nietypowa glista ludzka?

1. Data: 2007-10-24 21:17:06

Temat: nietypowa glista ludzka?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A właśnie, nietypowa. Jajeczka znaleziono u 3 osób - ja, była i jej były.
Ale żadne z nas nigdy nie wydaliło pasożyta, a to już ładne parę lat.
Objawy wszyscy mamy niby glistowe, więc powinno pasować. Ale... no właśnie,
ale. Pasożytów ani widu, ani słychu. Jajeczka są, objawy są, glisty nie
ma - w każdym razie nie wypadła temu chłopakowi po vermoksie.

Druga rzecz, laborantka trochę krzywo patrzyła na te jajeczka wykryte u
mnie. Niby glista, ale trochę się różnią. Niezbyt doświadczona, nie
wiedziała nawet że występują różnice między zapłodnionymi a
niezapłodnionymi, więc może to to, może trafiła akurat na partię z
niezapłodnionej samicy. A może...

No właśnie, tu pytanie do szanownych grupowiczów. Jaki robal produkuje
bardzo podobne do glistowych jajeczka? Ewentualnie co może zmylić
laborantkę? Że pyłki kwiatowe to wiem, no troszkę za późno na kwiaty,
jesień nadchodzi.

USG wykrywa co większe robactwo?

Ostatnie pytanie, jakieś sprawdzone domowe sposoby na utłuczenie dziada?
Zawsze to warto połączyć z vermoksem czy co tam się zastosuje.

--
www.vegie.pl

2. Data: 2007-10-24 22:59:17

Temat: Re: nietypowa glista ludzka?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Oct 2007 23:17:06 +0200, tomek wilicki wrote:

[...]
> No właśnie, tu pytanie do szanownych grupowiczów. Jaki robal produkuje
> bardzo podobne do glistowych jajeczka?

Na pewno Borrelia Burgdorferi. :D

BP, NMSP.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

3. Data: 2007-10-24 23:19:14

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Na pewno Borrelia Burgdorferi. :D

serio? już mi to 3 osoby zasugerowały :D :D

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-10-25 06:27:11

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
Jaki robal produkuje
> bardzo podobne do glistowych jajeczka? Ewentualnie co może zmylić
> laborantkę?

powiem tak, raczej jaj glisty w kale nie pomyliłabym z niczym

> Zawsze to warto połączyć z vermoksem czy co tam się zastosuje.

glisty nie wydalasz w całości, ulega ona rozpadowi pod wpływem leku, więc
nie bardzo mozna zaobserwować czy ją wydaliłes

podobno rewelacyjnie na glistę działa Pyrantelum, to wiem od pacjjentów
pozdr. A

5. Data: 2007-10-25 09:40:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:

> Jaki robal produkuje
>
> powiem tak, raczej jaj glisty w kale nie pomyliłabym z niczym

o, a może coś nowego przylazło od jakiś dobrych sąsiadów? Nie no, 3 osoby
które mają pozytywa a nie mogą się wygliścić, no ale skoro piszesz że
jednak się rozpada to pewnie się rozpada. Tej informacji w sieci nie mogłem
za bardzo znaleźć.

> [...]
> nie bardzo mozna zaobserwować czy ją wydaliłes
>
> podobno rewelacyjnie na glistę działa Pyrantelum, to wiem od pacjjentów

Pod wpływem vermoksu glista po prostu traci zdolność odżywiania i zostaje
zagłodzona - wtedy też się rozpadnie? Lekarz domowy przekonywał mnie, że na
pewno i z całą pewnością glista wypadnie w całości, heh.

Dzięki tak czy tak :)

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-10-26 08:45:53

Od: Mariusz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pod wpływem vermoksu glista po prostu traci zdolność odżywiania i zostaje
> zagłodzona - wtedy też się rozpadnie? Lekarz domowy przekonywał mnie, że na
> pewno i z całą pewnością glista wypadnie w całości, heh.

to nie takie proste...

