nowy ząb

1. Data: 2006-01-19 07:24:47

Temat: nowy ząb
Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojemu synkowi (6 lat) wyrosła jedynka ,ale czeka w kolejce na swoje
miejsce , które zajmuje jeszcze stary ząb ( nieżle sie trzyma staruszek i
nie chce wypaść) .Ta nowa jedynka rosnie w kierunku gardła , tak jakby była
niechcianym zebem . Myślicie ,ze bede musiała iść do dentystki i wyrwać ząb
, czy raczej poczekać aż staruszek wypadnie :o) Prosze o radę.

mumu

2. Data: 2006-01-19 07:56:38

Temat: Re: nowy ząb
Od: wilqs <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mumu wrote:
> [...]
> niechcianym zebem . Myślicie ,ze bede musiała iść do dentystki i wyrwać ząb
> , czy raczej poczekać aż staruszek wypadnie :o) Prosze o radę.

Idz i rwij, bo sam raczej nie bedzie chcial wypasc - moj 6-cio latek
mial tak samo z obiema gornymi jedynkami, nowe zeby rosly za mleczakami.
Po wyrwaniu grzecznie weszly na swoje miejsce i jest OK.
Dowiedzialem sie od dentysty, ze nowy zab napierajac na korzen starego
niszczy go, dzieki czemu mleczak mozna latwo samemu wyrwac albo wrecz
sam wypada. W tym przypadku korzen ma sie calkiem dobrze (zab sie
solidnie trzyma) i bez interwencji dentysty bedzie mu trudno wypasc.

--
wilqs

3. Data: 2006-01-19 15:21:43

Od: "spring_" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mumu" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> była niechcianym zebem . Myślicie ,ze bede musiała iść do dentystki i
> wyrwać ząb , czy raczej poczekać aż staruszek wypadnie :o) Prosze o radę.

Zdecydowanie udaj się do ortodonty. Skoro ząb rośnie "w kierunku gardła" to
znaczy, że starego już nie wypcha. Koniecznie więc trzeba "tę przeszkodę"
usunąć nim będzie za późno i nowy ząb "osiedli się" na stałe w gardle....

Pozdrawiam
Spring_ i Dziewczyny
moje aukcje:
906

4. Data: 2006-01-19 15:50:39

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mumu" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
> była niechcianym zebem . Myślicie ,ze bede musiała iść do dentystki i
> wyrwać ząb , czy raczej poczekać aż staruszek wypadnie :o) Prosze o radę.

moze i ostatecznie bedziesz musial sie udac do detysty. moze sie jednak
zadazyc, ze po dlugich bojach miedzy zebami, mleczak (z pomoca
czy Twoja czy dziecka zacznie) sie ruszac na tyle duzo, ze sami sobie
poradzicie. Bardzo czesto sie zdarza, szczegolnie w zuchwie, iz siekacze
stale wyrastaja za mleczakami. z czasem pod wplywem jezyka siekacze
stale zaczynaja przec te mleczaki doporowadzajac do coraz wiekszej
resorpcji ich korzeni, czego wynikiem bedzie ich zwiekszona ruchomosc.
ale jesli dziecko nie ma nic przeciwko dentyscie to przyspieszcie ten proces
w gabinecie :)

iwon(k)a

5. Data: 2006-01-20 09:38:45

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> była niechcianym zebem . Myślicie ,ze bede musiała iść do dentystki i
> wyrwać ząb , czy raczej poczekać aż staruszek wypadnie :o) Prosze o radę.

Mojej dwa pierwsze wyrosły jak miała około 5 i pół roku. Jak je zobaczyłam
to były już całkiem niezłe. To były dwie dolne jedynki i też rosły do
wewnątrz a mleczaki nic a nic się jeszcze nie ruszały. Byłam z Kingą u
dentysty on powiedział, że nie widzi sensu wyrywać (to mój dentysta więc
jakoś mu wierze no i ma dziecko w podobnym wieku i żonę dentystkę), kazał
tylko językiem ruszać mleczaki i rzeczywiście po jakimś czasie (około
miesiąca o ile dobrze pamiętam) rozruszała je nieźle. Przy obiedzie źle
przygryzła pieroga, i tym sposobem pierwszy ząb wypadł. Drugi zaraz po nim,
a stałe zęby bardzo szybko ustawiły się na "prawidłowej pozycji"

Anet

6. Data: 2006-01-24 13:51:45

Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy Ząb wyrwany ,nic nie bolało ,strachu nie było ,tylko zaskoczenie ,
ze nie ma zęba :o)
Obyło sie bez płaczu , gdyż mały nie wiedział co tak naprawde bedzie , ale
za drugim razem chyba sie nie da nabrać :o) hihi nawet nie miał pretensji ,
że go nie poinformowałam :o)

mumu (syn 6 lat)

ÍřÂçĘÓĆľťáŇé ×âÓĂ
[OT] do tych co mają dialoga
Dyktafon w szkole - coś jeszcze
[konkurs] chcesz wygrać super akwarium ?
czy Pani moze sie az tak pomylic?