oczko na zime

1. Data: 2002-10-13 11:15:38

Temat: oczko na zime
Od: "Bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy mozna zostawic wode w oczku (plytkie i bez rosli i ryb) na zime ? a moze
wskazane jest zostawic wode ze wzgledu na rozszerzanie gruntu (tak
pomyslalem ze bryla lodu stawialaby opor napierajacej ziemi)

dzieki za podpowiedzi

Bobee

2. Data: 2002-10-14 05:54:20

Temat: Re: oczko na zime
Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bobee" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wskazane jest zostawic wode ze wzgledu na rozszerzanie gruntu (tak
> pomyslalem ze bryla lodu stawialaby opor napierajacej ziemi)

Wskazane jest pozostawienie wody ze względu na faunę oczka. Jeżeli stawik
jest wykonany z materiałów bardziej sztywnych niż elastyczne folie to aspekt
który podałeś też jest istotny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2002-10-14 06:34:03

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wskazane jest pozostawienie wody ze względu na faunę oczka.

ani fauny ani flory nie ma, bo by zamienilo sie wszytsko w brylke lodu (gl.
oczka to 30-50 cm

Jeżeli stawik
> jest wykonany z materiałów bardziej sztywnych niż elastyczne folie to
aspekt
> który podałeś też jest istotny.

folia 0,6 mm (bodajze ergis (z jednej strony zielona z drugiej czarna) -
taka kalsyczna :-)

dzieki, pozdr,

4. Data: 2002-10-14 09:54:26

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ani fauny ani flory nie ma, bo by zamienilo sie wszytsko w brylke lodu
(gl.
> oczka to 30-50 cm

Myślę, że jest tam i flora i fauna. Warto ją pozostawić.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2002-10-14 10:47:02

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
wiadomości news:aoe4ve$i6$1@news2.tpi.pl...

> Użytkownik "bobee" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> (gl.
>
> Myślę, że jest tam i flora i fauna. Warto ją pozostawić.

ale chyab jakies mikroskopijne malenstwa i glony, ale niewazne
pozostawie wode , tylko zastanawiam sie czy lod nei uszkodzi folii, badz co
badz bedzie sie rozpieral, a brzegi sa strome, powiedzialbym ze prawie
pionowe i boje sie czy jak juz folia "skostnieje" to czy rozszerzajacy sie
lod nie rozerwie jej, chociarz mam nadzieje ze bedzie sie rozpieral do gory
:-)

pozdr.

6. Data: 2002-10-17 05:17:50

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pionowe i boje sie czy jak juz folia "skostnieje" to czy rozszerzajacy sie
> lod nie rozerwie jej, chociarz mam nadzieje ze bedzie sie rozpieral do

Folia chyba zesztywnieje ,może dojść do tego co piszesz.
Szkoda ,że nie masz tam roślin ,ja w małym oczku wybieram wodę (niezbyt
dokładnie ) i całe zasypuje liśćmi ,przykrywając rośliny . Także mam
płyciutkie,ale nawet lilia przeżywa .
ryby na zimę zabieram do piwnicy.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

7. Data: 2002-10-17 06:28:50

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szkoda ,że nie masz tam roślin ,ja w małym oczku wybieram wodę (niezbyt
> dokładnie ) i całe zasypuje liśćmi ,przykrywając rośliny . Także mam

a wiesz sprobuje, troche wody napadalo, reste uzupelnei liscmi i zostawie na
zime, zobaczymy co z tego bedzie............ rosliny zanioslem do piwnicy, a
ryby koty wyjadly :-(

pozdr. bobee
http://bobeee.republika.pl
http://www.uruk-hai.it.pl/~bobee/ogrod/

8. Data: 2002-10-17 08:04:27

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> zime, zobaczymy co z tego bedzie............ rosliny zanioslem do piwnicy,

Ja bym zostawił rośliny w dnie .W piwnicy co z nimi zrobisz?

9. Data: 2002-10-17 10:03:12

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym zostawił rośliny w dnie .W piwnicy co z nimi zrobisz?

stoja w doniczkach a doniczki w wodzie......tylko troche ciemno im :-)
a zrobilem tak bo pomyslalem ze lod zniszczy rosliny , bo na bank bylyby w
brylce lodu. moze grazela by ni zaszkodzilo ale lilia ????

10. Data: 2002-10-17 11:41:42

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

bobee napisał

> stoja w doniczkach a doniczki w wodzie......tylko troche ciemno im :-)
> a zrobilem tak bo pomyslalem ze lod zniszczy rosliny , bo na bank bylyby w
> brylce lodu. moze grazela by ni zaszkodzilo ale lilia ????
Chyba że masz lilie tropikalne. Te z naszego obszaru całkiem dobrze
znoszą zamarznięcie. Nie tylko białe, ale i kolorowe.
U mnie żółte,różowe i czerwone stoją z dnem "koszyka" na 50-60 cm
i wytrzymują bez najmniejszych problemów.
W piwnicy jest zazwyczaj za ciemno i gniją.
Popróbuj może pół na pół.
Krzysztof

Szkarłatka amerykańska
Wrzosy jeszcze raz-do Rafała