nowa strona o kuchni

1. Data: 2001-01-04 17:10:39

Temat: Re: nowa strona o kuchni
Od: <b...@n...topnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę że pora (uciąć) dyskusję w temacie... Pamiętaj proszę
Joanno, że wszystkie informacje podawane i przytaczane na
łamach przeróżnych grup newsowych zgodnie zresztą z
obowiązującym prawem mogą być podciągniete pod publiczną
dyskusję i mogą być przytaczane (cytowane, wstawiane,
okrajane) na wszystkie mozliwe sposoby w sieci juz takze w
wersji html. Ich "prawo autorskie" (newsow) jest bardzo
wątpliwe bo jako sam "news" jego prawna klasyfikacja jest
jedyna tzn. krótka informacja prasowa a pod nią każdy
prawnik w razie konfliktu podciagnie news.
Reasumujac z punktu prawnego i samej interpretacji prawa:
każda osoba prowadząca dowolną witryne (w tym przypadku
kulinarną) może śmiało i bez obaw zamieszczać informacje z
newsów pojawiających się w grupie, zachwując jednak pewne
reguły typu: źródło publikacji, miejsce, czas oraz
informacje czy dokonano skrótów czy tez informacja jest w
niezmienionej wersji.
I niestety... nie musisz byc pytana Joanno o Twoją zgode na
takie przedrukowywanie przepisow z grupy. Jezeli jednak
czasem przyjdzie Ci chęć opracowania czegos pozytecznego i
pracochłonnego co niejako w rozpędzie zamieścisz w grupie
news nie zapomnij dopisać w sposob wyrazny i jednoznaczny
ze "wszelkie prawa zastrzezono - powyzszy przepis jest
chroniony prawem autorskim". Przy takim zapisie mozesz
byc pewna Joanno, ze nikt nie odwazy sie "zassać" jego
treść we własną witrynę.

Podtrzymuję moje poprzednie pozytywne stwierdzenie że
wszystkie "makaronowe" (*) przepisy witryna
http://puszkkka.spinacz.pl/ przedrukowała po uzyskaniu
naszej autoryzacji.
---
Powyższy tekst jest chroniony prawem autorskim
---
--
Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it

(*) "makaronowe" - czyli przepisy ze źródła Serwisu Makaron

1. Data: 2001-01-04 17:44:40

Temat: ZADAM TWOICH PRZEPROSIN JOANNO
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanno!
na stronie www.puszkkka.spinacz.pl maja prawo wszyscy wpisywac
wegetarianskie przepisy. jednoczesnie administrator strony wystapil do wielu
wlascicieli stron internetowych, czasopism, gazet i ksiazek o zgode na
publikowanie ich przepisow Z WYRAZNYM ZAZNACZENIEM od kogo przepis
pochodzi. to wszystko jest napisane na w/w stronie - na stronie glownej po
lewej stronie masz rozdzial "z czego mozemy
korzystac".http://puszkkka.spinacz.pl/dozwolone.php3
a jezeli chodzi o barszcz czerwony to zapraszam na strone
http://www.kuchnia.3miasto.pl/58.htm , gdzie NIE MA PODANEGO AUTORA
PRZEPISU, co zostalo napisane przy tym przepisie.
CZUJE SIE PRZEZ CIEBIE NIESLUSZNIE OSKARZONA O KRADZIEZ PRAW AUTORSKICH
napisalas tez, ze jestem bezczelna.
jest mi bardzo przykro, ze tak sie zachowalas, juz od twojego pierwszego
posta w sprawie nowej strony opisanej przez buska, zastanawialam sie skad w
tobie tyle jadu i zlosci.
nie wiem, czy pamietasz, ale 06-12-2000 wyslalam do ciebie rowniez maila z
GRZECZNA prosba o mozliwosc umieszczenia twoich przepisow z twojej strony
internetowej w puszccce. nie bylas laskawa odpisac, mimo, ze grzecznosc by
nakazywala odpisac nawet wtedy, gdybys miala odpisac odmownie.

powiem szczerze - odkad bywam w internecie - nikt jeszcze nie byl wobec mnie
tak niemily, niesprawiedliwy i tak niegrzeczny - bo nawet jesli mialabys
racje, to liczy sie tez forma, w jakiej to napiszesz.

rena

1. Data: 2001-01-04 18:43:43

Temat: Re: ZADAM TWOICH PRZEPROSIN JOANNO
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

joanno

ciekawa jestem, czy ty masz prawa autorskie do salatki greckiej, ktora
publikujesz na swojej stronie???!!! przeciez sama nie wymyslilas tej znanej
salatki!!!

rena

1. Data: 2001-01-04 19:30:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GB" <g...@u...net> napisał...

> Ha, ha! Moze jeszcze zamkniesz www.kuchnia.3miasto.pl?

