Jak to jest ?

1. Data: 2003-01-04 00:09:36

Temat: Jak to jest ?
Od: "Teres" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostanio postanowilem sie troche odchudzic, tak mniejwiecej o 6-8 kilogramow.
Póki co zbieram informacje o różnych dietach i znajduje powoli pewne
nieścisłości. Mam nadzieje, że grupowicze będą mogli wykazać sie wiedzą.
Pytanie pierwsze i na początek ostatnie:
W FAQ pl.misc.dieta pisze
-------------------------------
6. Jak się odchudzić zdrowo?
Zdrowe odchudzanie polega na zmniejszeniu ilości i rodzaju kalorii. Tak!
Jeżeli ktoś mówi inaczej, to niestety nie jest szczery. Aby się zdrowo
odchudzić nie powinno się chudnąć szybciej niż 4 kg na miesiąc. Należ pić
dużo wody, przyjmować witaminy lub jeść dużo warzyw.
Jeżeli chcesz obliczyć jak szybko się odchudzisz to od swojej obecnej wagi
odejmij pożądaną masę ciała. Wynik pomnóż przez 9000. Niedobór takiej ilości
kalorii musisz wywołać, aby się odchudzić. Dzienny niedobór kalorii powinien
wynosić około 500-800 kcal.
------------------------------
Z drugiej strony z tego co czytałem o diecie Montignaca, to tam wogóle nie
trzeba liczyć kalorii, a ponadto na innej stronei wyczytałem, że kiedy
organizmowi zaczyna brakować kalorii, zaczyna on maganyzować każdą kalorie
na tłuszcz. To ostanie mnie troche podłamało. Więc jak to jest naprawde ?

Pozdrawiam,
Teres (na diecie)

2. Data: 2003-01-04 01:11:09

Temat: Re: Jak to jest ?
Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z drugiej strony z tego co czyta?em o diecie Montignaca, to tam wogóle nie
> trzeba liczyae kalorii,

MM prawdopodobnie kamufluje ograniczanie kalorii. Dostarcza pewna ilosc
energii, zabezpiecza przed niepotrzebnym magazynowaniem tluszczu (rozdzielanie
tluszczu i weglowodanow), chroni przedl glodem (IG) i prawdopodobnie trzyma
metabolizm na dosc aktywnym poziomie. Zgaduje, bo nie czytalem ksiazki, tylko
od czasu do czasu przegladalem grupe, wiec moge sie mylic.

> a ponadto na innej stronei wyczyta?em, ?e kiedy
> organizmowi zaczyna brakowaae kalorii, zaczyna on maganyzowaae ka?d? kalorie
> na t?uszcz. To ostanie mnie troche pod?ama?o. Wi?c jak to jest naprawde ?

To prawda, jesli taki stan trwa przez dluzszy czas, wtedy nastepuje
spowolnienie metabolizmu. Sa na to sposoby: przez 5 dni ograniczaj a przez 2
nastepne podjedz sobie ile chcesz (powiedzmy zeby bilans wyszedl na zero lub
lekko na plus) i oczywiscie zgodnie z zalozeniami Twojej diety. Cwicz czesto a
w te dwa dni najlepiej ciezkie lub dlugotrwale aeroby (pamietaj o bilansie).
Jedz czesto, 5-7 razy dziennie, dziel posilki na mniejsze porcje. Nie jedz
weglowodanow przed spaniem, za to wiecej przed wysilkiem. Cwicz na silowni.
Zapomnij o wszelkich "przyspieszaczach" metabolizmu, sam sposob odzywiania daje
ogromnego kopa. Wyprobowalem na sobie z dieta niskotluszczowa, zadzialalo. Czy
innym pomoze? Tego nie wiem. Wiecej szczegolow znajdziesz na stronie: (po
angielsku)
http://www.drsquat.com/index.cfm?action=viewarticle&
articleID=58

Powodzenia,
Vipi

3. Data: 2003-01-04 08:44:28

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Vipi" <i...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> Zgaduje, bo nie czytalem ksiazki, tylko od czasu do czasu
> przegladalem grupe, wiec moge sie mylic.

Na pewno odchudzajace sie osoby, które do tej pory
potrafily zjesc duza ilosc kalorii (np ponad 1000 dziennie w samych
slodyczach),
odrzucajac niektóre pokarmy zmniejszaja (bardzo znacznie)
ilosc spozywanych kalorii w stosunku do stanu sprzed odchudzania.
Nic nie jest zakamuflowane. Zapweniam Cie,
ze osoby które znam, chudnac na MM jedza zdecydowanie
duzo kalorii w straczkowych, miesie, serkach itd.
Jest to grubo ponad zalecane w dietach
niskokalorycznych 1000 kcal/dziennie,
chociaz pewnie nie wiecej niz zalecana ilosc
kalorii dla nie odchudzajacych sie osób w tym samym
wieku i trybie zycia.
Montignac w swojej metodzie odrzuca teorie kalorii.
Cos w tym jest, bo dziala :)

--
Pozdrowienia
Mel.

