Wrzosy jeszcze raz-do Rafała

1. Data: 2002-10-13 09:32:10

Temat: Wrzosy jeszcze raz-do Rafała
Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się ukorzenić w kuwecie kilka odmian wrzosów. Czy powinnam je teraz
przesadzić do pojedynczych doniczek? I w jakich warunkach przechować je
przez zimę?
Jak zwykle Rafale liczę na Twoją fachową wiedzę.

Pozdrawiam

Marta

2. Data: 2002-10-13 10:56:13

Temat: Re: Wrzosy jeszcze raz-do Rafała
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdradz tajemnicę jak je zakorzeniłas.

--
pozdrawiam Ela

3. Data: 2002-10-13 11:43:26

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałam to w jakiejś książce.
Przygotowałam kuwety z ziemią ( dodałam do niej kwaśnego torfu i pisaku),
pod koniec sierpnia (druga połowa lata jest najlepszym okresem na ich
ukorzenianie, sadzonki są dostatecznie dojrzałe do tego zabiegu) odcięłam
pojedyncze, tegoroczne, niekwitnące gałązki wrzosów, delikatnie usunęłam
dolne listki, zamoczyłam w ukorzeniaczu i włożyłam do kuwet. Podlałam
oczywiście. Kuwety zostawiłam na zewnątrz w dość ciepłym, ale zacisznym
miejscu, przykryłam je szybą. Powstała taka mini szklarenka. Można też
zrobić to w doniczkach, nałożyć na nie foliowe worki i gumki recepturki (tak
było w książce).
Ukorzenianie trwa ok 6-8 tygodni. Z ok 40 sadzonek, tylko dwie "padły".
Choć nie jestem pedantką, opisałam kuwety by wiedzieć jakie wrzosy do nich
trafiły:-)) Tyle było teorii w tej książce. Teorię zamieniłam na praktykę...
No i teraz mam te maleńkie wrzosiki, ale co dalej?

Pozdrawiam

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:aobjgc$5am$1@foka.acn.pl...

4. Data: 2002-10-13 12:04:39

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za informacje z których skorzystam, bo mam 10 różnych
wrzosów i też chciałabym je rozmnożyć.

Co dalej to nie wiem. Napewno powinny mieć każdy swoją doniczkę ale nie wiem
czy to teraz zrobić.

Może fachowiec się odezwie.

5. Data: 2002-10-13 12:38:02

Temat: Re: Wrzosy jeszcze raz-do Eli
Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:aobngo$bbb$1@foka.acn.pl...
> [...]
> wrzosów i też chciałabym je rozmnożyć.
>
> Co dalej to nie wiem. Napewno powinny mieć każdy swoją doniczkę ale nie

Proszę bardzo.
I życzę powodzenia:-)))

Marta

6. Data: 2002-10-14 07:28:54

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na zimę nie przesadzaj, wczesną wiosną rozsadź w doniczki i poczekaj aż się
przekorzenią. Wtedy do ziemi. Zimą okryj, ale materiałem przepuszczającym
powietrze.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

7. Data: 2002-10-14 13:40:34

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję ślicznie.

Pozdrawiam:-))

Marta Góra
Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:aodroc$4o0$1@news2.tpi.pl...
> [...]
się
> przekorzenią. Wtedy do ziemi. Zimą okryj, ale materiałem przepuszczającym

^^GRY^^PROGRAMY^^FILMY^^
truskawki wiszace
Winorośla w TV
Mirt-drzewko szczęścia i powodzenia.