Nie mam takiego zamiaru i wiele razy do tego serwisu zaglądałam...
Aczkolwiek nie jest to moja ulubiona strona...

> Albo opatentujesz
> rosol?

Tego też nie zamierzam, chociaż dziwne się rzeczy dzieją na świecie...
Ostatnio w USA zostało opatentowane kliknięcie...

> Bez przesady - zrodla sa podane.

A mi się wydaje ze źródło i autor to nie samo, a jako autor występuje tam
osoba, która skopiowała i wkleiła!!!!

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-04 20:03:20

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <k...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: <92thnr$pe4$1@news.tpi.pl>...

>Użytkownik "busek" <b...@w...pl> napisał...
>>
>Witam!
>Chyba się zezłościłam!!!
>Jak tak można!
>A może choć ciut własnej inwencji?
>Strona jest puuuuuusta.

>Jak nie znasz sama żadnego przepisu, to może nie wchodź w ten temat!!!

A czytac umiemy?
"Zapraszam do pomocy w tworzeniu nowej strony o kuchni"
Nic wiecej i nic mniej. Wsciekac to sie mozna ewentualnie na wlasne
oczekiwania...

Marcin 'Cooler' Kulinski

1. Data: 2001-01-04 20:11:01

Od: "Ewa Hełpa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: <931ejn$4nu$1@news.tpi.pl>...
(...)

Kropka napisała:

>miesiacach

I dzięki Ci Kropka za to! Nie mam czasu, niestety, czytać pl.rec.kuchnia, bo
też i kuchennym wymiataczem nie jestem, ale czasem coś tam chętnie gotuję...
I wtedy korzystam z PuszKKKi, bo warto. To jest największa i najlepsza
netowa wege książka kucharska i tak ma zostać.
Nie jest to dzieło komercyjne, a efekt połączonych sił i chęci wielu
życzliwych ludzi.

A Joanna napisała:

>Wcale się nie dziwię, że jest ich aż tyle,

A ja się zawsze dziwię, że w tak krótkim czasie tyle osób poświęciło swój
własny czas i stworzyło taką bazę przepisów.

>skoro bezczelnie przekopiowujesz
>wszystkie przepisy, które pojawiły się na pl.rec.kuchnia... i nie ma mięska
>w ich składzie...

Hm. A coś w tym złego ?
Jeśli można czytać te przepisy jako newsy, to co za problem czytać je
również w netowej książce, gdzie są logicznie poukładane.
Zresztą Kropka cytując jakiś przepis zawsze podaje jego źródło. Niegrzeczne
jest zatem pisanie o 'bezczelnym przekopiowywaniu', skoro przepisy tu
umieszczane nie są zastrzeżone, co zresztą wyjaśnił tu Ryszard Balawajder
:-)

>Joanna znowu zbulwersowana po przejrzeniu wyżej wymienionej strony

Gotowanie to stan umysłu, jak to pisze wojmat.
Jeśli przeglądanie wyżej wymienionej strony powoduje u kogoś bulwersację, to
może warto iść na spacer ? Albo wklepać do Puszkkki jakiś nowy przepisik ;-)

Pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2001-01-04 20:18:05

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <k...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wcale się nie dziwię, że jest ich aż tyle, skoro bezczelnie przekopiowujesz
>wszystkie przepisy, które pojawiły się na pl.rec.kuchnia... i nie ma mięska
>w ich składzie...

Bezczelnie? Gdybys laskawie dokladniej rozejrzala sie po Puszccce to
wiedzialabys, jak wiele staran jej tworczynie czynia wlasnie w dziedzinie
praw autorskich.

>Joanna znowu zbulwersowana po przejrzeniu wyżej wymienionej strony

Moze Twoje zdenerwowanie ma bardziej przyziemna przyczyne? Przy Puszccce
Twoja strona wyglada hmmm... srednio ciekawie.