4. Data: 2003-01-04 09:01:04

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teres" <T...@p...fm> napisał w wiadomości
<ciach>

Sporo schudłam na diecie niskokalorycznej kiedyś tam.
Wiem, że działa.
Po swoich przyjaciołach widzę, że MM (która
to metoda niskokaloryczną nie jest) też działa.
Moim zdaniem ta druga jest o wiele zdrowsza.
Osoby stosujące dietę Kwaśniewskiego, również twierdzą,
że chudną. Jest jeszcze Atkins i sporo innych.
Jaki wniosek?
Wybierz to co odpowiada Tobie i co Cię najbardziej przekonuje.
Zawsze możesz zmienić zdanie i spróbować czegos innego.
:)

PS. Może czas zmienić FAQ pl.misc.dieta?

--
Pozdrowienia
Mel.

5. Data: 2003-01-04 09:11:17

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Montignac w swojej metodzie odrzuca teorie kalorii.
> Cos w tym jest, bo dziala :)

Kalorie można ograniczyć na różne sposoby.
Np. Można je liczyć i ściśle trzymać się ograniczeń. Można też stosować
dietę, która polega na jedzeniu produktów o niskim indeksie glikemicznym.
Dzięki zachowaniu tego warunku nie trzeba liczyc kalorii ponieważ w
większości przypadków mechanizm głodu automatycznie spowoduje uczucie
sytości, czego by nie umiał lub nie zdążył podczas jedzenia produktów o
wysokim IG.
Diety takie jak Montignac, Kwaśniewskiego i niektóre inne ograniczają pewne
produkty co często eliminuje konieczność liczenia kalorii ponieważ
niedziałający prawidłowo przed tą dietą mechanizm zaczyna działac prawidłowo
i w porę mówi stop.
Sposób dochodzenia do celu nie zmienia faktu, że wszystkie te diety
ograniczają kalorie i to jest powodem utraty masy.
Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

6. Data: 2003-01-04 09:22:02

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sposób dochodzenia do celu nie zmienia faktu, że wszystkie te diety
> ograniczają kalorie i to jest powodem utraty masy.

Zapomniałem dopisać.
Oprócz ograniczenia kalorii powodem chudnięcia jest też np:
- uruchomienie odpowiednich mechanizmów spalania tłuszczu np w ketogenicznej
czy Kwaśniewskiego,
- niejedzenie żywności wysokoprzetworzonej i o wysokim IG co zabezpiecza
przed odkładaniem się tłuszczu i szybkim powrotem uczucia głodu,
- przestawienie organizmu na wyzszy poziom metabolizmu i zabezpieczenie
przed trybem głodowym,
- ....

Ta sama ilość kalorii dostarczona z wysokoprzetworzonej żywności może
spowodować tycie i całodzienne uczucie głodu, a dostarczona z
niskoprzetworzonej chudnięcie i długie uczucie sytości. Ale to nie znaczy,
ze mają rację ekstremiści twierdzący, ze to nie od nadmiaru kalorii się
tyje. Ważna jest ilość kalorii, ich rodzaj, sposób dostarczenia i inne
warunki.
pozdr

7. Data: 2003-01-04 09:22:39

Od: "Paweł" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sposób dochodzenia do celu nie zmienia faktu, że wszystkie te diety
> ograniczają kalorie i to jest powodem utraty masy.

Nie tylko to, także rodzaj pożywienia gra tu pewną rolę - podobno organizm
dużo łatwiej magazynuje tłuszcz z tłuszczu niż z węglowodanów. Czyli może
być tak, że jeden rodzaj diety z 1500 kcal dziennie daje to samo co inny z
1800 kcal dziennie.

Paweł

8. Data: 2003-01-04 09:53:31

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Może czas zmienić FAQ pl.misc.dieta?

Przyłączam się do postulatu :-)
Ja nie ograniczając kalorii na Montignacu, jedząc czasem nawet około 3000
kcl dziennie - schudłam od 17 listopada 8,8 kg :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają koty
i na tych, pokrzywdzonych przez los (O. Wilde)

9. Data: 2003-01-04 10:19:06

Od: "Yonnie" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Osoby stosujące dietę Kwaśniewskiego, również twierdzą,
> że chudną. Jest jeszcze Atkins i sporo innych.

Wniosek jest taki, że ludzie chorzy na raka też chudną.
Ja bym chciała wiedzieć, czy przy okazji nie przyjdzie kiedyś odpokutować
stosowanie pewnych diet.

Yonnie

10. Data: 2003-01-04 10:22:43

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja nie ograniczając kalorii na Montignacu, jedząc czasem nawet około 3000
> kcl dziennie - schudłam od 17 listopada 8,8 kg :-)
Gratuluje,to dowod ze MM dziala,pod warunkiem trzymania sie zasad.Pozdraiwam
Hafsa

POMOZCIE
Nudno...
Wreszczie się odważyłam...