Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Dorrit-ścierwojad o dzieciach i wychowaniu

Grupy

Szukaj w grupach

 

o dzieciach i wychowaniu

« poprzedni post
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!news1.ebone.net!news.ebone.net!news.tele.dk
!206.252.192.28!news.stealth.net!jfk3-feed1.news.digex.net!intermedia!plonk.apk
.net!news.apk.net!not-for-mail
From: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: o dzieciach i wychowaniu
Date: 29 Apr 2001 02:58:03 -0700
Organization: APK Net
Lines: 48
Message-ID: <m...@p...ninka.net>
References: <9ccmht$go$6@news.tpi.pl> <m...@p...ninka.net>
<3...@n...vogel.pl> <m...@p...ninka.net>
<3...@n...vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: pierdol.ninka.net
X-Trace: plonk.apk.net 988537541 22056 216.101.162.243 (29 Apr 2001 09:45:41 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...net
NNTP-Posting-Date: 29 Apr 2001 09:45:41 GMT
X-Newsreader: Gnus v5.7/Emacs 20.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:82254
Ukryj nagłówki

"Janusz" <p...@p...onet.pl> writes:


> powiem troche na około ale własnie taki przykład przyszedł mi do głowy:
> jesli uczysz sie obsługi jakiegoś urzadzenia to staraszsie wychwycić jakieś
> szczegóły i dobrze pracować. każda maszyna, mimoże bardzo podobna, ma tylo

Nie. przede wszystkim pierwsza rzecza ktora robie to staram sie to
urzadzenie polubic. Bez tego ani rusz - bo jak sie bede bala albo
bedzie mnie denerwowac czy odrzucac, to nic nie wyjdzie zupelnie z
dalszej nauki - bo bede wynajdywac wszystkie cechy na "nie" - jak sie
NIE nauczyc tego obslugiwac zamiast jak sie nauczyc.

Slowem; krok pierwszy to posiadac wlasciwie emocjonalne nastawienie.

z relacja nauczyciele-dzieci w szkole jest podobnie. Jak nauczyciel na
wstepie ma podejscie do dzieci takie, ze jego motywacja ddaje sie
sprowadzic do wszystkiego tylko nie do tego ze lubi dzieci - to nic z
tego dobrego nie wyjdzie.

> sobie znane odruchy. czasem trzeba kopnać czasem pogłaskac. wtedy działa.
> dzieci są jak maszyny. maja swoje zadanie i jaśli nie robią tego ci chce

Nie. Dzieci nie sa jak maszyny. Dzieci posiadaja emocje tak samo jak
dorosli. Tyle, ze ich jeszczenie rozumieja, nie potrafia nimi kierowac
i nie wiedza co jest wlasciwe a co nie (ze spolecznego punktu
widzenia).

> nauczyciel to nie dlatego, że sa wredne tylko dlatego, że nauczyciel źle do
> nich podszedł.
> pamietać należy, że każdy jest konformista i będzie robił to co sprawia mu
> przyjemność. dzieci będą sie uczyć jak nauka bedzie kojażyc im sie z
> przyjemnością.

Nie tylko. To rowniez musi byc interesujace. W koncu zadne dziecko
wrednym sie nie rodzi; posiada okreslone cechy charakteru i
temperament i okreslona osobowosc, z ktorej wynikaja takie a nie inne
reakcje. I te wlasnie reakcje w okreslonych sytuacjach bedace
nieporzadanymi przez nauczyciela sa nazywane "wrednymi" i to jakby
zalatwialo cala sprawe.
mamy wredne i trudne dzeci, rozkapryszone leniwe i glupie i dlatego
takie sa mierne wyniki w pracy nauczyciela...

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net
http://pierdol.ninka.net/~ninka/
http://supersonic.plukwa.net/~ninka/

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.04 Dorrit
29.04 Dorrit
29.04 elektorn
30.04 ... z Gormenghast
30.04 en
01.05 Dorrit
01.05 Dorrit
01.05 Melisa
01.05 Melisa
01.05 baaaa
01.05 baaaa
01.05 ... z Gormenghast
01.05 elektorn
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6