nikotyna a insulina

1. Data: 2003-01-04 18:05:12

Temat: nikotyna a insulina
Od: "Adamgreg" <A...@n...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 stycznia 2002 rzuciłem palenie, po 10 miesiącach dodałem do swojej masy
10kg :(.
Nie jadłem więcej albo inaczej. Od października stosuję swoją wersję
MM -(koniec z cukrem, białym pieczywem i moim ulubionym warzywem -
kartofelkiem, na obiadki samo mięsko co najwyżej z pomidorkiem, dużo ryb i
strączkowych, koniec z piwem - pijemy tulsko czerwone wytrawne )spadłem 9
kg.
Czytam grupę, kupiłem książkę MM.
Nie mam dowodów ale osobiste przeczucie iż palenie (nikotyna) hamuje
wydzielanie insuliny lub też ogranicza jej działanie. Jasne że zmniejsza
apetyt - ale moim zdaniem też spowalnia metabolizm. Nie chcę znowu palić ale
moje doświadczenia wskazują iż po rozpoczęciu palenia waga znacznie spada.
Wspólne doświadczenia (jak ja rozumiem) MM i Opty wskazują na insulinę jako
na czynnik sprawczy tycia. czy ktoś podziela moją opinię?

2. Data: 2003-01-04 18:57:45

Temat: Re: nikotyna a insulina
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamgreg" <A...@n...qdnet.pl> napisał w wiadomości

> Nie mam dowodów ale osobiste przeczucie iż palenie (nikotyna) hamuje
> wydzielanie insuliny lub też ogranicza jej działanie. Jasne że zmniejsza
> apetyt - ale moim zdaniem też spowalnia metabolizm.

A moze przyspiesza wlasnie? Nieobojetne dla organizmu ilosci toksyn musza
byc zneutralizowane, stad zwiekszony wydatek energetyczny i zmniejszanie sie
wagi przy paleniu. Oraz tycie po rzuceniu palenia, przy nie zmienionej
podazy kalorii.

Pozdro,
Cooler

3. Data: 2003-01-04 20:45:45

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jest troche informacji na ten temat:
http://www.monitorpl.com/monitor/0004/0004hess.html

pozdrawiam,
Vipi

4. Data: 2003-01-04 21:18:48

Od: "Adamgreg" <A...@n...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
dzieki, bardzo blisko moich intuicyjnych przemyslen

5. Data: 2003-01-04 22:15:27

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jako
> na czynnik sprawczy tycia. czy ktoś podziela moją opinię?

Witaj !

nie mam takiego doswiadczenia jak ty.. niepale od 2 miesiecy dopiero ale juz
opanowalam sytuacje tycia :) przynajmniej tak mi sie wydaje..
poprzez cwiczenia zwiekszylam metabolizm..
nie mam problemu z "ciagotkami"
na sylwestra zapalilam z ciekawosci i nie bylo problemu zebym na nastepny
dzien nie palila..
ale wiem co to znaczy rzucac.. rzucalam kilka razy.. za kazdym razem jeden
papieros byl powrotem do palenia..
nie zaczynaj......... nie warto :)
wypisz sobie na kartce plusy i minusy i zobaczysz ze plusow jest wiecej :)
pozatym warto troche sie rozruszac :) a wtedy nei przytyjesz :)

pozdrawiam
i zycze wytrwalosci
Saman_tha

Patrzcie teraz na TVP!