs

1. Data: 2000-06-23 10:55:33

Od: "Tomik" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A grupa nie - ta jest o psychologii, nie problemach (tfu)
>szerokozakresowych.
Czy szanowni panowie psychologowie boja sie tego tematu? :)

Ciekawi mnie jak to jest, ze jedne rzeczy nam sie podobaja a inne nie?
- przeciez oprocz teorii AI to psychologia wlasnie ma tutaj najwiecej do
powiedzenia...

--
Tomik / Exile________________________________
"Imagination is the one weapon in the war against reality"

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-06-23 15:42:28

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Jun 2000, Tomik wrote:

> Ciekawi mnie jak to jest, ze jedne rzeczy nam sie podobaja a inne nie?
> - przeciez oprocz teorii AI to psychologia wlasnie ma tutaj najwiecej do
> powiedzenia...

Moze i ma, ale nie mowi. Albo tez dala sie "przegagadac"
socjobiologii...

1. Data: 2000-06-23 17:13:13

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Mariusz K. Grzeca :

> A grupa nie - ta jest o psychologii, nie problemach (tfu)
> szerokozakresowych.

A psychologia nie jest "szerokozakresowa"?
Filip

1. Data: 2000-06-23 17:13:17

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Thom's :
> Sztuka to pojecie zbyt abstrakcyjne
> by zaszufladkowac tylko do psychologii

Zgadza się - ale do psychologi TEŻ.

> To jakie kto ma upodobania czy filozofie zycia
> ma cos wspolnego z terapia i poznawaniem osobowosci?

A sądzisz, że nie?

> To tak jak sadzic ze film Top Gun jest opowiescia o zwyczajach geyow.
[...]
> Kazde zjawisko jest latwo zinterpretowac dopatrujac sie w nim wlasnych
> poszukiwan.

No i o to chodzi !!
Tu całe dwa psy pogrzebane.
Dlatego dla mnie rozmowa o sztuce (m.in. oczywiście) ma powiązanie z
psychologią - bo przedstawiajac swoje poglądy na temat rozumowania pojecia
"sztuki", czy gadając o swoich ulubionych dziełach ujawniamy swoją
osobowość, a więc pokazujemy siebie od strony psychologicznej.

> Czy sztuka to rozlanie wody i opisywanie wlasnych doznan i odczuc
> na temat plamy ?

Choćby nawet.
Beatlesi śpiewali o tym, że mieli ciężką noc i są zmęczeni - takie
pierdoły...
..a śpiewa ich cały świat.

> Wszkole nie ucza rozumienia wierszy np wedlug wlasnych
> rozwazan tylko sprawdzonej recenzji samego autora czy tez tzw. krytyki

I dlatego takie są wyniki i zainteresowania nauką ;-)
Moze kiedyś będzie normalnie.

[...]
> definicja tego terminu odbiega nieco od indywidualnosci
> ku socjologii.

Wtedy mówimy o popularności i komercji. A to jest uboczna forma sztuki,
właściwie jej karykatura.

Ptaszek Filip

1. Data: 2000-06-23 20:34:19

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Jun 2000, Ptaszek Filip wrote:

> A psychologia nie jest "szerokozakresowa"?

Nie. Pomylilo ci sie z filozofia.

niesmialosc
Wyjątek z zycia....
natrectwa