Krzywa cukrowa??

1. Data: 2007-10-24 18:21:18

Temat: Krzywa cukrowa??
Od: "Marta" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
może ktoś poradzi. Wynik badania na tolerancję glukozy u ciężarnej przy
obciążeniu 75 g glukozy wyszły tak:
Na czczo69,4 mg/dl (czyli w normie)
Po godzinie od podania glukozy 184,1 mg/dl
Po dwóch godzinach od podania glukozy 67,1 (czyli znowu w normie).
Z tego co wiem do oznaczenia cukrzycy bierze się pod uwagę wynik na czczo i
ten po dwóch godzinach, czyli byłoby ok, ale jak interpretować wynik po
godzinie?

2. Data: 2007-10-24 19:14:58

Temat: Re: Krzywa cukrowa??
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Oct 2007 20:21:18 +0200, Marta wrote:

> [...]
> ten po dwóch godzinach, czyli byłoby ok, ale jak interpretować wynik po

Zasadniczo najlepiej byłoby nie interpretować w ogóle.
Tyle, że w ciąży człowiek wygląda trochę inaczej, niż bez.
Poradźcie się tego, kto zlecał badanie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

3. Data: 2007-10-26 13:30:26

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:

> [...]
> i ten po dwóch godzinach, czyli byłoby ok, ale jak interpretować wynik po

moze byc mukowiscydoza, tzn. zbyt gesta wydzielina trzustki - przez co
reakcja na glukoze jest opozniona i wystepuje przejsciowa hiperglikemia.

czy jest problemem powtorzenie krzywej cukrowej z wieksza czestotliwoscia
probkowania?

4. Data: 2007-10-26 20:47:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Oct 2007 15:30:26 +0200, Piotr Curious Gluszenia Slawinski
wrote:

> moze byc mukowiscydoza, tzn. zbyt gesta wydzielina trzustki - przez co
> reakcja na glukoze jest opozniona i wystepuje przejsciowa hiperglikemia.

Taaak:) Na pewno nikt by nie zauważył mukowiscydozy wcześniej - bo to
taka choroba, co w zasadzie bezobjawowo przebiega :D

> czy jest problemem powtorzenie krzywej cukrowej z wieksza czestotliwoscia
> probkowania?

A po jaką cholerę???
Do rozpoznawania cukrzycy stosuje sie m.in. OGTT, czyli oznaczenie
poziomu glukozy 120 minut po obciążeniu 75 g tego cukru - nie 30, nie
60, nie 90 i nie 180. Skoro nie masz pojęcia o czym piszesz - to nie
pisz bzdur.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

NFZ stomatologia
Pieprzyki - usuwaniecczy to bezpieczne?
borelka, bol serca, mikrobiologia, mirka i ja
Szukam dobrego okulisty
Identyfikacja - czerwone kropki