Marcin 'Cooler' Kulinski

1. Data: 2001-01-04 20:47:18

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam takiego zamiaru i wiele razy do tego serwisu zaglądałam...
> Aczkolwiek nie jest to moja ulubiona strona...

ha ha ha:)))) tus mnie po raz pierwszy ubawila - nie lubisz serwisu, ktory
po prostu jest archiwum grupy, na ktorej sie tak nieprzyjemnie
udzielasz?:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) ROFTL

tak jest napisane na tej stronie:
"Przepisy własne, zebrane, nadesłane oraz z grupy Usenet: pl.rec.kuchnia
Data aktualizacji: 2000.11.29
Ilość przepisów: 6180"

> A mi się wydaje ze źródło i autor to nie samo, a jako autor występuje tam
> osoba, która skopiowała i wkleiła!!!!

czy ty umiesz czytac? czy to co jest napisane ponizej nie zaprzecza twoim
slowom???

"Nadesłał(a): Rena , dnia: 2000-12-29.
Źródło: pl.rec.kuchnia, autor nieznany"
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=875
porownaj z:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/58.htm

"Nadesłał(a): Rena , dnia: 2000-12-18.
Źródło: "Kuchnia wegetariańska po polsku", Zofia Wieczorek-Chełmińska,
Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego, Warszawa 1992"

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?los=1

zawsze podawane jest zrodlo zgodne ze stanem faktycznym! jesli w archiwum
nie podano autora, to ja raczej nie wyjme szklanej kuli i kart i nie wywroze
go :(((

1. Data: 2001-01-04 22:59:49

Od: "Wiktor Dzierzecki - YanosiC" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> A może to po prostu duchy stworzyły okładkę i mówią że to książka?

Klasa wykonania każdego z poniższych serwisów-książek kucharskich jakie
padły w tym wątku czyli:
www.kuchnia.phg.pl
http://jduszczynska.republika.pl
www.kuchnia.hg.pl
www.makaron.pl (btw, akurat ten się wyróżnia)
nie mogą nawet w 5% porównywac się potęgą jaką reprezentuje Puszkkka.
www.puszkkka.spinacz.pl To klasa sama w sobie. Patrycja Kazała
zaopatrzyła Puszkkkę w oprawę i podwozie którego nie powstydziłyby się
dużo większe i komercyjne przedsięwzięcia. A drobiazgowa dbałość
Puszkkki o tzw. prawa autorskie do przepisów (czy zgodę na publikację)
moim zdaniem zakrawa wręcz na przesadę. Oskarżanie twórców o brak
poszanowania cudzej własności jest nonsensem.
Przeglądając stronę Joanny Duszczyńskiej zauważyłem co najmniej jedną
wzruszającą rzecz .... ulubiony film: "Dzień Świstaka". To również jeden
z moich ulubionych filmów. Morał z tego dziełka był dość jednoznaczny i
pouczający - jednak z wypowiedzi Joanny w tym wątku nie widać by ów
morał zapadł jej głębiej w serce. Szkoda, bo to może być metoda na
życie.

ps. no offence.
--
YanosiC
www.cashonline.prv.pl zarobek w internecie

1. Data: 2001-01-05 00:32:23

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
> w ich składzie...
> Joanna znowu zbulwersowana po przejrzeniu wyżej wymienionej strony

witam wszystkich, jestem tworca i administratorem wspominanej w tej
rozmowie strony: www.puszkkka.spinacz.pl
coz moge powiedziec... oskazrzenia wcale mnie nie ucieszyly, ale z drugiej
strony niezbyt sie tym przejelam, bo sa wyssane z palca - co zreszta
zostalo juz dosyc starannie przedyskutowane.
chcialam wam przy okazji powiedziec, ze dokonalam jednej zasadniczej zmiany
na stronie, co - przyznaje - bylo malym niedopatrzeniem: na stronach, gdzie
wyswietlaja sie listy przepisow wyswietlal sie napis: "autor". teraz
poprawilam go na "nadeslal(a)". bardziej celne. jednak nie powinno budzic
to az takich frustracji. nie jest bowiem zadnym problemem wejscie do
jakiegokolwiek przepisu i sprawdzenie, ze tam jest np taki podpis:
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-01-04.
Źródło: pl.rec.kuchnia, autor nn
o czym zreszta rena juz pisala.
i jak juz zostalo wyjasnione my naprawde dbamy o przestrzeganie praw
autorskich. niczego bez zgody nie umieszczamy w puszccce. co do przepisow z
tej strony, to uzyskalismy juz dawno temu zgode od prowadzacego strone
http://www.kuchnia.3miasto.pl/ , ktora (jak sami doskonale wiecie) jest
m.in. archiwum przepisow z tej grupy.

generalnie sadze, ze cala sprawa wzbudziala wiecej zamieszania i nerwow niz
to bylo warte.

pozdrawiam serdecznie
i zycze wiecej pogody ducha na przyszlosc
patrycja kazala
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl