nieustępująca reaktywacja EBV?

1. Data: 2009-01-02 10:27:40

Temat: nieustępująca reaktywacja EBV?
Od: jacekWroc <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

W marcu 2007, w swoje 30. urodziny przeszedlem mononukleoze zakazna,
ktora dosc mocno "przejechala" sie po moim szpiku (wg opinii lekarzy).
W szczycie choroby, w rozmazie pojawił się 43. procentowy udział
pobudzonych limfocytow i limfoplazmocytow, 15% segm, 36% limf, 3%
pałecz, 2% mono. Doszła do tego także małopłytkowość (66 tys) i
ogromne liczby w ASPAT i AlAT

W maju wyniki wrocily do normy, ale w sierpniu ponownie poczulem sie
zle. Dostalem skierowanie do szpitala, gdzie zdiagnozowano u mnie
zakazenie wirusem CMV. Wyniki przedstawiały się następująco:
Leukocyty 3,9
Erytrocyty 5,63
Hemoglobin 16,6
Hematokryt 47,9
MCV 85,1
MCH 29,5
MCHC 34,7
Płytki 116
RDC-CV 13,9
PDW 13,3
MPV 10,4
P-LCR 30,1
Limfocyty 48,2
inne 19,6
Neutro 32,2
Limfocyty 1,9
Inne 0,7
Neutro 1,3
Pałecz 13%
Segment 32%
Kwaso 2%
Zasado 0%
Limfo 43%
Mono 4%
Inne 6%

Przy wyjściu ze szpitala kazano mi brać Lekoklar. Potem co około 3
tygodnie robiłem badania, które wykazywały znaczna limfocytoze na
poziomie 65%, co sklonilo mnie do zgloszenia sie do kliniki
hematologii. Tam zalecono wykonanie badania immunotypowania, z ktorego
wynikalo, ze jestem chory na przewlekla bialaczke limfatyczna lub
chloniaka (we krwi mialem wowczas 70% udzial limfocytow). Lekarze z
kiniki przychylili sie do tezy o CLL i uznali mnie za stadium 0
bialaczki.

W innej poradni nowotworow krwi zrobiono mi badanie wirusologiczne,
ktore wykazalo obecnosc wirusa EBV w klasie IgG - 59,07 NTU oraz w
klasie IgM - 23,65 NTU. Wg pani doktor podwazylo to wyniki
immunotypowania i wskazywalo na reaktywacje wirusa EBV.
Po miesiacu kuracji Heviranem wynik w klasie IgM zszedl do poziomu
22,18, czyli poprawa raczej symboliczna.
Stad moje pytanie - czy normalne jest tak dlugie utrzymywanie sie
"reaktywacji" i brak poprawy?
Czy moze jednak immunotypowanie okazalo sie trafne?
Niepokoje sie, poniewaz bialaczka lub chloniak zagrazaja mi, a z kolei
aktywne nosicielstwo EBV zagraza chyba mojej rodzinie (mam malutkiego
synka). Bylbym bardzo wdzieczny za rozwianie moich watpliwosci.
Pozdrawiam
Jacek