niezalezny czujnik zmierzchu i ruchu - gdzie kupc jak szukac.

1. Data: 2016-07-30 11:53:37

Temat: niezalezny czujnik zmierzchu i ruchu - gdzie kupc jak szukac.
Od: "BUNIEK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuje czujnika ruchu oraz zmierzchu ale z niezależnymi obwodami czy ktoś
wie jak tego szukać ?

Jak to ma działać:
Posiadam łapmy ogrodowe które maja dwa niezależne źródła światła, LED oraz
żarówkę na zwykły gwint.
Chciałbym to wysterować w taki sposób, aby Ledy zapałały sie po zmierzchu a
żarówki tylko po wykryciu ruchu (oczywiście jak Bedzie ciemno).
Moj chytry plan zakładał ze kupię jedną lampę z takim właśnie czujnikiem i
od niej wysteruje pozostałe. (wiec mam 2 lampy bez czujnika i 1 z
czujnikiem)
Niestety przyłącza czujnika są daleko w rurze lampy, a sama lampa jest
nierozbieralna. - plan umarł :(
Kupno wszystkich lamp z czujnikami jest rozwiązaniem lecz nie będą zapalały
sie jednocześnie.

Dlatego tez poszukuje czujnika z w/w cechami.
Wszystko co udaje mi sie znaleźć jest na jeden obwód i służy do zapalenia
lampy po zmierzchu ale tylko po detekcji ruchu.
Chcianym uniknąć stosowania 2 czujników i dodatkowo przekaźnika.

Buniek

2. Data: 2016-07-30 11:58:13

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 lipca 2016 11:53:38 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:
> [...]
> lampy po zmierzchu ale tylko po detekcji ruchu.
> Chcianym uniknąć stosowania 2 czujników i dodatkowo przekaźnika.
A dwa osobne czujniki ruchu być nie mogą?
Jeden dla led a drugi dla żarówek

3. Data: 2016-07-30 12:26:33

Od: "BUNIEK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A dwa osobne czujniki ruchu być nie mogą?
>Jeden dla led a drugi dla żarówek

Tego chciałbym uniknąć. Dodatkowo jeszcze przekaźnik byłby potrzebny.
musi to być na zewnątrz i jak najmniejsze. idealne jest to wbudowane w lampę
ale nie idzie sie to tego podłączyć bez drastycznego rozebrania, a nie
wiadomo czy sie cos nie ułamie.

4. Data: 2016-08-17 22:55:18

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.07.2016 o 12:26, BUNIEK pisze:

> [...]
> musi to być na zewnątrz i jak najmniejsze. idealne jest to wbudowane w
> lampę ale nie idzie sie to tego podłączyć bez drastycznego rozebrania, a
Rozwiązanie jest bardzo proste:
1. pod czujnik zmierzchowy podłączasz oba obwody - LED i żarówki.
2. pod czujnik ruchu podłączasz same żarówki (mogą być lampy z
czujnikami ruchu)
jeżeli tylko nastawisz odpowiednio próg oświetlenia dla żarówek, to
masz, jak chciałeś:
Jak jest ciemno, a nikt nie chodzi - czujnik podaje napięcie na LED i na
lampy żarówkowe, ale te są podłączone przez czujnik ruchu. Świecą LED,
żarówki nie.
Jak jest ruch, to żarówki się zaświecają.
Jak jest jasno, nic nie świeci.
O to chodziło?
Jacek

5. Data: 2016-08-18 17:15:54

Od: "BUNIEK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>żarówki nie.
>Jak jest ruch, to żarówki się zaświecają.

Rozwiązałem temat, wymieniając lampy bez czujników na takie z czujnikami.
Pewnie nie będą zapałały sie jednocześnie, inne miejsce oraz niedokładność
ustawień, ale mam łatwiej z podłączeniem.

Buniek

Prośba o wycenę betoniarki
Nadtopiona płyta indukcyjna
Dywan na panelach