7. Data: 2007-10-26 11:21:25

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

Hej. wlasnie sie zapisalem i widze ze juz o mnie ktos napisal ;)
Jestem w/w "bylym".

Gliste wykryto w lokalnym laboratorium i nie byla w zaden sposob 'dziwna'.
najpierw wyszla razem z jajami lamblii, po przeleczeniu lamblii wychodzi juz
tylko sama glista (lamblie daly silne objawy ktore mnie sklonily do
zbadania kalu, glista wyszla 'przy okazji' )

u mnie leczenie trwa juz ponad 6 miesiecy, stosowane srodki :
Albendazol, Mebendazol.

Od momentu uzycia odrobaczaczy, srednio po 3-4 tygodniach sa objawy
'zdychania' glisty. Lokalny lekarz zdaje sie miec jakies doswiadczenie w
walce z robakiem i twierdzi ze objawy sa typowe.
Wczesniej byla konsultacja z neurologiem (wystapily parestezje , one byly
pierwszym powazniejszym objawem poza okazjonalnymi bolami brzucha po sosach
czosnkowych - co nie wystepowalo przed infekcja)

Objawy migracji u mnie : parestezje, obkurczenie naczyn (dosc silne,
'chowaja' mi sie zyly na rekach), oslabienie odpornosci (np. otwieraja sie
gojace sie rany, pojawia sie przeziebienie pomimo w miare przyjaznej flory
(posiew z gardla wykazuje tylko gronkowca i viridans), bardzo swedzaca
wysypka z czerwonymi wykwitami w miejscach gdzie skora jest cienka (stopy,
lokcie) ,
szybko sie pojawia i szybko schodzi (nawet tego samego dnia potrafi zejsc),
swedzenie lagodzi smarowanie miejsca wykwitu/swedzenia koenzymem q10
(wnetrze 'naturkapsow', nie kosmetyczne) i rowniez przyspiesza schodzenie
wysypki.

swedzenie przy pojawianiu sie tej wysypki jest generalnie wszedzie :)
Lekarz twierdzi ze to typowe objawy (na poczatku terapii kazal mi sie
zglosic jesli tylko takowe wystapia i dokladine je opisal zanim wystapily)

Oprocz tego jest nasilenie dysleksji (cos w rodzaju 'zawezenia pola
widzenia', jesli chodzi o rozpoznawanie tekstu na stronie) , dyspraksji ,
dyskalkulii, zdarza sie tez mylenie wyrazow (np. zapominanie wyrazu ktory
sie wczesniej znalo, odruchowe uzycie wyrazu o przeciwnym znaczeniu (np.
zamiast 'lewa' mowie 'prawa', i o ile swiadomosc pomylki jest, to zajmuje
chwile zanim 'przypomne sobie' slowo 'o ktore mi chodzilo'), agorafobia
(i tez czesto zdarza mi sie 'pomylic droge' , np. wejsc w jedna uliczke za
wczesnie, lub w jedna za pozno, pomimo iz znam dany teren dobrze)
Rowniez lekkie zaburzenia rownowagi, i nasilenie choroby lokomocyjnej.

czasem 'widze podwojnie' literki gdy jest taki stan (nie w wyniku braku
zbieznosci, to raczej cos neurologicznego, litery tak jakby sie
'rozdwajaly')

leczenie wspomagajace : piracetam(2,4-4g/dzien), vit pp (200mg - 1g
dziennie), vit b1 (25mg dziennie) magnez+b6 (zwykle rozne preparaty gdy
pojawia sie pierwsze objawy niedoboru typu drzenie miesni),koenzym q10.
troche to skraca trwanie objawow zatrucia, oraz je lagodzi, cudow jednak
nie robi.
zwykle po 2-3 dniach mija wysypka, pozniej ustepuje dysleksja, na koncu
dyspraksja. na koncu ustepuje agorafobia.

migracja wystepuje srednio co 2 tygodnie (parestezje), glownie poznym
wieczorem lub mnie wybudza.
sa tez bole w okolicy mostka, czasem. nie mam jeszcze objawow w stylu
suchego kaszlu.

