obiadowe pytanie

1. Data: 2004-03-17 18:40:09

Temat: obiadowe pytanie
Od: "Goosie" <g...@d...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

mam pytanie z gatunku "z pamietnika mlodej kucharki" - moja druga polowa
wyznaje klasyczna zasade, ze obiad to ziemniaki (ryz) + mieso + surowka
(wylacznie z marchewki i jablka). Najczesciej zestaw nie przewiduje sosu
(rozne wariacje zapiekanego i sazonego kurczaka).
I mam problem z pierwszym elementem zestawu - co zrobic, by ziemniaki (ryz)
nie byly takim suchym, samoistnym dodatkiem, do ktorego konsumpcji nie
wiadomo jak sie zabrac? Zwlaszcza, gdy ziemniaki same w sobie sa na
przednowku niemalze bez smaku? Jesli polewac je, posypywac, to czym? Czy np.
warto miec w pogotowiu jakis sos (typu kupny w sloiku, by tylko zmoczyc
ziemniaki?). Jesli zapiekac, to jak? Jesli przechowywac na nastepny dzien
(ziemniaki), to jak je potem reanimowac? (nie chce codziennie odsmazac, w
trosce o watrobe)
Nie ukrywam, ze czas ma tu kolosalne znaczenie, bo o ile mieso (najczesciej
kurczak) i surowka sa do zrobienia w piec minut, ziemniaki potrzebuja min.
30 min.

Dzieki za wszelkie rady,
Gosia

1. Data: 2004-03-18 15:22:23

Temat: Re: obiadowe pytanie
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goosie wrote:

> [...]
> nie byly takim suchym, samoistnym dodatkiem, do ktorego konsumpcji nie
> wiadomo jak sie zabrac? Zwlaszcza, gdy ziemniaki same w sobie sa na

puree ??? ziemniaki pieczone ??? frytki ???
a ryz propnuje ze szpinakiem, swietnie smakuje a robi sie prosto - ryz
gotujesz w bulionie do miekkosci i odparowania calego bulionu (w razie
potrzeby dolewasz), po czym na patelni podsmazasz posolony szpinak z
wycisnietym czosnkiem, dodajesz ryz i smazysz jeszcze chwile, na koniec
wyciskasz do tego cytryne, zeby zlamac mdly smak szpinaku
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-03-19 09:18:38

Od: Bartosz 'Xebord' Janowski <x...@c...great.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> [...]
> wycisnietym czosnkiem, dodajesz ryz i smazysz jeszcze chwile, na koniec
> wyciskasz do tego cytryne, zeby zlamac mdly smak szpinaku

Witam

Mam prosciutkie pytania:
1) jakie z grubsza maja byc te proporcje szpinaku i ryzu?
2) szpinak mrozony?
3) ile tego czosnku?

Wiem, ze kazdy daje na oko, dostosowujac do swojego smaku, ale prosze
chociaz o orientacyjne ilosc.

Z gory dziekuje

Xebord

ps: wytnij "ciacha" z emaila

1. Data: 2004-03-19 11:01:20

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz 'Xebord' Janowski wrote:

> Mam prosciutkie pytania:
> 1) jakie z grubsza maja byc te proporcje szpinaku i ryzu?

tak naprawde to jakie chcesz, ja daje troche wiecej ryzu niz szpinaku -
tak mniej wiecej ryzu - 2/3, szpinaku 1/3

> 2) szpinak mrozony?

moze byc mrozony, moga byc liscie

> 3) ile tego czosnku?

niewiele, jeden gora dwa zabki
pozdro
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

Jak to się nazywa ???
Re: Jak to się nazywa ???
Objad
Re: kaszanka
[chwale] Buleczki oliwkowo-slonecznikowe Reny