niespokojny noworodek

1. Data: 2005-03-21 08:40:49

Temat: niespokojny noworodek
Od: "Mayson" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy można jakoś pomóc 5 tygodniowemu dziecku we wzdęciach i zaparciach? Tak
to oceniam z objawów chociaż nie jestem pewien czy to jest to. Żona karmi
naszego synka piersią i tylko piersią, przez pierwsze 4 tygodnie w zasadzie
wszystko było ok. To znaczy jadł, zasypiał, spał około godzinę, dwie, trzy,
budził się z kupą i tak w kółko. Teraz mniej więcej od tygodnia kiepsko
sypia, często nie może się wypróżnić, szczególnie w nocy, to znaczy dużo
sika ale z kupą jest już problem.
Żona jest na diecie, a więc prawie pokarm raczej jest ok. A może tak dieta
jest zbyt ścisła? Może moglibyście coś poradzić.

M.

2. Data: 2005-03-21 09:41:37

Temat: Re: niespokojny noworodek
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze zajrzyj na grupę pl.rec.dzieci? To klasyczna grupa "dzieciowa",
znajdziesz tam sporo praktycznych porad.
Dzieci karmione piersią nie muszą załatwiac się tak często jak karmione
sztucznymi mieszankami, bo ich organizm lepiej przyswaja naturalny problem.
Może mi ktos da po głowie, ale statystycznie chłopcy mają więcej problemów
takiej natury niż dziewczynki, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Maluszkom ulgę przynosi masaż brzuszka, gimnastyka nóżek - tak, by zginać
nóżki w kolankach i lekko naciskać na brzuszek, ale najlepiej, żeby lekarz
pokazał jak to robić, żeby nie skrzywdzić Maleństwa.
Te "brzuszkowe problemy" to na szczęscie stan przejściowy.

pozdrawiam serdecznie
Basia

3. Data: 2005-03-21 11:22:53

Od: "Monika" <5...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety trzeba to przeczekać i czymś dziecku ulżyć, później jeszcze
wychodzenie ząbków itd.
Zajrzyj na forum "Kolka niemowlęca"

Pozdrawiam Monika

4. Data: 2005-03-21 13:04:29

Od: "si" <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Żona jest na diecie, a więc prawie pokarm raczej jest ok. A może tak dieta
> jest zbyt ścisła? Może moglibyście coś poradzić.

Nam lekarka poradziła lek o nazwie "infakol". No a jeśli chodzi o dietę, to
nie wolno jeść niczego co pochodzi od krówki (maleko, jogurty, masło,
mięso), należy unikać również jaj (szczególnie białek) no i oczywiście jak
najmniej potraw sztucznie konserwowanych.

si

5. Data: 2005-03-21 13:14:52

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mayson" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> budził się z kupą i tak w kółko. Teraz mniej więcej od tygodnia kiepsko
> sypia, często nie może się wypróżnić, szczególnie w nocy, to znaczy dużo

To normalne, że w pewnym okresie niemowlęta karmione piersią przestają robić
kupkę co parę godzin :) Pokarm kobiecy jest bardzo dobrze trawiony,
małoresztkowy i niemowlęta mają prawo nie robić kupki nawet przez tydzień.
Moja starsza córa robiła kupkę co parę godzin, a potem - zupełnie nagle
zaczęła poprzestawać na trzech dziennie. Synek robił najpierw trzy dziennie,
a potem średnio co trzy dni. Nie mieli kolek (pojawiły się później),
brzuszki ich nie bolały. Dziecko ma prawo postękiwać, prężyć się itp. bo
zrobienie kupki to dla niego może być niezłym wysiłkiem ;) Jeśli zawartość
pampersa nie wysypuje się, pozostawiając go w stanie niezużytym ;) to raczej
dziecko zaparcia nie ma :)

Pozdrawiam
Jola

antybiotyki a antykoncepcja