Lekarz twierdzi ze leczenie jest przewlekle i przez obecnosc jajek i
trudnosc ich usuniecia (lotne, moga lezec latami w kurzu) oraz efekt
reinfekcji przez larwy w plucach, leczenie moze trwac nawet kilka lat.

jedna z metod wybijania jaj sa lampy UV-C (np. lampa rteciowa
wysokocisnieniowa ze stluczona oslonka) , oczywiscie uzywane
tylko i wylacznie do dezynfekcji pomieszczen (UV-C jest jonizujace!
zwlaszcza z lamp mocy 200W i wiecej !, pod zadnym pozorem nie wlaczac tego
jesli jest JAKIEKOLWIEK ryzyko narazenia na to swiatlo skory lub oczu!)
rowniez moze 'wybielic' niektore farby organiczne i plastiki,
tak ze po takiej 'dezynfekcji' moze wyblaknac plakat ulubionego zespolu ;)

p.s.
b. podobne objawy mial kot znajomego (zaczelo sie od objawow psychicznych,
kot zaczal unikac ludzi, nie dawal sie glaskac nawet domownikom, przestal
jesc, miewal widoczne ataki leku (chowal sie po katach np.) , pozniej
doszly objawy niedoboru magnezu, weterynarz stwierdzil ze 'moze jakis
klaczek polknela' bo wystapila tez blokada jelit, kot nie wydalil jednak
niczego przypominajacego klaczki ani robaki po podaniu srodkow
przeczyszczajacych. kot ostatecznie zmarl na ciezka niewydolnosc nerek z
kwasica)
mozliwe tez ze ten kotek byl zrodlem zakazenia, to byl typowy kot domowy
ofiarowany przez lekarza jako 'pomocniczy' w terapii autyzmu , wlasciciele
jednak nie dbali o niego nalezycie (byl praktycznie caly czas zamkniety w
domu, tak ze polowal pewnie tylko na muchy, nie byl regularnie odrobaczany,
nie bylo wizyt kontrolnych u wet. (jak zaczal chorowac to znajomy sie
zaczal mnie radzic i dzialac na wlasna reke)
'dziwny' byl w sumie odkad go poznalem (malo ktory kot jest 'paranoiczny',
zwlaszcza domowy)

pozdrawiam.

8. Data: 2007-10-26 16:03:40

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - uszkadzala takze nerki.
> Mogl tez podgryzac w domu jakis toksyczny dla kotow kwiatek.
blah. moze jeszcze ptasia grype zlapal ;)
sekcji nie bylo, wiec nie ma ostatecznego potwierdzenia, ot ciekawostka ,
zdychal okolo 2 lat, wiec watpliwe sa inne scenariusze ktore podajesz.

uszkodzenie nerek wystapilo dopiero na sam koniec.

> Glisty kocie nie przeobrazaja sie w postac dorosla w czlowieku.
ale glisty ludzkie moga byc przenoszone przez koty.

9. Data: 2007-10-26 16:21:55

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 26 Oct 2007 13:21:25 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Curious
Gluszenia Slawinski, a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> [...]
> niczego przypominajacego klaczki ani robaki po podaniu srodkow
> przeczyszczajacych. kot ostatecznie zmarl na ciezka niewydolnosc nerek z

Wymienione przez Ciebie powyzej objawy takze jak najbardziej pasuja do
narastajacej mocznicy - jesli zwierzak nie mial wczesniej robionych badan
krwi to to prawdopodobnie po prostu od dawna chorowal.
Mozliwe ze mial tez jakas przewlekla wirusowke ktora poza innymi szkodami -

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

10. Data: 2007-10-26 21:22:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:

> ale glisty ludzkie moga byc przenoszone przez koty.

chyba w zębach

--
www.vegie.pl

likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?
Krzywa cukrowa??
NFZ stomatologia
Pieprzyki - usuwaniecczy to bezpieczne?
borelka, bol serca, mikrobiologia, mirka i ja