obliczanie kosztów energii

1. Data: 2004-10-08 15:55:32

Temat: obliczanie kosztów energii
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie,moze ktos wie, czy jest cos takiego jak kalkulator do obliczania
kosztów energii. Chodzi mi o to, ze wpisujemy ile jest zuzytych kWh, a on
oblicza nam koszt rachunku za energie razem z wszystkimi oplatami typu
opłata systemowa, abonentowa itp.

1. Data: 2004-10-09 00:04:16

Temat: Re: obliczanie kosztów energii
Od: "Jarod" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zuzytych kWh, a on oblicza nam koszt rachunku za energie razem z
> wszystkimi oplatami typu opłata systemowa, abonentowa itp.

Witaj,
ja sobie sam zrobilem takie cus w arkuszu kalkulacyjnym, bardzo prosto, dasz
rade.

Pozdrawiam
Jarod

1. Data: 2004-10-09 17:35:38

Od: Mirosław 'Miron' Ambroziak <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> on
> oblicza nam koszt rachunku za energie razem z wszystkimi oplatami typu

Ja stworzyłem arkusz w Excelu. Moja formuła dziennego kosztu enegii
elektrycznej dla licznika dwutaryfowego wygląda tak:
=(D11-D10)*D$39+(E11-E10)*E$39+7,24/30
Gdzie w kolumnach D i E wprowadzam wartości dzienne licznika, zaś 7,24
jest opłatą przesyłową.
D$39=0,3986
E$39=0,236

Podobne obliczenia prowadzę dla monitorowania zuzycia gazu i wody.
Swoją drogą zbliza się okres grzewczy i chętnie wprowadziłbym średnią
temperaturę zewnętrzną dla porówniania zużycia gazu w kotle ale nie wiem
gdzie znajdę aktualne zestawienia średniej temperatury dla mojego miasta.

Mirosław 'Miron' Ambroziak

1. Data: 2004-10-10 08:14:26

Od: "Marek S." <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztów energii. Chodzi mi o to, ze wpisujemy ile jest zuzytych kWh, a on
> oblicza nam koszt rachunku za energie razem z wszystkimi oplatami typu

Jest,

wejdź na stronę Twojego Zakładu Energetycznego,
poszukaj czegoś takiego jak kalkulator opłat.
Większość zakładów cos takiego ma.

MS

1. Data: 2004-10-11 05:14:57

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirosław 'Miron' Ambroziak napisał(a):

> Swoją drogą zbliza się okres grzewczy i chętnie wprowadziłbym średnią
> temperaturę zewnętrzną dla porówniania zużycia gazu w kotle ale nie wiem
> gdzie znajdę aktualne zestawienia średniej temperatury dla mojego miasta.

Takiego czegoś chyba nie znajdziesz. Toto trzeba by wyznaczyć samemu.

--
P. Jankisz, co też szuka średniej
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-10-11 08:25:01

Od: BartM <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał wrote:
> [...]
> kosztów energii. Chodzi mi o to, ze wpisujemy ile jest zuzytych kWh, a on
> oblicza nam koszt rachunku za energie razem z wszystkimi oplatami typu

jeżeli mieszkasz w okolicach Warszawy to sprawdz tu...
http://www.zewt.com.pl/index.php?p=obsluga,kalkulato
jezeli mieszkasz gdzies indziej to sprawdz na stronie swojego
zakladu energetycznego

BartM

Pralka TAMAT 500 - programowanie
Lustro - renowacja